Pozycjonowanie WooCommerce

Darmowy E-commerce = Wordpress + WooCommerce

WooCommerce to bardzo popularna wtyczka umożliwiająca stworzenie i prowadzenie sklepu internetowego na podstawie CMS Wordpress. Jest używana przez firmy na całym świecie i do tej pory została pobrana ponad 30 milionów razy. Na co zwrócić uwagę podczas pozycjonowania sklepów na WooCommerce? Jakie są zalety i wady tego rozwiązania?

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Na co zwrócić uwagę podczas pozycjonowania sklepów na WooCommerce? — 7 najważniejszych elementów!

Pozycjonowanie sklepu internetowego na WooCommerce nie różni się szczególnie od działań SEO na stronach zrealizowanych w innych platformach.

Warto jednak poznać kilka elementów, które sprawią, że nasza domena będzie bardziej widoczna i atrakcyjna zarówno dla robotów, jak i użytkowników. W pierwszej kolejności należy zadbać o m.in. zawartość strony, optymalizację kodu sklepu (priorytetowy aspekt UX) oraz tworzenie unikalnych, jakościowych i oryginalnych treści.

Poniżej przedstawiamy 7 najważniejszych elementów, na które musisz zwrócić uwagę podczas pozycjonowania sklepów na WooCommerce!

Chcesz poznać ofertę?

Zapraszamy do kontaktu, doradzimy jaki wariant jest najlepszy

1. Zawartość strony

Sklep WooCommerce należy wypełnić merytorycznymi oraz interesującymi dla użytkowników informacjami. To sprawi, że będzie on bardziej wartościowy również dla wyszukiwarek, co wpłynie pozytywnie na jego pozycję w SERP-ach.

„Podczas pracy z klientami nakłaniam ich do kompleksowego uzupełniania zawartości strony. Niektórzy idą po tzw. najmniejszej linii oporu i dodają tam jedynie utarte slogany oraz zdjęcia, pomijając główny content (np. opisy kategorii). Biorąc pod uwagę własne doświadczenie zawodowe, muszę stwierdzić, że brakuje wtedy miejsca na odpowiednie rozmieszczenie fraz kluczowych, a co za tym idzie, SEO sklepu bazującego na WooCommerce staje się bardzo przeciętne.”Jarosław Snoch, CEO SEMLife.

2. Optymalizacja kodu sklepu

Sklepy WooCommerce często nie są odpowiednio wydajne, co znacząco obniża ich ranking w wyszukiwarce. Podstawą pozycjonowania jest optymalizacja, dlatego warto rozważyć przeznaczenie konkretnego budżetu na poprawki architektury strony oraz kodu źródłowego.

Zgodnie z najnowszymi standardami SXO — wpływ na SERP-y mają nie tylko działania SEO (np. link building on-site i off-site), ale również wszelkie praktyki UX poprawiające wydajność i wygląd witryny.

3. Tworzenie unikalnych, jakościowych i oryginalnych treści

Wyszukiwarki preferują strony internetowe zawierające dużo wartościowych informacji. Powinniśmy podejmować działania, które zwiększą naszą reputację z punktu widzenia algorytmów Google'a. Warto zatem tworzyć wysokiej jakości opisy kategorii i produktów czy nawet angażujące treści blogowe,  przyniesie to korzyści zarówno w pozycjonowaniu SEO jak i w lojalności klientów.

4. Link building

Link building jest bardzo ważny, jeśli chodzi o pozycjonowanie WooCommerce. Powinniśmy dbać o spójny i naturalny profil odnośników wewnętrznych oraz zewnętrznych, aby roboty indeksujące nie odebrały ich jako spam i zwiększyły ranking naszej witryny.

Linkowanie wewnętrzne okaże się również przydatne wszystkim klientom — będą oni mogli łatwiej poruszać się po naszej stronie.

5. Dobry hosting

Hosting to jeden z głównych elementów odpowiadających za wydajność Twojego sklepu internetowego, a szybkość witryny to czynnik rankingowy w pozycjonowaniu sklepów. Warto zatem wybrać wiarygodnego dostawcę, który cieszy się pozytywnymi opiniami w Google i świadczy usługi hostingowe najwyższej jakości. Usługodawcy, którym warto zaufać, oferują przede wszystkim:

  • Certyfikat bezpieczeństwa
  • Cykliczne kopie baz danych i plików — niezbędne podczas awarii sklepu
  • Support 24h
  • Wysokie SLA
  • Dyski SSD

Zapamiętaj!

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy Twój sklep internetowy na WooCommerce działa poprawnie, powinieneś rozważyć inwestycję w profesjonalny audyt SEO. Dzięki kompleksowej weryfikacji poznasz mocne i słabe strony wybranej witryny, a co za tym idzie — będziesz mógł wdrożyć najważniejsze zmiany, które wpłyną pozytywnie na jej ranking.

6. Optymalizacja opisów alternatywnych zdjęć (tzw. altów)

Atrybuty alt="" to krótkie wyrażenia składające się maksymalnie z kilku słów. Umieszczamy je bezpośrednio w znaczniku img i opisujemy dokładnie to, co przedstawia konkretna grafika.

Znaczniki Alt odgrywają bardzo ważną rolę, ponieważ dostarczają informacji o tym co znajduje się na danej grafice. Użytkownicy naszego sklepu mogą również zobaczyć treść atrybutu alt w miejscu niewczytanej grafiki, co ma miejsce np. podczas wolnego połączenia internetowego.

Grafiki, które są trafnie opisane, a treść podstrony jest unikalna, mogą być również wysoko w wyszukiwarce grafik Google. Wyszukiwarki grafiki i wideo rosną w siłę, więc warto od początku zadbać o swoją obecność.

7. Optymalizacja tytułu i opisu witryny (tzw. meta tagów title i description)

Tytuł i opis naszej witryny reprezentuje nas w wyszukiwarkach internetowych. To właśnie tutaj mamy możliwość przykuć wzrok użytkownika i zachęcić go do kliknięcia nasz link. Więcej na temat tytułów i nagłówków w witrynie znajdziesz pod linkiem Tytuły SEO a nagłówki

  • Skorzystajmy ze zwrotów CTA.
  • Użyjmy frazy kluczowej przypisanej do danej podstrony.
  • Zwróćmy uwagę użytkownika na tytuł i opis, wykorzystując ikony i encje HTML

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania WooCommerce?

Wdrożenie strategii SEO, optymalizacji kodu witryny oraz grafik wymaga czasu. Kampania pozycjonowania powinna być prowadzona stabilnie i w sposób ciągły, dzięki temu jako Agencja SEO SEMLife. jesteśmy skuteczni w pozycjonowaniu.

Pierwsze efekty pozycjonowania będą widoczne mniej więcej po 2-3 miesiącach wdrożenia strategii SEO w postaci zwiększonej widoczności witryny, a także poprawienia statystyk odwiedzin. Po 8-12 miesiącach inwestycja zacznie się zwracać — współczynnik konwersji wzrośnie, a klienci będą coraz chętniej finalizowali zakupy. Rok pozycjonowania wydaje się długim okresem, ale stabilność wyników są gwarancją stabilnej sprzedaży w sklepach WooCommerce w późniejszym okresie.

 

Korzystamy z narzędzi:
  • Ahrefs
  • Scream Frog
  • Semrush
  • Senuto
  • Surfer SEO
  • Shoper
  • Prestashop
Zapraszamy do kontaktu