Analiza konkurencji pozycjonowanie

Dlaczego powinniśmy zacząć od analizowania działań konkurencji?

Prawidłowo wykonana analiza konkurencji pozwoli zaoszczędzić pieniądze i czas na nietrafionych działaniach marketingowych. Dokument analizy konkurencji SEO jest przygotowany przez specjalistów, którzy w ten sposób wybiorą najlepszą drogę do zdobycia.

Jako bonus na końcu artykułu został zamieszczony arkusz wykorzystywany do szybkiego audytowania konkurencji z TOP10.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Co to jest analiza konkurencji?

Analiza konkurencji to zwykle dokument PDF, który omawia wyniki osiągane przez najpoważniejszych konkurentów w naszej branży. Jest to świetna baza do dalszych działań marketingowych, które powinny być skrupulatnie dobrane pod względem możliwości finansowych firmy, a także możliwych do osiągnięcia efektów.

Kto przygotowuje analizę konkurencji?

Analiza konkurencji internetowej jest przygotowana przede wszystkim przez agencje SEO i SEM. Dzięki temu mogą przedstawić wiarygodną ofertę dla swojego klienta. Analizę konkurencji przygotowuje się pod kątem wielu płaszczyzn a głównie tego co robi konkurencja w internecie oraz czego brakuje na naszej stronie, aby im dorównać.

Co nam daje analiza konkurencji?

Analiza konkurencji to w dużej mierze statystyki witryn, z którymi musimy rywalizować z konkurencją. Aby podjąć właściwe działania, musimy porównać własne możliwości do tego co już wypracowała konkurencja.

Analiza konkurencji zawiera przede wszystkim:

  • jakie statystyki odwiedzin do tej pory wypracowała konkurencja
  • jak długo pracowali na ten efekt
  • jakie są kluczowe różnice pomiędzy konkurentami oraz naszą stroną

Co nam dają takie informacje?

  • szacunkowy koszt i czas do osiągnięcia podobnych statystyk
  • możliwość znalezienia niszy w branży, słabiej obstawionej przez konkurencję
  • kierunek, w jakim powinniśmy się rozwijać

Jak wykonać analizę konkurencji?

Agencja pozycjonerska nie jest niezbędna do wykonania wstępnej analizy konkurencji. Jeśli zakładasz nową firmę, musisz wyszukać konkurentów, poznać ich na lokalnym rynku jak i globalnym. W przypadku firm prowadzonych latami konkurencja zazwyczaj jest już znana właścicielom.

Na jakie pytania powinien odpowiadać audyt konkurencji?

  • Od jak dawna istnieje strona konkurencji?
  • Jaka jest widoczność strony w wyszukiwarce?
  • Kto jest liderem, jak wygląda pierwsza 10 konkurentów?
  • Jak bardzo rozbudowane mają strony internetowe?
  • Jak wyglądają profile społecznościowe konkurentów?
  • Jak wyglądają i co zawierają podstrony linkowane w TOP10?
  • Jakie najpopularniejsze frazy linkują do stron?
  • Czy w wynikach wyszukiwania występują również reklamy i wizytówki?

Jakie narzędzia wykorzystać do analizy konkurencji?

Ręczna analiza konkurencji jest bardzo czasochłonna. Na rynku SEO i SEM istnieje dostęp do wielu narzędzi pozwalających sprawdzić statystyki witryn.

  1. Senuto - oferuje analizę domeny pod kątem widoczności fraz kluczowych, a także porównanie TOP10 pod danym zapytaniem.
  2. SurferSEO - bardzo szczegółowa analiza TOP10 wyszukiwania, przedstawiająca dane na temat długości tekstu na podstronach aż po zagęszczenie fraz kluczowych. SurferSEO umożliwia również sprawdzenie linków do stron.
  3. Semrush - statystyki domeny pod kątem widoczności w wyszukiwarce, linków przychodzących do domen czy współczynników umożliwiających porównanie domen do siebie np. Authority Score.
Zapraszamy do kontaktu
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Protokół FTP

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Czym jest protokół FTP i do czego służy?

Przechwytywanie domen

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak kupować domeny z historią i wykorzystać je do promocji?

Remarketing

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak wykorzystać remarketing w sprzedaży?