SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak myślisz, co jest ważniejsze — szybkość strony, czy jej wygląd? Jeśli wybrałeś pierwszy wariant — gratulujemy właściwej odpowiedzi! Wydajność strony ma trzykrotnie większe znaczenie dla e-klientów niż grafiki, interfejs i architektura treści.
Jedna z prawd marketingu internetowego głosi, że wydajna strona to dochodowa strona. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Zgodnie ze statystykami, strony, które ładują się więcej niż 4 sekundy, tracą 25% klientów. Co więcej, przynajmniej 1-sekundowe opóźnienie zmniejsza ogólną satysfakcję klienta o 16%. Co te wyniki oznaczają to dla branży e-commerce? To proste. Każdy sklep internetowy, który chce zarabiać — musi działać szybko i sprawnie!
Dane StatCounter.com z początku 2021 roku
Nie ulega wątpliwości, że page speed, czyli całkowita szybkość ładowania strony to jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google. Im szybciej ładuje się strona, tym mniejszy współczynnik odrzuceń — i sprawdza się to niemal w każdym przypadku!
Przykład? Po tym, gdy Ali Express usprawniło pracę swojej strony o 36% i zanotowało 10,5% więcej zamówień i 27% wzrost konwersji w grupie nowych konsumentów.
Jednym z narzędzi, które każdy SEOwiec ma zawsze pod ręką jest Page Speed Insights. Platforma określa szybkość dostępu do strony i służy do jej optymalizacji.
Aby rozpocząć test, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę PageSpeed Insights adres URL i kliknąć przycisk ,,Analizuj".
Po chwili naszym oczom ukaże się raport, który w 100-punktowej skali wskaże bilans, składający się z takich wskaźników, jak:
Uwaga: Jeśli strona, którą audytujesz posiada wersję mobilną, po przełączeniu zakładek (pod paskiem wyszukiwania) można zweryfikować jej działanie także na ekranach smartfonów.
Według kalkulatora Page Speed Insights wyniki można podzielić na 3 grupy:
Szybkość ładowania strony zależy nie tylko od jej zawartości, ale także od samego projektu.
Elementy, które spowalniają działanie strony to:
Szybkość ładowania strony — z pozoru — może zdawać się niezbyt istotna dla pozycjonowania. Wyniki bilansu w PageSpeed Insights pokazują jednak, że czynnik ma ogromny wpływ nie tylko na komfort korzystania ze strony www, ale również na jej optymalizację.
To fakt. Google zwraca uwagę na prędkość strony przy klasyfikowaniu wyników wyszukiwania. Wobec tego, na wysokie pozycje w SERP mogą liczyć tylko te witryny, które są użyteczne dla Odbiorców.
Na koniec warto rozstrzygnąć najważniejszą kwestię, a zatem — jaki jest docelowy czas ładowania strony internetowej?
Okazuje się, że tylko strony, których czas ładowania wynosi od 1 do maksymalnie 3 sekund, zostaną uznane za jakościowo dobre — zarówno przez przeglądarkę, jak i użytkowników.
Internauci są niecierpliwi i nie potrafią zbyt długo oczekiwać na załadowanie swojego ulubionego serwisu informacyjnego, czy sklepu internetowego… Witryny, które każą na siebie czekać, wiele tracą — ryzyko opuszczenia takiej strony przez Użytkownika wzrasta aż o 32%!
Twoja strona działa za wolno? Skontaktuj się z SEMLife — zminimalizujemy współczynnik odrzuceń na Twojej stronie przynajmniej o połowę!
Najważniejszym elementem poprawiającym szybkość strony internetowej jest hosting. To właśnie dzięki niemu strona może zyskać na szybkości i stabliności.
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?