
Google Mobile Friendly
A Twoja strona? Jest mobilna, czy tylko responsywna?
Jesteś ciekaw, czy Twoja strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych? Google Mobile Friendly to narzędzie, którym możesz posłużyć się, aby sprawdzić, czy i jak Twoja strona reaguje na smartfony i tablety.
Urządzenia mobilne
To niewiarygodne, ale z 5,22 milionów posiadaczy telefonów komórkowych na całym świecie, ponad 4 miliony jest podłączonych do sieci. To sprawia, że obecnie responsywna strona to za mało. Nowoczesne witryny muszą być “mobile friendly„.
Strona mobilna, czyli jaka?
Strona mobilna to, jak sama nazwa sugeruje, witryna, która jest w pełni dopasowana do urządzeń mobilnych. Co odróżnia ją od strony typowo responsywnej? Jedną z największych różnic jest inny URL i mniejsza ilość grafik oraz funkcjonalności — wszystko po to, by ładowała się szybciej niż jej responsywna siostra i zaspokajała ograniczone potrzeby użytkowników smartfonów.

Mobile Friendly Test
Googlowski Mobile Friendly Test nazywany jest przez wielu mininarzędziem SEO, które umożliwia zbadanie szybkości reakcji Twojej strony na urządzenia mobilne.
Przeprowadzenie Google Mobile Friendly Test nie jest skomplikowane. Aby zweryfikować działanie swojej strony na telefonie i tablecie wystarczy wyszukać Mobile Friendly Checker Google i wpisać adres danej witryny w pasek wyszukiwania. Po naciśnięciu przycisku z komendą „Przeprowadź test“, Google Mobile Friendly oceni mobilną wersję Twojej strony i poinformuje Cię o wyniku po kilkunastu sekundach.
Po teście, prócz informacji o obsłudze strony na urządzeniu mobilnym, widnieje także opcja wyświetlenia przetestowanej strony, co jest ciekawym urozmaiceniem dla jej Użytkowników i właścicieli. Wyrenderowany przez Googlebota indeksującego strony na smartfony widok wizualizuje, jak wygląda zrzut ekran i eksponuje estetyczne plusy i minusy strony w wersji mobilnej.
W jakim celu przeprowadza się test optymalizacji mobilnej?
Google Mobile Friendly Test pozwala dowiedzieć się, czy dana strona spełnia kryteria użyteczności Internautów surfujących w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Przeprowadzenie testu jest zatem konieczne, szczególnie wśród przedsiębiorców z branży e-commerce. Klienci sklepów internetowych bowiem, często dokonują zakupu z poziomu smartfonów, dlatego każdy przycisk witryny w wersji mobilnej powinien spełniać swoją funkcję i pozwalać na finalizację zakupu.
Oferta pozycjonowania lokalnego
- Pozycjonowanie Kielce
- Pozycjonowanie Katowice
- Pozycjonowanie Częstochowa
- Pozycjonowanie Bytom
- Pozycjonowanie Bydgoszcz
- Pozycjonowanie Kraków
- Pozycjonowanie Bielsko-Biała
- Pozycjonowanie Gorzów Wlkp.
- Pozycjonowanie Piotrków Trybunalski
- Pozycjonowanie Chorzów
- Pozycjonowanie Rybnik
- Pozycjonowanie świętokrzyskie
- SEO dla firm
- Jędrzejów
- Staszów
- Strony internetowe Kraków
- Strony internetowe Toruń
- Strony internetowe Starachowice
- Pozycjonowanie Warszawa
- Pozycjonowanie Wrocław
- Pozycjonowanie Poznań
- Pozycjonowanie Radom
- Pozycjonowanie Opole
- Pozycjonowanie Olsztyn
- Pozycjonowanie Rzeszów
- Pozycjonowanie Sopot
- Pozycjonowanie Włocławek
- Pozycjonowanie Zielona Góra
- Pozycjonowanie Kędzierzyn-Koźle
- Pozycjonowanie Starachowice
- Sandomierz
- Busko-Zdrój
- Skarżysko
- Strony internetowe Katowice
- Strony internetowe Wałbrzych
- Strony internetowe Sandomierz
- Pozycjonowanie Łódź
- Pozycjonowanie Wałbrzych
- Pozycjonowanie Szczecin
- Pozycjonowanie Gdańsk
- Pozycjonowanie Białystok
- Pozycjonowanie Lublin
- Pozycjonowanie Gliwice
- Pozycjonowanie Toruń
- Pozycjonowanie Bełchatów
- Pozycjonowanie Zabrze
- Pozycjonowanie Tarnów
- Pozycjonowanie Ostrowiec Świętokrzyski
- Końskie
- Włoszczowa
- Strony internetowe Kielce
- Strony internetowe Częstochowa
- Strony internetowe Gdańsk