Top 10 statystyk Google z 2021 roku!

Ile wejść miesięcznie odnotowała najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w 2021 roku?

Google jest najchętniej stosowaną wyszukiwarką na świecie. Wpisując określoną frazę kluczową, jesteśmy w stanie otrzymać gigantyczną ilość podstron odpowiadających na dane zapytanie.

Prosty i trwały dostęp do informacji sprawił, że narzędzie to stało się ważną częścią naszego życia. Śledzenie najnowszych trendów i statystyk związanych z SEO pozwala na zaobserwowanie niewidzianych dotąd szans i okazji do rozwoju. Oprócz tego, że przydadzą się wielu specjalistom z tej branży, zaciekawiają także każdego czytelnika.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Jaki udział na rynku wyszukiwarek ma Google?

Aktualnie Google posiada aż 91.66% udziałów spośród wszystkich internetowych wyszukiwarek. Już wiesz, dlaczego pozycjonowanie stron w Google jest tak istotne dla Twojego sklepu internetowego?

Na drugim miejscu uplasował się Bing (2.74%), a kolejnym Baidu (1.91%). Z roku na rok możemy zaobserwować tendencje wzrostową udziału tej wyszukiwarki na światowym rynku.

Ile wyszukiwań przetwarza dziennie Google?

Dziennie Google przetwarza ponad 3.5 miliarda wyszukiwań. Co więcej, strona odnotowuje ponad 145 milionów zapytań w ciągu jednej godziny.

Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

Jaka jest najpopularniejsza fraza wpisywana w Google?

W 2021 roku najczęściej wyszukiwaną frazą było hasło „YouTube”, wpisywane przez prawie 1.5 miliarda użytkowników.

Drugie miejsce zajął „Facebook” z wynikiem 1.1 miliarda a na kolejnym „WhatsApp”: ok. 620 milionów zapytań (w porównaniu z 2020 rokiem, na miejscu 3 znalazł się Gmail).

Na kolejnych miejscach znalazły się strony posiadające w nazwie Google takie jak: Google Translate czy Gmail. Dla bardziej ciekawskich „Instagram” zajął 10 miejsce z wynikiem 338 milionów zapytań.

Jaki udział we wszystkich słowach kluczowych mają frazy long tail?

Frazy long tail to inaczej frazy z długiego ogona. Pozycjonerzy określają je jako bardziej rozbudowane składające się najczęściej z więcej niż 3 słów.

Frazy kluczowe, które są precyzyjne i unikalne generują ruch dla danego serwisu. 91.8% wszystkich słów kluczowych w Google to właśnie frazy long tail.

Jaką rolę odgrywają zapytania lokalne?

Niemal 46% zapytań w Google jest powiązana z lokalizacją. Najczęściej generowana jest automatycznie lub poprzez jej wskazanie we frazie kluczowej dodanej do szukanej frazy kluczowej (np. nazwy miejscowości czy rejonu).

Wzrost popularności zapytań lokalnych pochodzących z urządzeń mobilnych wzrósł pomiędzy 2017 a 2019 rokiem o niemal 250%.

Jaki ruch z wyszukiwarki Google pochodzi z urządzeń mobilnych?

W 2020 roku liczba wszystkich zapytań z urządzeń mobilnych wyniosła 63%. W 2021 roku zaobserwowano niewielki spadek do 59%. Warto jednak wziąć pod uwagę, że ponad połowa użytkowników Internetu posługuje urządzeniami mobilnymi, do których należą tablety i telefony komórkowe.

Ile czasu zajmuje użytkownikowi Google podjęcie decyzji?

Typowy użytkownik Google podejmuje decyzje w zaledwie 14.6 sekundy. Warto wziąć pod uwagę, że użytkownicy podejmują wiele decyzji szybko i emocjonalnie.

Jak dużą rolę odgrywa pierwszy organiczny wynik w Google?

Pierwszy organiczny wynik w Google jest klikany na poziomie ponad 28%. Kolejna pozycja zyskuje 15.7%, trzecia natomiast 11%.

Ile osób korzysta z wyszukiwania głosowego?

Wyszukiwanie głosowe obecnie jest modne jedynie wśród nastolatków.

Około 55% młodych ludzi w przedziale wiekowym 13-18 lat korzysta z wyszukiwania głosowego.

Ile użytkowników ogląda płatne reklamy w wyszukiwarce?

Około 80% użytkowników pomija sponsorowane wyniki wyszukiwania. Większość użytkowników przechodzi do wyników organicznych. Wbrew pozorom użytkownicy nie dążą zbyt dużym zaufaniem reklamowanych stron internetowych.

Wybierają coś, co wygląda na całkowicie naturalne i wiarygodne.

Zapraszamy do kontaktu