Surfer Local SEO

Samodzielne pozycjonowanie lokalne wizytówki firmy!

Koniec z pytaniem Jak pozycjonować wizytówkę Google! Odkąd na internetowym rynku pojawił się Surfer Local SEO, zwiększanie widoczności wizytówki w mapach Google to przysłowiowa bułka z masłem. Ba! Nawet dostęp do Surfer Local rozchodzi się, jak ciepłe bułeczki! Obecnie korzysta z niego już 10 tysięcy przedsiębiorców, a sądząc po funkcjonalności narzędzia - będzie ich jeszcze więcej. 

Czym jest Surfer Local? Co oferuje? Czytaj dalej, a dowiesz się więcej. 

 

Optymalizacja wizytówki Google

Surfer Local to narzędzie pozwala zoptymalizować swój profil biznesowy w Google co najmniej 10 razy szybciej niż dotychczas. Platforma umożliwia darmowe sprawdzenie obecnej widoczności firmy w Google, a po rejestracji daje wskazówki optymalizacyjne, dzięki którym Twoja firma z dnia na dzień stanie się lepiej wyszukiwana w Mapach Google

Zanim przejdziemy do omówienia funkcjonalności Surfer Local SEO, warto cofnąć się kilka lat wstecz i wspomnieć o barwnej historii, jaka kryje się za powstaniem tego narzędzia. 

Chcesz być pierwszy w wynikach map?

Pomożemy Ci pozycjonować się wysoko w wyszukiwarce! Napisz do nas!

Surfer Local SEO - jak to się zaczęło? 

Pomysłodawcą Surfer SEO Local stała się Agencja KS, która stworzyła program na własny użytek, aby przy jego pomocy sprawniej optymalizować wizytówki klientów. 

Widząc ogromny potencjał prototypowego Surfera Local SEO, twórcy postanowili zadziałać na szeroką skalę. Tym sposobem, KS podzieliła się swoim patentem z Surferem SEO i tak z programu powstałego gdzieś w małej mieścinie w województwie podkarpackim zaczęły korzystać tysiące przedsiębiorców na całym świecie. Powód jest prosty - Nikt nigdy wcześniej nie wymyślił czegoś takiego! 

Surfer Local SEO - jak to się zaczęło?

Surfer Local - lepszy niż SEOwiec

Surfer Local można śmiało nazwać rewolucyjnym narzędziem SEO. Dlaczego? Po pierwsze i najważniejsze- lokalny Surfer ma uniwersalne zastosowanie i dosłownie każdy może z niego korzystać. Oznacza to, że nawet osoby, które nie wiedzą, co to jest SEO i na czym polega pozycjonowanie lokalne - po rejestracji na Surfer Local będą mogły
zoptymalizować swoją wizytówkę, robiąc to lepiej niż niejeden SEOwiec!

Zgadza się! Bazując na własnym doświadczeniu, nie sposób wychwycić niektóre niuanse, jakie Surfer Local - zauważa po załadowaniu wyników dla wybranej wizytówki Google.

Co zyskasz dzięki Surfer Local?  

  • wskazówki optymalizacyjne oraz porady jak je wdrożyć 
  • pełny audyt profilu biznesowego Firmy ze spersonalizowanymi wytycznymi 
  • raporty na e-mail i dostęp do statystyk
Surfer Local - lepszy niż SEOwiec

Surfer Local SEO - zalety 

Jak na program analityczny Surfer Local zaskakuje prostota interfejsu. Narzędzie działa intuicyjnie, stad nie trzeba zanadto zgłębiać teorii SEO, aby przejść do praktyki i zacząć zmieniać swój Profil Firmy na lepsze. 
Po wczytaniu audytu wizytówki w Surfer Local, wszelkie nieprawidłowości są zaznaczone na czerwono,  sugerując konieczność wprowadzenia poprawek. 

Widząc je, ciekawscy, zapewne zaczną się zastanawiać - Skąd Surfer Local SEO wie, co należy poprawić, aby rankować wyżej? Już tłumaczymy. 

Jak działa Surfer Local SEO?

Jak zdradzają twórcy, analiza w Surfer Local SEO polega na porównaniu danej wizytówki z profilami firm z TOP w Google Maps. Bazując na wnioskach z zestawienia, program przygotowuje plan działań optymalizujących, których celem jest poprawa pozycji w mapach Google. To tylko i aż tyle, aby zapewnić sobie lepsze miejsce w lokalnym panelu wyszukiwań w Google.

Funkcjonalności Surfer Local 

Na ten moment, główną domeną Surfer Local SEO jest: sprawdzenie widoczności w Google Maps, audyt i monitoring pozycji. Entuzjaści Surfer Local powinni jednak spodziewać się nowości i ulepszeń, bo narzędzie to, cytując ze strony KS, „stale rozwijający się produkt”.  

Google My Business Audit Tool 

Podobnie jak standardowy audyt SEO strony internetowej, tak i audyt profilu Firmy w Google opiera się na słowach kluczowych. W przypadku Surfera SEO nie trzeba jednak znać technicznego oblicza SEO i dobierać fraz kluczowych przy użyciu innych narzędzi. 

Wystarczy wskazać te słowa, po których wygooglowaniu Profil naszej Firmy ma był widoczny w mapach. Tu ważne - można wyznaczyć maksymalnie pięć takich słów kluczowych. Najlepiej by były one związane z rodzajem działalności, branżą i lokalizacją Firmy, nigdy zaś z brandem, czy sformułowaniem „w pobliżu” zamiast pełnej nazwy regionu. 

Jak działa Surfer Local SEO?

GMB Audit Tool ocenia wizytówkę Google pod kątem:

Nazwy firmy w wizytówce

Surfer Local pozwala wybrać optymalną długość nazwy firmy, podpowiadając, jakich słów należy użyć, aby zwiększyć swoje szanse na TOP w mapach. Sugestie Google mówią jasno, że powinna znaleźć się tam nazwa firmy, jednak dopisując słowo kluczowe, poprawimy pozycje.

Opis działalności

Dzięki porównaniu z najlepszymi wizytówkami firm z branży Surfer SEO wyznacza sformułowania, jakie należy użyć w tekście. Tekst informacyjny o swojej działalności można po prostu „wyklikać”. To niezwykle pomocne szczególnie dla tych przedsiębiorców, którzy nie korzystają z Content Planerów i nie wiedzą, jak sprawdzać trafność używanych przez siebie słów, mierząc Content Score w SurferSEO. 

Kategorii usług i produktów

Surfer Local wskazuje także kategorię, pod jaką można przypisać rodzaj oferowanych usług. W naszym przypadku, akurat ten podpunkt nie został poprawnie oceniony, ponieważ algorytm automatycznie narzuca nam użycie sformułowania projektowanie stron www. Jako, że na co dzień trudnimy się głównie pozycjonowaniem sklepów internetowych, niestety nie możemy przystać akurat na tę propozycje Surfer Local. Jest ona jednak w pełni zasadna, ponieważ niemal wszystkie agencje SEO oznaczają tworzenie stron internetowych za spektrum swoich działań internetowych. 

Checklisty, krótkie informacje o firmie

W checklistach można uzupełnić lub zaaktualizować brakujące dane o firmie takie jak m.in.: numer telefonu, adres strony internetowej, godziny otwarcia

Opinie klientów

Ten, kto zna podstawy SEO wie, że opinie są czynnikiem rankingowym. Z tego względu, Surfer Local podkreśla ich rangę, umożliwiając monitorowanie i moderowanie komenatrzy w dziale Odpowiedzi na recenzje. Komentarze  można sprawdzać zarówno w zakładce Wytyczne, jak i oddzielnej sekcji Opinie. 

Wzmianki - linki portali z wizytówkami NAP

Wzmianki to lista stron, na których warto zamieścić informacje o swojej działalności po to, by pozyskać wartościowe linki, wzmocnić znaczenie swojej strony w sieci i co za tym idzie… dorównać konkurencji. 

Obrazy, zdjęcia - galerie z plikami

Wizytówki Google zawierające grafiki ukazujące: logo, zespół, czy zdjęcia wnętrza siedziby firmy, pozytywnie wpływają na jej wiarygodność i to nie tylko w oczach Użytkowników, ale również dla samych robotów indeksujących. Podczas edycji wizytówki, warto więc zadbać także o aspekt wizualny i przygotować odpowiednie i aktualne (!) fotografie. 

Publikacje na wizytówce

Surfer Local zachęca do systematycznego postowania - przynajmniej raz miesięcznie. Umiejętne zarządzanie tą sekcją gwarantuje lepszą interakcję z potencjalnym e-klientem. Posty to bowiem świetny sposób na darmową reklamę. 
Częste wpisy, ciekawa grafika, nieszablonowy CTA - czyż nie tak brzmi sprawdzony przepis na Klienta? W Surferze Local można przekonać się, ze to prawda. Stąd, w sekcji Posty w menu, można kreować i planować wpisy wedle własnych preferencji. 

Dane na profilu firmy można modyfikować bezpośrednio z poziomu zakładki Wytyczne po zalogowaniu na Surfer Local SEO. Dzięki synchronizacji z Google nie trzeba używać innych programów do edycji wizytówki. A to nie koniec udogodnień! 

Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Pozycjonowanie Bing

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

W Bing surfuje 11 bilionów użytkowników miesięcznie.

Zapraszamy do kontaktu