SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak sprawdzić, co robi użytkownik na Twojej stronie? Pomoże Ci Google Tag Manager. Poznaj jego działanie.
Pozycjonowanie i optymalizacja stron www to złożone procesy, które wymagają przemyślanych działań. Czy da się stworzyć efektywną strategię SEO bez wiedzy o użytkownikach, ich potrzebach i zachowaniach? Oczywiście, że nie. Na szczęście Google dostarczył potężne wsparcie dla marketingu internetowego. Mowa o Google Tag Manager. Co to za narzędzie, jak działa i dlaczego warto z niego korzystać? Sprawdź!
Google Tag Manager (GTM) to bezpłatne narzędzie, które umożliwia instalację tagów śledzących na stronie internetowej. Tagi te zbierają informacje o zachowaniach użytkowników, którzy odwiedzają witrynę. Menedżer tagów Google pozwala dokładnie prześledzić działania potencjalnych klientów. Przykładowo wychwyci on, czy internauci czytają artykuły blogowe, klikają w buttony CTA (słownik pojęć SEO) lub w linki, które kierują ich do zakładki produktowej.
Tym samym Google Tag Manager odpowie na bardzo istotne pytanie - zarówno z punktu widzenia pozycjonera, jak i właściciela strony: Czy pojawiły się efekty pozycjonowania? Czy struktura witryny, zamieszczone treści i linkowanie spełniają swoją rolę czy też należy wprowadzić modyfikacje?
Za pośrednictwem Google Tag Manager można dodać do strony takie kody śledzące, jak m.in.:
Menedżer tagów Google ułatwia aktualizowanie, modyfikowanie, a także wyłączanie poszczególnych skryptów, które odpowiadają za zbieranie informacji.
Co istotne, GTM gromadzi wszystkie tagi w jednym miejscu, a ponadto pozwala zaimplementować je automatycznie bez konieczności ingerowania w kod źródłowy strony. Ta funkcjonalność sprawia, że z obsługą narzędzia Google Tag Manager poradzi sobie osoba bez doświadczenia programistycznego.
Google Tag Manager składa się z kilku części. Poniżej wyjaśniamy ich funkcje.
Dzięki powyższym narzędziom Google Tag Manager możesz zdecydować, które zdarzenia chcesz śledzić na swojej stronie, a także w jakich sytuacjach zamierzasz zbierać dane za pomocą tagów. GTM umożliwia również ustawienie tagu tylko na wybranych podstronach lub na wszystkich zakładkach witryny.
Szybki dostęp do statystyk strony to tylko jedna z wielu korzyści wynikająca z wykorzystania Google Tag Manager. Wordpress i inne systemy do zarządzania treścią stają się dzięki niemu bardziej funkcjonalne. Można powiedzieć, że GTM udziela praktycznych i konkretnych wskazówek dotyczących takich kwestii, jak chociażby dobór fraz kluczowych czy poprawne rozmieszczenie przycisków Call To Action.
Przede wszystkim zaś Google Tag Manager zwalnia z konieczności ręcznego umieszczania skryptów w kodzie strony. To zaś pozwala zaoszczędzić czas i uniknąć błędów w trakcie przeklejania tagów.
Nasza agencja SEO regularnie korzysta z Google Tag Manager. Dzięki niemu dowiadujemy się, która strategia związana z pozycjonowaniem Twojej witryny przynosi pożądane skutki, a która kompletnie nie zdaje egzaminu. Oto zalety GTM, których efektem jest wysoka pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Aby pozycjonowanie stron było skuteczne, należy działać na podstawie statystyk, a nie „w ciemno”. Google Tag Manager rzuca światło na zachowania użytkowników, co pozwala nam dostosować Twoją stronę do ich potrzeb, a w konsekwencji zwiększyć szansę na konwersję i płynące z niej zyski.
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?