8 najczęściej popełnianych błędów w SEO

Dlaczego moje pozycjonowanie nie działa?

Pozycjonowanie stron i sklepów to złożony proces, który poprawnie prowadzony jest skuteczny. Podczas pozycjonowania witryn najczęściej spotykamy się z witrynami, które są obarczone poniższymi błędami.

Sprawdź, czy na Twojej stronie znajdują się błędy i skorzystaj z naszego darmowego audytu SEO.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Metatag robots strony internetowej

Znacznik robots na stronie internetowej informuje roboty wyszukiwarek czy powinny dodać daną podstronę do indeksu. Jeśli na naszej stronie widnieje tag w postaci:

<meta name="robots" content="noindex, nofollow" />

zabraniamy robotom analizowania danej podstrony. Taki błąd zdarza się przeważnie na nowych witrynach, gdzie wersje testowe są blokowane przez webdeveloperów, którzy chronią w ten sposób witrynę przed niepowołanym ruchem. Rozwiązanie problemu to użycie tagu w postaci:

<meta name="robots" content="index, follow" />

Warto jednak wyłączyć z indeksowania podstrony, które są zbędne w indeksie np. regulaminy, koszyk użytkownika, podstrony logowania i rejestracji.

95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

Brak przekierowań w domenie

Przekierowania pozwalają przedstawić wyszukiwarce najbardziej trafny adres naszego serwisu. Dla Google i innych wyszukiwarek semlife.pl i www.semlife.pl to dwie różne strony. Dlatego, aby uniknąć problemów z tym związanych, konieczne jest ustawienie przekierowań najlepiej w htaccess, aby nasz portal był widoczny tylko pod jednym adresem.

Wiecej o przekierowaniach pisaliśmy tutaj:

Brak poprawnego title i description

Każda podstrona sklepu internetowego i zwykłej strony www powinna być opisana indywidualnie znacznikami title i description. Bardzo często zdarza się, że nasza witryna jest widoczna w wyszukiwarce tylko z jednym opisem np. nazwą firmy.

Google na szczęście wprowadził rozwiązanie na ten błąd i często wyszukiwarka sama decyduje o tym, jaki tytuł ma dana podstrona. Jednak nie zawsze okazuje się, że algorytm wybierze najbardziej trafny tekst, dlatego zadbajmy o to sami.

84 %
Skuteczność
TOP 1-3
93%
Skuteczność
TOP 4-10
98 %
Przedłużanych
umów

Duplikaty treści wewnętrzne i zewnętrzne

Często nowe sklepy internetowe są nastawione na dużą ilość produktów. Takie rozwiązanie jest bardzo często automatyzowane poprzez import produktów z hurtowni, a to niesie za sobą ryzyko duplikatów treści.

Google docenia teksty oryginalne, pisane tylko pod potrzeby jednej strony internetowej. Kopiując treści z innej witryny, możemy być nawet wykluczeni z indeksu wyszukiwarki, ponieważ nie wnosimy nic nowego dla użytkowników. Skupmy się na produktach, na których zależy nam najbardziej i opiszmy je indywidualnie.

Pozostałe wyłączmy z indeksu, aż do czasu opisania ich wszystkich.

Przesilenie słów kluczowych

Opisując dziesiątki produktów, zaczynamy skupiać się bardziej na potrzebach wyszukiwarki, a nie użytkownika. Tworzymy treść, którą ciężko się czyta poprzez przesilenie słów kluczowych w treści. Powtarzanie fraz, pod jakimi chcemy się pozycjonować, może przynieść karę za spamowanie, a nasze teksty wcale nie będą widnieć tak wysoko, jakbyśmy chcieli.

Zła architektura strony

Jeśli nie zaplanujemy strony internetowej dla użytkownika szybko, klienci będą opuszczać naszą witrynę ze względu na trudności w poruszaniu się po niej. Dobrze dobrane kategorie, w odpowiedniej hierarchii to podstawa.

Kategorie stwórzmy w taki sposób, aby dało się je pozycjonować pod różne frazy kluczowe. Im bardziej są szczegółowe, tym lepiej. Nie będzie przesadą jeśli stworzymy podstrony powiązane z frazami kluczowymi długiego ogona np. telefony komórkowe do XX zł.

Brak wersji mobilnej

Największy błąd, jaki możemy w tej chwili mieć na własnej stronie internetowej. Brak wersji RWD - mobilnej dla naszej strony to blisko 100% odrzuceń. Błędy w wersji mobilnej takie jak np. niedostosowanie wyszukiwarki czy filtrów na stronie internetowej pod telefony to również niedopuszczalny problem.

Nikt nie będzie męczył się z przewijaniem, powiększaniem witryny, aby móc poprawnie przeczytać tekst czy wyszukać produkt.

Brak statystyki witryny

Jeśli zaczynamy budować e-commerce, od pierwszego dnia powinniśmy gromadzić statystyki witryny. Statystyki to podstawa prowadzenia e-commerce, tylko tak sprawdzimy jak, co i kiedy się sprzedaje. Google Analytics to również baza wiedzy o naszych klientach np. przedział wiekowy, czy liczba nowych a powracających użytkowników.

 

Zapraszamy do kontaktu
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Przechwytywanie domen

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak kupować domeny z historią i wykorzystać je do promocji?

Remarketing

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak wykorzystać remarketing w sprzedaży?

Domena internetowa

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jakiej nazwy nie wybierać? Przeczytaj, a zarejestrujesz niepowtarzalną domenę!