SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Podstawą tego zagadnienia jest zrozumienie, w jaki sposób Google zdobywa informacje na temat stron. Jakie warunki musi spełniać indeksowana strona, aby zaistniała w rankingu. Pozycjonowanie stron polega na podniesieniu pozycji w rankingu, ale zanim witryna się tam w ogóle znajdzie musi spełniać kilka warunków. Te najbardziej podstawowe omówimy właśnie w tym artykule.
Indeksowanie adresu URL konkretnej witryny to nic innego jak pobranie jej treści i przeanalizowanie przez cały system Google, aby mogła być wyświetlana w rankingu.
Indeksowaniem witryny, czyli pobieraniem jej treści zajmują się roboty wyszukiwarek, które poruszają się po stronie za pomocą linków (podobnie jak ludzie).
Jeśli dodajesz treści na swojej stronie, ale one nie trafiają do wyszukiwarki, musisz poznać przyczynę. Bez tego Twoja praca jest bezwartościowa.
Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.
Crawl Budget oznacza liczbę adresów, jaki Googlebot (robot wyszukiwarki) przeznaczy na indeksowanie treści na stronie internetowej. Jest to wartość powiązana z 2 czynnikami:
Crawl Budget nie wpływa bezpośrednio na pozycje Twoje witryny w wyszukiwarce. Niezindeksowane podstrony natomiast nie mogą przyciągnąć ruchu organicznego, ponieważ Google nie wie o ich istnieniu.
Powinniśmy zadbać o to, aby Googlebot mógł szybko i sprawnie odnaleźć treści nowe oraz zaktualizowane. Dzięki prawidłowemu przepływowi robotów przez naszą witrynę wartościowe, nowe treści zostaną szybko wprowadzone do wyszukiwarki i przyciągną użytkowników.
Jak wpłynąć na roboty Google, aby przyśpieszyć indeksowanie nowych treści? To dość pracochłonne zajęcie, ale możliwe do wykonania.
Źródło:
https://developers.google.com/
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?