Pozycjonowanie vs Google ADS

Co okaże się korzystniejsze dla Twojego sklepu internetowego? Porównujemy!

Wysoka sprzedaż w sklepie internetowym wiąże się z koniecznością wykonania działań, które zwiększą konwersję. Można to zrobić m.in. dzięki reklamie w mediach społecznościowych, starannie opracowanej kampanii w Google oraz standardowym działaniom SEO wpływającym na pozycję Twoich produktów w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP-ach). Zatem, co wybrać - pozycjonowanie czy Google ADS? Porównujemy!

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Pozycjonowanie – co to jest?

Pozycjonowanie to długotrwały proces umożliwiający uzyskanie wysokich pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe (np. spodnie damskie, kosmetyki naturalne, opony zimowe). Widoczność Twojego sklepu internetowego w SERP-ach zależy od ponad 200 czynników rankingowych, na które składają się m.in. długość opisów kategorii, odpowiednie nagłówki czy responsywność witryny.

Google Ads – co to jest?

Google Ads to szereg płatnych działań promocyjnych w internecie. Ich efekty zależą od poprawnej optymalizacji kampanii oraz budżetu przeznaczonego na reklamę. Adres domeny pojawi się w wyszukiwarkach tylko i wyłącznie w momencie, gdy reklamodawca zadeklaruje płatność konkretnej kwoty za działanie użytkownika, przykładowo:

  • wyświetlenie materiału video,
  • kliknięcie linku z produktem,
  • wykonanie połączenia telefonicznego.

Warto również wspomnieć, iż kampanie reklamowe Google Ads możemy kierować dodatkowo na strony współpracujące z amerykańskim gigantem w sieci reklamowej m.in. mapy Google, YouTube, Gmail, karty Discover lub inne miejsca w internecie.

 

Zapamiętaj!
Reklamy Google Ads znajdują się nad wynikami organicznymi, obok nich lub pod nimi i są dodatkowo oznaczone hasłem „Reklama” przy linku prowadzącym do Twojej strony www.

Chcesz poznać ofertę?

Zapraszamy do kontaktu, doradzimy jaki wariant jest najlepszy

Co wybrać w branży e-commerce?

Co wybrać w branży e-commerce?

Jeśli dopiero zaczynasz rozwijać swój biznes (np. sklep internetowy z meblami) i zależy Ci na szybkich efektach – Google Ads okaże się świetnym rozwiązaniem. Prawidłowo zoptymalizowana kampania pozwoli wygenerować ruch już w pierwszych godzinach od aktywacji, a co za tym idzie pozyskać potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi produktami.

 

Efekty z działań pozycjonerskich jak już wspomnieliśmy, są trwałe i odczuwalne przez długi czas po zakończeniu współpracy z wybraną agencją. Początkowo wymaga to jednak cierpliwości oraz inwestycji, która zacznie się zwracać już po kilku-kilkunastu miesiącach.

Aby dokładnie zobrazować temat Google Ads i pozycjonowania, posłużymy się wypowiedzią właściciela SEMLife. w kontekście działań reklamowych dla większych sklepów internetowych.

Efekty z działań pozycjonerskich

"Zacznijmy od tego, że pozycjonowanie i kampanie reklamowe nie rywalizują ze sobą w wyszukiwarce. To dwa odrębne kanały, które mogą się wspierać. Zaczynającym przygodę z e-commerce, zawsze proponuję optymalizację sklepu internetowego przed podjęciem dalszych działań z kilku powodów.

Właściciele często idą w ilość produktów, a nie jakość oferty. Dodają produkty, tworząc duplikaty treści. Zdjęcia nie są odpowiednio przygotowane, a często zdarza się, że architektura sklepu jest niezrozumiała dla potencjalnych klientów. Wtedy ani skuteczne pozycjonowanie, ani kampania Ads nie pomoże.

Jeśli optymalizacja jest na dobrym poziomie, Google Ads powinny dostarczyć nam statystyk na temat naszych klientów i ich zaangażowania. Dzięki temu trafnie rozwijamy sklep, prowadząc przy tym sprzedaż.

Następny etap to kampania pozycjonowania w wyszukiwarce. W dłuższej perspektywie jest to tańsze rozwiązanie na pozyskiwanie klienta. Które stopniowo może zastąpić reklamy pod wypozycjonowanymi frazami kluczowymi." - Jarosław Snoch SEMLife.

Pozycjonowanie vs Google ADS – zalety i wady

W niektórych branżach (np. e-commerce) płatne kampanie reklamowe okażą się skuteczne przez bardzo długi czas ze względu na obszerny asortyment poszczególnych sklepów internetowych (pozycjonowanie będzie w tym wypadku dodatkiem nawet przez kilkanaście miesięcy). Inaczej sprawa wygląda, gdy oferujemy tylko i wyłącznie usługi – wówczas powinniśmy korzystać głównie z SEO (w celu budowania wizerunku eksperta), a dodatkowo z adsów.

Poniżej przedstawiamy wady i zalety pozycjonowania oraz kampanii Google ADS!

Wady i zalety pozycjonowania

  • pierwsze efekty sprzedażowe mogą pojawić się nawet po kilku-kilkunastu miesiącach;
  • wymaga doświadczenia i umiejętności;
  • buduje zaufanie wśród internautów;
  • umożliwia pozyskanie stałych i zdecydowanych klientów;
  • zapewnia długotrwałe rezultaty (im dłuższa inwestycja, tym większy zwrot).

Wady i zalety kampanii Google ADS

  • gwarantują błyskawiczne i krótkotrwałe efekty (brak płatności = brak konwersji);
  • umożliwiają dokładne kierowanie reklam do odbiorców w wybranej lokalizacji, odpowiednim wieku oraz zainteresowaniach;
  • wymagają regularnego wprowadzania zmian i weryfikowania pod kątem skuteczności;
  • są droższe od pozycjonowania w rozrachunku rocznym (płacimy za każde działanie użytkownika);
  • cieszą się dużą użytecznością podczas promocji sezonowych (np. Boże Narodzenie).

Pozycjonowanie vs Google ADS 2021

Co okaże się korzystniejsze dla Twojego sklepu internetowego?

Reasumując dzisiejszy artykuł – jeśli nasz sklep internetowy nigdy nie był pozycjonowany, warto zacząć od działań Google ADS, aby firma zaczęła przynosić zyski. Następnie powinniśmy wdrożyć odpowiednią strategię SEO, która będzie się regularnie zwracała na przestrzeni kilku lat.

Gdy natomiast zauważymy, że najważniejsze produkty rankują w TOP 10, polecamy zmniejszyć na nie budżet, a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w promowanie nowych towarów, lub kampanie remarketingowe dla klientów, którzy już weszli w interakcje z naszym sklepem.

Zapraszamy do kontaktu
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Protokół FTP

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Czym jest protokół FTP i do czego służy?

Przechwytywanie domen

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak kupować domeny z historią i wykorzystać je do promocji?

Remarketing

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak wykorzystać remarketing w sprzedaży?