Above the fold (ATF)

Jak przekonać użytkownika, że trafił w dobre miejsce?

Above the Fold - to ta część strony internetowej, która jest widoczna zaraz po wczytaniu witryny na ekranie urządzenia. Jest zależna od rozmiaru i rozdzielczości ekranu.

Sekcja poniżej ATF nazywana jest Below the Fold, która jest widoczna dopiero po przewinięciu strony internetowej.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Dlaczego above the fold jest ważne w pozycjonowaniu?

Pozycjonowanie stron internetowych opiera się w dużej mierze na pozytywnych doznaniach użytkownika w danej witrynie.

Jeśli ktoś trafi na naszą stronę, powinien od razu zobaczyć nagłówek strony, który utwierdza go w przekonaniu, że trafił w dobre miejsce, aby rozwiązać jego problem tj. znalezienie kontaktu, kupienie produktu, znalezienie definicji pojęcia.

Taka sytuacja zmniejszy ilość odrzuceń (wyjść) z naszej strony oraz przedłuży czas przebywania na naszej stronie (wzmaga zainteresowanie daną podstroną).

Co powinien zawierać ATF strony?

  1. Pozycjonowaną frazę kluczową skierowaną na daną podstronę
  2. CTA jasno nawołujące do podjęcia akcji
  3. Logo i menu strony do lepszego poruszania się po witrynie
  4. Dane kontaktowe, aby po przeczytaniu artykuły użytkownik wiedział jak się skontaktować.

Poniżej screen naszej strony internetowej prezentujący pojęcia Above the Fold oraz Below the Fold

Co powinien zawierać ATF strony?
Zapraszamy do kontaktu
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Google E-A-T w SEO

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Czynniki wpływające na ocenę jakości witryny