SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Obecność w mediach społecznościowych może skutecznie wpłynąć na tempo rozwoju Twojej firmy. Prowadzenie kanałów biznesowych to coś więcej niż wrzucenie posta od czasu do czasu. Strategia marketingowa w mediach społecznościowych to jeden ze sposobów na wypromowanie firmy w sieci. Planowanie, wdrażanie kampanii i nadzorowanie profili firmowych sprawi, że social media będą nie tylko wizytówką firmy, ale także jednym z kanałów sprzedażowych.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak efektywne może być rzetelne zarządzanie kontami firmowymi w social mediach, przejdź do dalszej części artykułu.
93% firm jest aktywnych na Facebooku. Na Instagramie zarejestrowano ponad 200 mln kont biznesowych. Social media pomagają w budowaniu własnej, konkurencyjnej firmy!
O ile większe? Zwróćmy się do statystyk, które z każdym rokiem się zwiększają... Facebook ma 2.8 miliarda użytkowników. Instagram szybko dogania giganta, posiadając prawie 2 miliardy internautów. Dla porównania na Linkedln jest ponad 660 milionów członków.
Powalający wynik prawda? Znasz drugie takie miejsce, w którym dostęp do oferty Twojej firmy ma aż tyle użytkowników sieci?
Nie licząc wyszukiwarki Google, gdzie wprowadzamy strategie marketingowe oparte na pozycjonowaniu w organicznych wynikach wyszukiwania i kampanie Google Ads, social media nie mają sobie równych.
Pamiętaj, że za pomocą profili w social mediach możesz dotrzeć także do zagranicznych klientów.
Jeżeli myślisz, że strona internetowa to nie jedyny kanał pozyskiwania klientów. Media społecznościowe wyraźnie zwiększają ruch na Twojej witrynie. Dlatego wszystkie publikowane wpisy posiadają link do witryny firmowej, w celu przekierowania ruchu z social mediów na stronę www, gdzie użytkownicy bezpośrednio dokonują zakupu produktu lub usług.
Takie rozwiązanie pozytywnie wpływa rozpoznawalność witryny, a ruch będzie przynosił konwersje. Dzięki social mediom zwiększamy widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ profile firmowe są indeksowane w wyszukiwarkach!
Systematyczne i rzetelne działania w mediach społecznościowych zwiększa zaufanie potencjalnych klientów do Twojej marki. Dzięki temu, że publikujemy interesujące, przydatne odbiorcom treści, które odpowiadające na ich problemy, potrzeby i nurtujące pytania, jesteśmy w stanie zbudować wiarygodność, która stanie się podstawą do podjęcia decyzji zakupowej.
Mimo że Facebook i Instagram posiadają miliony użytkowników, wcale nie oznacza, że musisz starać się dotrzeć do nich wszystkich z ofertą. Nie każdy użytkownik będzie zainteresowany Twoimi usługami. Aby reklama nie przyniosła strat, należy poznać odbiorców i wiedzieć, gdzie szukać potencjalnych klientów, by poprawnie zdefiniować grupę docelową dla danej usługi czy produktów. Dotarcie do ściśle określonej grupy targetowej to jeden z głównych powodów, dla których warto prowadzić social media.
Media społecznościowe dają możliwość szybkiej i bezpośredniej komunikacji pomiędzy użytkownikiem a daną marką. Uruchamiamy możliwość czatu poprzez Messenger, formularz kontaktowy itd. Możliwość zadawania pytań o produkt czy usługę sprawia, że klient rozwiewa wszelkie wątpliwości szybciej, decydując się na waszą usługę czy produkt.
Warto zaznaczyć, że prowadząc media społecznościowe, można na bieżącą informować swoich klientów o nowościach czy promocjach w swojej ofercie.
Bardzo ważną kwestią jest również zaangażowanie odbiorców w publikowane przez nas posty. Nic tak dobrze nie działa na Twoją markę jak publikowanie przez społeczność treści z firmowego profilu. Komentarze, polubienia, udostępniane postów - ogólnie mówiąc - zaagażowanie internautów zwiększa zasięgi, a Twoja firma dociera do jeszcze większej grupy odbiorców. Dlatego warto zawsze wzywać do działania odbiorców contentu na profilu marki atrakcyjnymi treściami i odpowiednimi CTA (call to action).
Fani marki są swego rodzaju przedstawicielami handlowymi. Udostępniając posty, promują produkty wśród własnych znajomych i obserwujących.
Prowadzenie social mediów umożliwia realizację poszczególnych etapów lejka sprzedażowego. Jest to bardzo szerokie zagadnienie, z którym powinien zapoznać się każdy, kto chce promować swoje usługi/produkty w sieci. Więcej na ten temat dowiecie się w naszym artykule: Czym jest lejek sprzedażowy?
Remarketing to metoda docierania do potencjalnych klientów, którzy kiedyś odwiedzili Twoją stronę internetową. Zainstalowany piksel będzie mógł po pewnym czasie przypominać użytkownikowi o niedokończonych zakupach czy promocji na oglądany produkt.
Naszym zadaniem jest dopasowanie typu kampanii remarketingowej do potencjalnych użytkowników danej strony internetowej.
Z kolejnego artykułu dowiecie się jak wykorzystać remarketing w sprzedaży?
Przykład 1:
Remarketing dynamiczny:
Jeżeli użytkowników zainteresował się na stronie konkretnym produktem (dodał do ulubionych, dodał do koszyka) produkt ten będzie go "śledził" wyświetlając się na przykład na tablicy Facebooka.
Przykład 2:
Jeżeli skorzystał już z oferty danego sklepu internetowego, zapisał się w bazie danych. Na podstawie maila czy numeru telefonu mogą mu być wysyłane powiadomienia o zniżkach, rabatach czy wyprzedażach. Warto pamiętać, że takie dane, muszą być pozyskane legalnie, a na ich przetwarzanie należy wyrazić zgodę.
Działania w social mediach pozwalają na pozyskanie dużej ilości danych, które pomogą stworzyć strategię marketingową firmy. Zebrane informacje pozwalają na stworzenie Persony - profilu idealnego odbiorcy. Dzięki temu, że analizujemy reakcje użytkowników na dodawane treści, dopasowujemy treści do skutecznego dotarcia do klientów firmy.
Ze względu na to, że śledzimy panujące trendy w mediach społecznościowych w wielu przypadkach, proponujemy klientom delikatną modyfikację oferty lub jej korektę. Czasem małe zmiany wyznaczą właściwy kierunek aktywności na portalu firmy.
Skuteczność naszych reklam opiera się między innymi na bardzo precyzyjnym określeniu grupy docelowej (przeczytaj jak znaleźć grupę docelową), ciekawych kreacjach i nieszablonowych rozwiązaniach. Wraz z rozwojem strony, monitorujemy statystyki, wykorzystując pozyskane dane do coraz trafniejszych materiałów reklamowych.
Przykładowo:
Według statystyk jednego z naszych klientów reklama z branży fotowoltaiki i odnawialnych źródeł energii trafiła do 65.2% mężczyzn w wieku 24-54 lat. Na te podstawie grupę docelową możemy zawęzić, pomijając nastolatków i mężczyzn po 55 roku życia, ale także skierować ofertę tylko do płci męskiej.
Nie oszukujmy się. Obecnie pokolenie Y pochłonięte jest nadmiarem pracy i pędem życia dlatego też zależy im na otrzymaniu prostego przekazu i szybkiemu otrzymania odpowiedzi na pytanie. Współczesny użytkownik internetu nie ma czasu na czytanie elaboratów a czasem czegokolwiek. Dlatego wybierając grafikę do posta czy kampanii reklamowej, staramy się dostosować ją do użytkowników w taki sposób, aby nie czytając, zostali zachęcenie do wykonania transakcji.
Regularne dodawanie contentu na Instagramie czy postów na Facebooku pozytywnie wpływa na algorytm i pozwala dotrzeć do większej liczby odbiorców. Za pomocą planowania postów nie tylko zadba się o systematyczność, ale również zaoszczędzi dużo czasu. Dopracowanie treści i grafiki stworzy wspólną narrację i sprawi, że profil będzie atrakcyjniejszy dla Twoich użytkowników.
Chodź do niedawna planowanie contentu na Instagramie nie było możliwe, dziś za pomocą dostępnych narzędzi jest to o wiele łatwiejsze.
Korzystanie z Creator Studio jest bardzo prostym zadaniem. Wystarczy przełączyć instagramowe konto na profesjonalne i powiązać ze stroną Facebooka. Wszystkie działania wykonasz w poniższym linku
https://business.facebook.com/creatorstudio/home.
To darmowe narzędzie pozwala na publikację contentu na obu platformach - Facebooku i Instagramie.
Planoly jest profesjonalnym planerem treści, który umożliwia dodanie postów z hashtagami i pełną lokalizacją na Instagramie. Dodatkowo za pomocą tej aplikacji planuje się cały feed tak by posty przykuwały uwagę odbiorców.
W Planoly można zaplanować posty, wybierając dokładną datę i godzinę a co więcej, dodawać relacje na InstaStory. Możliwe jest dodanie 30 zdjęć bezpłatnie w miesiącu a najtańszy pakiet, kosztuje jedynie 7$.
Warto zaznaczyć, że nie zawsze content wpisu na Facebooku i Instagramie może być spójny. Pomimo że wymiary grafik są takie same na obu platformach, planujemy posty w nieco innych wariantach. Wszystkie posty na Instagramie są archiwizowane i widnieją na profilu w 3 kwadratowych kaflach, delikatnie wyśrodkowując dany post. Dość często ucinane są ważne fragmenty grafiki. W celu zachowania zgodności dopasowujemy obie grafiki, aby jak najlepiej prezentowały się na profilach.
Nasza Agencja SEMLife. nie idziemy na skróty. Wszystkie publikowane przez nas posty w mediach społecznościowych posiadają link do artykułu na blogu. Analizujemy trendy i statystyki na ich podstawie, typujemy tematy wpisów, które są często wyszukiwane i wartościowe dla użytkowników. Dzięki temu podbijamy widoczność strony i rozpoznawalność w sieci.
Nie masz konta w mediach społecznościowych? Tracisz klientów, a Twoja konkurencja pnie się w górę. Co zrobić?
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?