9 powodów, dlaczego warto prowadzić social media

Wykorzystaj potencjał FB i Instagram w promowaniu firmy

Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę jak wykorzystać potencjał Instagrama i Facebooka do zbudowania świadomości własnej marki.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Dlaczego warto prowadzić fanpage?

Obecność w mediach społecznościowych może zdecydowanie wpłynąć na tempo rozwoju Twojej firmy. Prowadzenie firmowych social mediów powinno oddać się w ręce specjalistów. Nadzorowanie profili firmowych sprawi, że staną się nie tylko wizytówką Twojej firmy, ale również zaczną sprzedawać. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak efektywnie, zarządzamy kontami firmowymi naszych klientów w social mediach, przejdź do dalszej części artykułu.

Pomoże Ci zbudować własną, konkurencyjną markę!

Wiemy, jak zoptymalizować Twoj fanpage!

Dlaczego wartościowy profil social media to korzyści?

1. Większe grono odbiorców

O ile większe? Tak jak wyżej wspomnieliśmy. Facebook ma 2.8 miliarda użytkowników. Instagram szybko dogania giganta, posiadając prawie 2 miliardy internautów. Dla porównania na Linkedln jest ponad 660 milionów członków.

Powalający wynik prawda? Znasz drugie takie miejsce, w którym dostęp do oferty Twojej firmy ma aż tyle ludzi?

Pamiętaj, że w social mediach skutecznie dotrzesz do zagranicznych klientów.

2. Rozpoznawalność witryny i marki

Jeżeli myślisz, że strona internetowa wystarczy, aby pozyskać nowych klientów, jesteś w błędzie. Media społecznościowe wyraźnie zwiększają ruch na Twojej witrynie. Dlatego wszystkie publikowane przez nas treści posiadają link do witryny firmowej, w celu przekierowania ruchu z social mediów na stronę www.

Takie rozwiązanie pozytywnie wpływa rozpoznawalność witryny, a ruch będzie przynosił konwersje. Dzięki social mediom zwiększamy widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ profile firmowe są indeksowane w wyszukiwarkach!

3. Budowanie wizerunku eksperta

Systematyczne i rzetelne działania w mediach społecznościowych zwiększa zaufanie Klientów do Twojej marki. Dzięki temu, że publikujemy sprawdzone treści, przydatne odbiorcom, odpowiadające na problemy i nurtujące pytania jesteśmy w stanie zbudować wiarygodność, która stanie się podstawą do podjęcia decyzji zakupowej.

4. Precyzyjne targetowanie

Mimo że Facebook i Instagram posiadają miliony użytkowników, wcale nie oznacza, że musisz starać się dotrzeć do nich wszystkich z ofertą. Aby reklama nie przyniosła strat, staramy się poznać Twoich klientów, by poprawnie zdefiniować grupę docelową dla danej usługi czy produktów. Dotarcie do ściśle określonej grupy targetowej to jeden z głównych powodów, dla których warto prowadzić social media.

5. Szybka komunikacja

Media społecznościowe dają możliwość szybkiej i bezpośredniej komunikacji pomiędzy użytkownikiem a daną marką. Uruchamiamy możliwość czatu poprzez Messenger, formularz kontaktowy itd. Możliwość zadawania pytań o produkt czy usługę sprawia, że klient, rozwiewa wszelkie wątpliwości szybciej, decydując się na waszą usługę czy produkt.

Warto zaznaczyć, że prowadząc media społecznościowe, można na bieżącą informować swoich klientów o nowościach czy promocjach w swojej ofercie.

6. Zaangażowanie odbiorców

Bardzo ważną kwestią jest również zaangażowanie odbiorców w publikowane przez nas posty. Nic tak dobrze nie działa na Twoją markę jak publikowanie przez społeczność treści z firmowego profilu. Zawsze staramy się wezwać do działania potencjalnych klientów naszej marki atrakcyjnymi treściami i odpowiednimi CTA (call to action).

Fani marki są swego rodzaju przedstawicielami handlowymi. Udostępniając posty, promują wasze produkty wśród własnych znajomych.

7. Realizacja lejka sprzedażowego

Prowadzenie social mediów umożliwia na realizację poszczególnych etapów lejka sprzedażowego. Więcej na ten temat dowiecie się w naszym artykule: Czym jest lejek sprzedażowy?

8. Prowadzenie kampanii remarketingowych

Remarketing to metoda docierania do potencjalnych klientów, którzy kiedyś odwiedzili Twoją stronę internetową. Zainstalowany piksel będzie mógł po pewnym czasie przypominać użytkownikowi o niedokończonych zakupach czy promocji na oglądany produkt.

Naszym zadaniem jest dopasowanie typu kampanii remarketingowej do potencjalnych użytkowników danej strony internetowej.

Przykład 1:
Remarketing dynamiczny:
Jeżeli użytkowników zainteresował się na stronie konkretnym produktem (dodał do ulubionych, dodał do koszyka) produkt ten będzie go "śledził" wyświetlając się na przykład na tablicy Facebooka.

Przykład 2:
Jeżeli skorzystał już z oferty danego sklepu internetowego, zapisał się w bazie danych. Na podstawie maila czy numeru telefonu mogą mu być wysyłane powiadomienia o zniżkach, rabatach czy wyprzedażach. Warto pamiętać, że takie dane, muszą być pozyskane legalnie, a na ich przetwarzanie należy wyrazić zgodę.

9. Skuteczna analiza trendów

Działania w social mediach pozwalają na pozyskanie dużej ilości danych, które pomogą stworzyć strategię marketingową firmy. Zebrane informacje pozwalają na stworzenie Buyer Persony - profilu idealnego odbiorcy. Dzięki temu, że analizujemy reakcje użytkowników na dodawane treści, dopasowujemy treści do skutecznego dotarcia do klientów firmy.

Ze względu na to, że śledzimy panujące trendy w mediach społecznościowych w wielu przypadkach, proponujemy klientom delikatną modyfikację oferty lub jej korektę. Czasem małe zmiany wyznaczą właściwy kierunek aktywności na portalu firmy.

Dlaczego nasze reklamy są skuteczne?

Skuteczność naszych reklam opiera się między innymi na bardzo precyzyjnym określeniu grupy docelowej (przeczytaj jak znaleźć grupę docelową), ciekawych kreacjach i nieszablonowych rozwiązaniach. Wraz z rozwojem strony, monitorujemy statystyki, wykorzystując pozyskane dane do coraz trafniejszych materiałów reklamowych.

Przykładowo:

Według statystyk jednego z naszych klientów reklama z branży fotowoltaiki i odnawialnych źródeł energii trafiła do 65.2% mężczyzn w wieku 24-54 lat. Na te podstawie grupę docelową możemy zawęzić, pomijając nastolatków i mężczyzn po 55 roku życia, ale także skierować ofertę tylko do płci męskiej.

Dlaczego nasze reklamy są skuteczne?

Grafika kampanii reklamowej

Nie oszukujmy się. Obecnie pokolenie Y pochłonięte jest nadmiarem pracy i pędem życia dlatego też zależy im na otrzymaniu prostego przekazu i szybkiemu otrzymania odpowiedzi na pytanie. Współczesny użytkownik internetu nie ma czasu na czytanie elaboratów a czasem czegokolwiek. Dlatego wybierając grafikę do posta czy kampanii reklamowej, staramy się dostosować ją do użytkowników w taki sposób, aby nie czytając, zostali zachęcenie do wykonania transakcji.

Planowanie postów z wyprzedzeniem

Regularne dodawanie contentu na Instagramie czy postów na Facebooku pozytywnie wpływa na algorytm i pozwala dotrzeć do większej liczby odbiorców. Za pomocą planowania postów nie tylko zadba się o systematyczność, ale również zaoszczędzi dużo czasu. Dopracowanie treści i grafiki stworzy wspólną narrację i sprawi, że profil będzie atrakcyjniejszy dla Twoich użytkowników.

Chodź do niedawna planowanie contentu na Instagramie nie było możliwe, dziś za pomocą dostępnych narzędzi jest to o wiele łatwiejsze.

Creator Studio

Korzystanie z Creator Studio jest bardzo prostym zadaniem. Wystarczy przełączyć instagramowe konto na profesjonalne i powiązać ze stroną Facebooka. Wszystkie działania wykonasz w poniższym linku

https://business.facebook.com/creatorstudio/home.

To darmowe narzędzie pozwala na publikację contentu na obu platformach - Facebooku i Instagramie.

Planoly

Planoly jest profesjonalnym planerem treści, który umożliwia dodanie postów z hashtagami i pełną lokalizacją na Instagramie. Dodatkowo za pomocą tej aplikacji planuje się cały feed tak by posty przykuwały uwagę odbiorców.

W Planoly można zaplanować posty, wybierając dokładną datę i godzinę a co więcej, dodawać relacje na InstaStory. Możliwe jest dodanie 30 zdjęć bezpłatnie w miesiącu a najtańszy pakiet, kosztuje jedynie 7$.

Warto zaznaczyć, że nie zawsze content wpisu na Facebooku i Instagramie może być spójny. Pomimo że wymiary grafik są takie same na obu platformach, planujemy posty w nieco innych wariantach. Wszystkie posty na Instagramie są archiwizowane i widnieją na profilu w 3 kwadratowych kaflach, delikatnie wyśrodkowując dany post. Dość często ucinane są ważne fragmenty grafiki. W celu zachowania zgodności dopasowujemy obie grafiki, aby jak najlepiej prezentowały się na profilach.

Szukanie ciekawych pomysłów na wpisy

Nasza Agencja  SEMLife. nie idziemy na skróty. Wszystkie publikowane przez nas posty w mediach społecznościowych posiadają link do artykułu na blogu. Analizujemy trendy i statystyki na ich podstawie, typujemy tematy wpisów, które są często wyszukiwane i wartościowe dla użytkowników. Dzięki temu podbijamy widoczność strony i rozpoznawalność w sieci.

Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Google E-A-T w SEO

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Czynniki wpływające na ocenę jakości witryny