Domain Authority

Co to jest Domain Authority — autorytet domeny?

Jeżeli jesteś właścicielem strony internetowej zapewne, interesujesz tym jak przebić się na pierwszą stronę wyników wyszukiwarki. Pozycję w wynikach wyszukiwania zależą od wielu czynników m.in. od wartości Domain Authority. W tym wpisie przedstawimy pojęcie autorytetu domeny, a także, co na niego wpływa.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Czym jest autorytet domeny?

Autorytet domeny to wskaźnik ukazujący wartość danej witryny w określonym temacie na tle innych stron internetowych.

Dlaczego wskaźnik autorytetu domeny jest kluczowy? Google rozwiązuje "problemy" użytkowników. Udziela odpowiedzi na konkretne pytania i aby prezentować najtrafniejsze wyniki, pokazywać strony, które są cennym źródłem informacji, algorytm wyszukiwarki ocenia nie tylko pojedynczą stronę, ale również całą domenę.

System Google sprawdza w ten sposób, czy strona jest wiarygodna i czy całkowicie wyczerpuje temat, o który pyta użytkownik.

Jak to wygląda w praktyce?

Osoba szukająca ofert pozycjonowania stron, szuka firmy kompetentnej i rzetelnej w swoich działaniach. Witryna opisująca szeroko usługę pozycjonowania, sposoby działania firmy czy prowadząca bloga w tej tematyce podnosi swój autorytet witryny i uwiarygadnia się w oczach klienta jak i wyszukiwarki internetowej.

Wiemy, jak podnieść autorytet Twojej witryny

Autorytet Domeny (MOZ)

Autorytet Domeny według MOZ to wskaźnik z zakresu od 0-100, który określa konkurencyjność domeny w wynikach wyszukiwarki Google. Opracowane narzędzie analizuje niemal 150 czynników takich jak linki zewnętrzny wpływających na jakość strony.

Warto jednak zaznaczyć, że Domain Authority nie należy do Google. Wskaźnik ten został opracowany zgodnie z wewnętrznymi zasadami, którymi kieruje się MOZ. Dla DA ważną kwestią, jest jakość i umiejscowienie linków przychodzących nie tylko w treści, ale na przykład w stopce.

Domain Rating (Ahrefs)

Ta płatna platforma dość często określana jest "kombajnem funkcjonalności". Można ją wykupić w czterech pakietach odpowiednio za: 99, 179, 399 i 999 dolarów miesięcznie. Na wysokość DR mają wpływ 2 czynniki:

  1. Link-juice przekazywany do linkowanych domen, im wyższe Domain Rating, tym większy
  2. Domain Rating domeny rozkłada się jednakowo na liniowane strony.

Przykład:
Link z domeny DR-20, która linkuje do 6 innych stron, jest więcej wart niż link domeny z DR-100, która linkuje do 40 stron.

Authority Score (Semrush)

Authority Score od Semrush to metryka, która służy do pomiaru ogólnej jakości domeny lub strony www oraz wydajności SEO. Narzędzie to bada słowa kluczowe, śledzi strategie słów kluczowych, które używa Twoja strona i konkurencja.

Metryka Page Rank

Jeszcze do niedawna szacunkową moc witryny można było sprawdzić za pomocą parametru Google - PageRank. Według algorytmu PR im więcej linków prowadziło do strony i było na niej umieszczonych, tym jej jakość wzrastała. Dość modne było umieszczanie przez właścicieli witryn znaku PR na swoich stronach internetowych jako wyraz digitalowego prestiżu w pasku Google.

Niestety PageRank został ukryty, jednak nadal jest wyliczany przez wyszukiwarkę Google. Tworzenie naturalnych linków bez tworzenia duplikatów z pomocą stron konkurencji ma doprowadzić do kreowania wysokiej jakości witryn.

Jak można zauważyć, PageRank jest ważnym wskaźnikiem, który wpływa na pozycję strony, warto jednak zaznaczyć, że nie jest to jedyny czynnik trafności witryny.

Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Przechwytywanie domen

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak kupować domeny z historią i wykorzystać je do promocji?

Remarketing

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak wykorzystać remarketing w sprzedaży?

Domena internetowa

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jakiej nazwy nie wybierać? Przeczytaj, a zarejestrujesz niepowtarzalną domenę!