SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Pozycjonowanie to bardzo złożona usługa, która polega w dużym skrócie na zbudowaniu jak najbardziej wartościowej witryny internetowej dla użytkownika wyszukującego konkretne frazy. Jak na ten proces wpływa propagacja DNS?
W tym artykule wyjaśnimy pojęcia:
Pojęcie DNS tłumaczyliśmy już w naszym słowniku pojęć. DNS (Domain Name System) jest to usługa, która przypisuje domenę do konkretnego serwera (miejsca w internecie), które pozwala wyświetlać daną stronę. Czyli prościej wpisując w przeglądarkę adres semlife.pl DNS informuje przeglądarkę, z jakim serwerem ma się połączyć, aby uruchomić stronę internetową.
Bez DNS musielibyśmy posługiwać się adresami serwerów w postaci adresów IP.
Propagacja DNS to proces, który przypisuje dla domeny nowy adres IP. Zwykle proces ten trwa od 24 do 48 godzin w zależności od parametru TTL serwera - czyli czasu określonego w sekundach, w jakim zapisywane są informacje o docelowym IP dla domeny w DNS.
Dlaczego czas ten jest istotny? Ponieważ podczas zmiany serwera z jednego na drugi istnieje duża szansa, że użytkownicy mogą korzystać z 2 serwerów jednocześnie (starego i nowego), dlatego wszystkie ważniejsze aktualizacje powinny być przeprowadzane już po zakończonej propagacji.
Propagację DNS można sprawdzić już w konsoli każdego komputera, wpisując polecenie ping [adres domeny]. Wtedy dostaniemy zwrotkę w postaci adresu IP serwera i musimy porównać go z nowym adresem hostingu.
Takie sprawdzenie pozwoli zweryfikować nam proces na naszym komputerze, jednak zmiana ta musi dotyczyć całego kraju czy nawet świata. Wtedy z pomocą przychodzą nam takie narzędzia jak: https://www.whatsmydns.net/#NS/semlife.pl
Można tam sprawdzić adres IP, Name Server czy poszczególne rekordy DNS.
Hosting możemy zmieniać z wielu powodów, pierwszy najczęściej spotykany to brak wolnego miejsca, podczas gdy nasze zasoby rosną (rozwija się strona, przybywa skrzynek mailowych i wiadomości). Kolejny ważniejszy aspekt z punktu widzenia pozycjonowania stron internetowych jest szybkość serwera.
Czas dostępu do naszej strony jest kluczowy. Według Inter Growth 53% użytkowników telefonów opuści Twoją stronę, jeśli będzie się ona ładowała dłużej niż 3 sekundy.
Przede wszystkim testy. Jedne hostingi są świetne dla małych stron, ale już przy dużych sklepach różnica w czasie dostępu może być znaczna. Możemy znaleźć hostingi dedykowane dla PrestaShop, WordPress, jak również dedykowane serwery dostosowane do każdego odbiorcy indywidualnie.
Jako Agencja SEO mamy sprawdzone parametry hostingów większych firm w Polsce i z sukcesami przeprowadzamy migrację stron, aby zwiększać ich widoczność i pozycję w wyszukiwarkach internetowych.
Liczy się nie tylko konfiguracja serwera, ale również znaczenie może mieć przypisany serwer DNS. Jeśli nie chcesz zmieniać hostingu, a wyczerpałeś już wszystkie możliwości optymalizacyjne witryny, wypróbuj w darmowej wersji CloudFlare.
Jest to usługa CDN (Content Delivery Network) zoptymalizowana pod kątem szybkiego dostarczania danych użytkownikom. Dzięki temu, że CloudFlare wykorzystuje 122 centra danych, dostarcza użytkownikowi informacje z najszybszego dla niego serwera, co przekłada się na szybkość Twojej witryny. Dodatkowo w panelu domeny na CloudFlare można włączyć zaawansowany cache plików, a także funkcję rocket loader przyśpieszającą generowanie strony.
CloudFlare to nie tylko zarządzanie DNS, to również bezpieczeństwo Twojej witryny postawione na wysokim poziomie, dzięki szyfrowaniu danych, ochronie DDoS.
Zmiana w ustawieniach DNS powinna być wykonana z rozwagą i przez zaawansowanych użytkowników. Wpisanie literówki w nazwie serwer nazw może spowodować niedostępność naszej strony od kilku godzin do nawet 2 dni.
Wykorzystanie DNS bazującego na chmurze serwerów może zoptymalizować szybkość strony, a to jest czynnik rankingowy w wyszukiwarkach internetowych i jeśli przyśpieszymy witrynę, pozycjonowanie fraz kluczowych będzie skuteczniejsze.
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?