Jesteś ciekaw, czy Twoja strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych? Google Mobile Friendly to narzędzie, którym możesz posłużyć się, aby sprawdzić, czy i jak Twoja strona reaguje na smartfony i tablety.
To niewiarygodne, ale z 5,22 milionów posiadaczy telefonów komórkowych na całym świecie, ponad 4 miliony jest podłączonych do sieci. To sprawia, że obecnie responsywna strona to za mało. Nowoczesne witryny muszą być “mobile friendly„.
Strona mobilna to, jak sama nazwa sugeruje, witryna, która jest w pełni dopasowana do urządzeń mobilnych. Co odróżnia ją od strony typowo responsywnej? Jedną z największych różnic jest inny URL i mniejsza ilość grafik oraz funkcjonalności — wszystko po to, by ładowała się szybciej niż jej responsywna siostra i zaspokajała ograniczone potrzeby użytkowników smartfonów.
Googlowski Mobile Friendly Test nazywany jest przez wielu mininarzędziem SEO, które umożliwia zbadanie szybkości reakcji Twojej strony na urządzenia mobilne.
Przeprowadzenie Google Mobile Friendly Test nie jest skomplikowane. Aby zweryfikować działanie swojej strony na telefonie i tablecie wystarczy wyszukać Mobile Friendly Checker Google i wpisać adres danej witryny w pasek wyszukiwania. Po naciśnięciu przycisku z komendą „Przeprowadź test“, Google Mobile Friendly oceni mobilną wersję Twojej strony i poinformuje Cię o wyniku po kilkunastu sekundach.
Po teście, prócz informacji o obsłudze strony na urządzeniu mobilnym, widnieje także opcja wyświetlenia przetestowanej strony, co jest ciekawym urozmaiceniem dla jej Użytkowników i właścicieli. Wyrenderowany przez Googlebota indeksującego strony na smartfony widok wizualizuje, jak wygląda zrzut ekran i eksponuje estetyczne plusy i minusy strony w wersji mobilnej.
Google Mobile Friendly Test pozwala dowiedzieć się, czy dana strona spełnia kryteria użyteczności Internautów surfujących w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Przeprowadzenie testu jest zatem konieczne, szczególnie wśród przedsiębiorców z branży e-commerce. Klienci sklepów internetowych bowiem, często dokonują zakupu z poziomu smartfonów, dlatego każdy przycisk witryny w wersji mobilnej powinien spełniać swoją funkcję i pozwalać na finalizację zakupu.