SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Opinie Google to jeden z kluczowych czynników rankingowych na profilu firmy w mapach. Nie dziwi więc fakt, że każdy przedsiębiorca wpada w przygnębienie w momencie, kiedy otrzyma negatywną i – co gorsza – nieprawdziwą recenzję. Jak usunąć fałszywe opinie z Google? – to pytanie, które codziennie nęka setki, o ile nie tysiące właścicieli firm. Nie ma powodów do zmartwień — fałszywe opinie Google można usunąć i to kilkoma kliknięciami myszy!
Recenzje — nic bardziej nie przyciąga potencjalnych Klientów, jak charakterystyczne gwiazdki, które znajdują się przy nazwie marki na profilu firmy w Google. Wprawdzie, to ich ilość decyduje o tym, czy Internauta przejdzie na stronę danej firmy, czy też ominie ten wynik wyszukiwania — ulegając negatywnym opiniom Google.
Google wizytówka coraz częściej staje się wiarygodnym źródłem informacji o firmie. Dodawanie aktualności, zdjęć, informacji o firmie, to elementy, o których nie trzeba przypominać żadnemu przedsiębiorcy, jakiemu zależy na rozwoju widoczności firmy lokalnie dzięki działaniom SEO lokalnym np. pozycjonowanie w Kielcach
Pozycjonowanie w mapach ma ogromny potencjał marketingowy, z którego można czerpać realne zyski. Aby wykorzystać maksymalnie stronę wyszukiwania Google, możesz skorzystać z 3 miejsc.
Najbardziej kłopotliwym elementem profilu firmy w Google są opinie- ich treści nie da się usunąć ani zablokować możliwości ich dodawania. Google to (niestety) nie Facebook, na którym administrator ma pełną kontrolę nad treściami, jakie są publikowane na temat jego brandu. W sytuacjach, w których użytkownicy dodają opinie Google, niezbieżne z prawdą, można jednak interweniować i zawalczyć o dobre imię swojej firmy.
Niepochlebne komentarze można usunąć, ale tylko wtedy, gdy zaistnieją ku temu odpowiednie przesłanki. Niektóre recenzje Google usuwa samodzielnie — zdarza się to w sytuacjach, w których Internauta publikuje tzw. ,,brakujące opinie", przez co narusza zasady serwisu np. przez spam.
Nie w każdym przypadku Google potrafi zakwalifikować opinie jako nieodpowiednią. W sytuacjach, w których ktoś opublikował na temat naszej Firmy wątpliwe treści — można wysłać prośbę o usunięcie fałszywej opinii Google.
Zależy zalogować się na swoim profilu firmy w Google, znaleźć nieodpowiednią opinię i kliknąć w pionowy wielokropek, który znajduje się tuż obok komentarza, wybierając opcję ,,Zgłoś nieodpowiednią treść".
Wnosząc o usunięcie opinii w wyszukiwarce Google, trzeba będzie jeszcze wybrać rodzaj naruszenia zasad, czyli np.:
Co istotne, Google zastrzega sobie prawo do wyboru opinii do usunięcia.
Google nie będzie arbitrem w sytuacjach spornych pomiędzy daną firmą a Klientem, a także w przypadku kont należących do hoteli, które postanowią ubiegać się o usunięcie przykrych komentarzy z witryn innych firm, czyli tzw. opinii konsumenckich.
WAŻNE! Czekając na odpowiedź z Google, należy zachować cierpliwość, ponieważ jej sprawdzenie może potrwać nawet kilka dni.
Niecierpliwi przedsiębiorcy często uciekają się do innych, niekoniecznie racjonalnych sposobów w celu pozbycia się przykrych recenzji. Jednym z nich jest usunięcie profilu firmy w Google. Dlaczego takie działanie nie ma to sensu?
Otóż wraz z anulowaniem konta — opinie nie znikają, wręcz przeciwnie — przy założeniu nowej wizytówki Google wykrywa duplikat i przenosi dawne komentarze na nowy profil firmy w Google. Jednym sposobem, aby przechytrzyć Google, byłaby zmiana lokalizacji i nazwy firmy, jednak w przypadku wielu instytucji takich, jak hotele, czy restauracje — jest to trudne do zrealizowania.
Jako ciekawostkę można wspomnieć, że branże, dla których opinie Google są najważniejsze to:
Jak wskazują statystyki, 86% Internautów traktuje opinie Google, jak… rekomendacje słyszane z ust przyjaciół i najbliższej rodziny. Z roku na rok coraz bardziej ufamy przeglądarce. Po pandemii użytkownicy sieci wręcz wykształcili w sobie nawyk sprawdzania komentarzy innych, zanim zdecydują się skorzystać z usług danej firmy. Im więcej pozytywnych opinii Google, tym większe prawdopodobieństwo na konwersję — i odwrotnie. Bacząc na ten fakt, należy systematycznie monitorować publikowane recenzje na temat własnej firmy i reagować, w momentach, w których zachodzi pewna nieścisłość i komentarze nie są adekwatne do rzeczywistości.
P.S. Chcesz wiedzieć więcej o opiniach Google? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł o Dyrektywie Omnibus, która zabrania publikowania nieprawdziwych opinii w Internecie. A to nie wszystkie regulacje, jakie wprowadza dyrektywa… Szczegóły w artykule!
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?