Google jest najchętniej stosowaną wyszukiwarką na świecie. Wpisując określoną frazę kluczową, jesteśmy w stanie otrzymać gigantyczną ilość podstron odpowiadających na dane zapytanie.
Prosty i trwały dostęp do informacji sprawił, że narzędzie to stało się ważną częścią naszego życia. Śledzenie najnowszych trendów i statystyk związanych z SEO pozwala na zaobserwowanie niewidzianych dotąd szans i okazji do rozwoju. Oprócz tego, że przydadzą się wielu specjalistom z tej branży, zaciekawiają także każdego czytelnika.
Aktualnie Google posiada aż 91.66% udziałów spośród wszystkich internetowych wyszukiwarek. Już wiesz, dlaczego pozycjonowanie stron w Google jest tak istotne dla Twojego sklepu internetowego?
Na drugim miejscu uplasował się Bing (2.74%), a kolejnym Baidu (1.91%). Z roku na rok możemy zaobserwować tendencje wzrostową udziału tej wyszukiwarki na światowym rynku.
Dziennie Google przetwarza ponad 3.5 miliarda wyszukiwań. Co więcej, strona odnotowuje ponad 145 milionów zapytań w ciągu jednej godziny.
Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.
W 2021 roku najczęściej wyszukiwaną frazą było hasło „YouTube”, wpisywane przez prawie 1.5 miliarda użytkowników.
Drugie miejsce zajął „Facebook” z wynikiem 1.1 miliarda a na kolejnym „WhatsApp”: ok. 620 milionów zapytań (w porównaniu z 2020 rokiem, na miejscu 3 znalazł się Gmail).
Na kolejnych miejscach znalazły się strony posiadające w nazwie Google takie jak: Google Translate czy Gmail. Dla bardziej ciekawskich „Instagram” zajął 10 miejsce z wynikiem 338 milionów zapytań.
Frazy long tail to inaczej frazy z długiego ogona. Pozycjonerzy określają je jako bardziej rozbudowane składające się najczęściej z więcej niż 3 słów.
Frazy kluczowe, które są precyzyjne i unikalne generują ruch dla danego serwisu. 91.8% wszystkich słów kluczowych w Google to właśnie frazy long tail.
Niemal 46% zapytań w Google jest powiązana z lokalizacją. Najczęściej generowana jest automatycznie lub poprzez jej wskazanie we frazie kluczowej dodanej do szukanej frazy kluczowej (np. nazwy miejscowości czy rejonu).
Wzrost popularności zapytań lokalnych pochodzących z urządzeń mobilnych wzrósł pomiędzy 2017 a 2019 rokiem o niemal 250%.
W 2020 roku liczba wszystkich zapytań z urządzeń mobilnych wyniosła 63%. W 2021 roku zaobserwowano niewielki spadek do 59%. Warto jednak wziąć pod uwagę, że ponad połowa użytkowników Internetu posługuje urządzeniami mobilnymi, do których należą tablety i telefony komórkowe.
Typowy użytkownik Google podejmuje decyzje w zaledwie 14.6 sekundy. Warto wziąć pod uwagę, że użytkownicy podejmują wiele decyzji szybko i emocjonalnie.
Pierwszy organiczny wynik w Google jest klikany na poziomie ponad 28%. Kolejna pozycja zyskuje 15.7%, trzecia natomiast 11%.
Wyszukiwanie głosowe obecnie jest modne jedynie wśród nastolatków.
Około 55% młodych ludzi w przedziale wiekowym 13-18 lat korzysta z wyszukiwania głosowego.
Około 80% użytkowników pomija sponsorowane wyniki wyszukiwania. Większość użytkowników przechodzi do wyników organicznych. Wbrew pozorom użytkownicy nie dążą zbyt dużym zaufaniem reklamowanych stron internetowych.
Wybierają coś, co wygląda na całkowicie naturalne i wiarygodne.