SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Prawidłowo wykonana analiza konkurencji pozwoli zaoszczędzić pieniądze i czas na nietrafionych działaniach marketingowych. Dokument analizy konkurencji SEO jest przygotowany przez specjalistów, którzy w ten sposób wybiorą najlepszą drogę do zdobycia.
Jako bonus na końcu artykułu został zamieszczony arkusz wykorzystywany do szybkiego audytowania konkurencji z TOP10.
Analiza konkurencji to zwykle dokument PDF, który omawia wyniki osiągane przez najpoważniejszych konkurentów w naszej branży. Jest to świetna baza do dalszych działań marketingowych, które powinny być skrupulatnie dobrane pod względem możliwości finansowych firmy, a także możliwych do osiągnięcia efektów.
Analiza konkurencji internetowej jest przygotowana przede wszystkim przez agencje SEO i SEM. Dzięki temu mogą przedstawić wiarygodną ofertę dla swojego klienta. Analizę konkurencji przygotowuje się pod kątem wielu płaszczyzn a głównie tego co robi konkurencja w internecie oraz czego brakuje na naszej stronie, aby im dorównać.
Analiza konkurencji to w dużej mierze statystyki witryn, z którymi musimy rywalizować z konkurencją. Aby podjąć właściwe działania, musimy porównać własne możliwości do tego co już wypracowała konkurencja.
Analiza konkurencji zawiera przede wszystkim:
Co nam dają takie informacje?
Agencja pozycjonerska nie jest niezbędna do wykonania wstępnej analizy konkurencji. Jeśli zakładasz nową firmę, musisz wyszukać konkurentów, poznać ich na lokalnym rynku jak i globalnym. W przypadku firm prowadzonych latami konkurencja zazwyczaj jest już znana właścicielom.
Ręczna analiza konkurencji jest bardzo czasochłonna. Na rynku SEO i SEM istnieje dostęp do wielu narzędzi pozwalających sprawdzić statystyki witryn.
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?