Copyscape

Unikalna treść na stronie internetowej to podstawa

Wiesz, jak w prosty sposób sprawdzić, czy treści na Twojej stronie nie zostały skopiowane z innej witryny?

Copyscape to narzędzie do pozycjonowania, które eliminuje powstawanie duplikatów. Ta aplikacja jest jedną z najbardziej znanych platform antyplagiatowych na świecie. Rzetelnie rozpisane API, umożliwia dokładnie sprawdzenie wskazanego tekstu. Wyniki testu są generowane wraz ze wskaźnikiem podobieństwa.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Jak działa Copyscape?

Czy Copyscape jest darmowy? I tak, i nie. Podstawowa wyszukiwarka duplikatów treści jest darmowa, choć posiada ograniczoną liczbę zapytań na dobę. Jeżeli posiadasz niewielką stronę internetową, wersja darmowa okaże się wystarczająca. Zawsze można rozciągnąć analizę na kilka dni.

W razie potrzeby przeanalizowania większej witryny należy utworzyć konto, a następnie zasilić odpowiednią kwotą. Copyscape Premium kosztuje na ten moment 4,95$ miesięcznie za sprawdzenie maksymalnie 10 stron w witrynie i 0,25$ za każdą dodatkowo stronę do 500 stron.

Natomiast usługa Copysentry Professional sprawdza kopie Twoich stron codziennie a jej koszt, wynosi 19,95$.

Funkcje Copyspace

Copyscape posiada kilka innych funkcji, o których warto wspomnieć:

  • Bath Search — to automatyczna analiza wskazanej listy adresów. Z pewnością ręczny przegląd nie należy do najciekawszych zajęć (:
  • Premium API — daje możliwość zintegrowania płatnej wersji narzędzia z naszą stroną internetową. Regularna analiza treści pozwoli wypracować unikalny content.
  • Copysentry — dodatkowo płatna funkcja, pozwalająca na codziennie kontrole i analizę duplikatu treści wskazanych podstron czy całej witryny.

Wewnętrzna i zewnętrzna duplikacja treści

Warto mieć na uwadzę jedną ważną kwestią. Aby wyeliminować zjawisko duplikatów treści, należy podejść do niego z dwóch stron. Oprócz analizy duplikacji zewnętrznej - czyli tej samej treści znajdującej się na różnych witrynach należy sprawdzić duplikaty znajdujące się wewnątrz naszej domeny.

Przykładowo jesteśmy właścicielami strony https://semlife.pl, okazuje się jednak, że na naszą stronę można również wejść z innych adresów jak:

  • http://semlife.pl
  • https://www.semlife.pl

Jeżeli zapomnimy o odpowiednich przekierowaniach 301 w pliku .htaccess lub nie zostanie zdefiniowana strona kanoniczna to każdy z wyżej wymienionych linków, będzie traktowany jako osobna strona. Oznacza to, że roboty Google same wybiorą wersję kanoniczną, którą będą indeksowały częściej, traktując pozostałe jako jej duplikaty.

Sprawdzenie oryginalności treści z Copyscape sprawi, że nasze publikowane przez nas zawartości staną się unikalne i niepowtarzalne. Jeżeli jednak masz wątpliwości co do samodzielnego sprawdzenia zawartości strony poproś o pomoc doświadczonych SEOwców i Copywriterów z SEMlife, którzy sprawdzą Twoją witrynę pod kątem duplikacji treści. Obiecujemy, że warto!

Wskażemy Ci przykłady skopiowanej treści, przyczyny powstania, a także wyjaśnimy sposoby ich eliminacji.

Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Google E-A-T w SEO

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Czynniki wpływające na ocenę jakości witryny