Dla osoby prowadzącej własny biznes lub odpowiedzialnej za pozyskiwanie nowych klientów, istotne jest poszukiwanie nowych kanałów, aby dotrzeć do ludzi zainteresowanych ofertą. Bardzo często jako firma od pozycjonowania odbieramy telefony, bądź czytamy maile, w których dostajemy pytania np.:
Poniżej wyjaśniamy, jak wygląda nasz brief SEO, który pozwala przygotować dla klienta najkorzystniejszą ofertę, wyjaśniając przy okazji cały proces pozycjonowania i odpowiadając na najczęściej zadawane pytania.
Podczas prowadzenia własnej strony internetowej, warto zadbać o jej widoczność w wyszukiwarce. Witryna, która jest reklamowana tylko na papierowych wizytówkach lub banerach, ma bardzo niskie statystyki wejść.
Najtrafniejsza metoda pozyskania "klienta z internetu" to przede wszystkim wejścia użytkowników z wyszukiwarek internetowych i kampanii reklamowych, które przekładają się na sprzedaż. Pozycjonowanie jest skierowane dla osób i firm, które zdecydują się rozwijać swoje strony internetowe. Najlepiej jeśli witryna przygotowana jest na popularnych systemach takich jak WordPress, PrestaShop czy dedykowanych systemach CMS.
Posiadanie wizytówki firmy w wyszukiwarce Google, fanpage’a na Facebooku czy Instagramie to zdecydowanie za mało. Proces pozycjonowania takich profili może być żmudny, długotrwały i drogi. Zamknięte systemy nie pozwalają na kreatywne rozwijanie podstron, a posty często szybko się dezaktualizują, zasypane promocjami i codziennymi wpisami.
Każdy rodzaj pozycjonowania jest opisany bardziej szczegółowo w linkowanych artykułach. Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem swojej strony na pewno ten temat Cię zaciekawi.
Jeśli prowadzisz firmę usługową, Twoja firma powinna być pozycjonowana przede wszystkim pod frazami lokalnymi. Takie frazy tworzy się poprzez wpisanie usługi i miasta lub dzielnicy, w której działasz:
Prowadzenie sklepu internetowego powinno skupiać się na widoczności pod frazami produktowymi albo pod nazwami kategorii produktów np.:
Pozycjonowanie na długie frazy kluczowe powinno być przede wszystkim domeną dla firm, które mają szeroki wybór usług bądź towarów. Tworzenie fraz kluczowych zaczyna się od wytypowania najbardziej konkurencyjnych fraz dla branży i rozwinięciu je o przymiotniki bądź stworzeniu z nich pytań:
Jesteśmy świadomi, że idealne zapytania zdarzają się niesamowicie rzadko. Klienci nie są świadomi, jakich informacji potrzebuje dobra agencja SEO, aby przygotować trafną wycenę usługi pozycjonowania stron. Poniżej kilka punktów z naszej obszernej listy:
Jaki jest cel pozycjonowania?
Celem pozycjonowania jest podniesienie odwiedzalności strony internetowej pochodzącej z wyszukiwarek. Jednak warto skupić się również na aspekcie rozszerzenia rozpoznawalności brandu i budowania zaufania do firmy.
Jak wygląda historia pozycjonowania firmy?
Czy strona była wcześniej pozycjonowana i jakie są tego skutki. Zdarza się, że konkurencyjna firma SEO nie osiągnęła zamierzonych wyników, a do nas należy ocenienie, dlaczego się tak stało.
Budżet
Określenie szacunkowego miesięcznego budżetu, jaki może być przeznaczony na kampanie w wyszukiwarce. W 2020 roku na kampanie SEO i reklamy PPC przeznaczono aż 35% całego budżetu na marketing. Dla nas ważne jest, aby klient był świadomy, że nasza praca i skuteczność to koszty, które na początku kampanii pozycjonowania są wyższe niż przychody, jednak pozycjonowanie to usługa długofalowa.
Informacje o aktualnej stronie
Zwykle zaczynamy od pytań na temat systemu zarządzania stroną (CMS) i możliwości rozwoju witryny. Szybkie wprowadzanie podstron, bez ingerencji w kod strony jest dla nas kluczowe i zmniejsza koszty pozycjonowania. Jeżeli witryna nie posiada takiego systemu, możemy go wprowadzić.
Współpraca
W większości przypadków klienci zgłaszają się do nas po usługę pozycjonowania, nie posiadając odpowiednio zoptymalizowanej strony pod kątem SEO. Rozwiązaniem jest zaufanie do naszych działań i pełna współpraca w rozwijaniu strony. Dzięki informacjom od klienta możemy przygotować lepsze, bardziej wartościowe i merytoryczne treści.
Przygotowanie trafnej oferty to bardzo czasochłonny proces. Do tej pory przeprowadzaliśmy wywiad z klientem na temat jego firmy, celów i dotychczasowych osiągnięć w wyszukiwarce. Teraz do nas należy wybranie właściwej drogi rozwoju strony oraz odpowiedniego planu działania.
Po uzgodnieniu warunków współpracy, podpisujemy stosowną umowę. Zwykle czas trwania takiej umowy nie jest krótszy niż 12 miesięcy. Po otrzymaniu odpowiednich dokumentów, prosimy o przekazanie dostępu do strony, oraz przygotowanie dla nas materiałów związanych z firmą klienta.
Umowa SEO ma jasno określone wymagania odnośnie naszej współpracy. Klient wie dokładnie, za co będzie płacił, a my wiemy, jaki cel musimy osiągnąć. Umowa przewiduje również stałe, comiesięczne raportowanie naszych prac tak, aby klient miał wgląd w statystyki i plan naszych prac.