Jak wypromować sklep internetowy?

Czyli reklamowanie sklepu internetowego w sieci

W dzisiejszych czasach niemal każdy korzysta z Internetu. Dane statystyczne Gemius oraz IAB Polska z 2022 roku mówią, że 77% internautów dokonało kiedyś zakupów online. Nic zatem dziwnego, że popularność sklepów internetowych wciąż wzrasta.

Powodem jest nie tylko największa w historii dostępność użytkowników do sieci, ale także zmieniające się trendy oraz pandemia, która zrewolucjonizowała sposób myślenia o zakupach online. W artykule piszemy o tym, jak wypromować sklep internetowy, dzięki czemu:

  • wzrośnie sprzedaż produktów,
  • marka stanie się rozpoznawalna,
  • wykreuje swój wizerunek w sieci,
  • zacznie zarabiać.

Wg wywiadu Dun&Bradstreet w połowie 2022 roku w Polsce było zarejestrowanych ponad 54 tysiące sklepów internetowych. A liczba ta stale rośnie...

Jak rozreklamować sklep internetowy?

Postawione pytanie: jak rozreklamować sklep internetowy, jest kluczowe.

Współcześnie rynek internetowy jest bardzo konkurencyjny - na każdym kroku spotykamy się z ofertami wielu sklepów online. W związku z tym, aby odnieść sukces i zacząć sprzedawać, nie wystarczy samo uruchomienie strony, bez względu na jej wizualną atrakcyjność. Promowanie sklepu internetowego to skuteczna strategia marketingowa, która przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i zachęci ich do wyboru właśnie tego sklepu oraz dokonania zakupu

1. SEO

1. SEO

Jak wspominaliśmy wyżej, uruchomienie domeny to tylko pierwszy etap promowania sklepu internetowego. Brak skutecznej reklamy i działań SEO jest największym błędem popełnianym przez wielu właścicieli e-sklepów. Sklep, do którego nie można dotrzeć inaczej, niż poprzez wpisanie adresu w przeglądarkę, nie ma szansy na sukces.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to kluczowy element promocji sklepu internetowego w sieci. Odpowiednio zoptymalizowana strona pojawia się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, co zwiększa jego widoczność i szansę na zdobycie klientów. Pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo szerokim zagadnieniem, któremu poświęciliśmy osobny artykuł. SEMLife. to zespół specjalistów w tej dziedzinie - zapraszamy!

2. Reklama sklepu internetowego w Google Ads

Kampanie reklamowe Google Ads to doskonały sposób na szybkie zwiększenie ruchu na stronie e-sklepu. Musimy jednak pamiętać, że działanie te także wymagają odpowiedniej optymalizacji strony dla jak najlepszej skuteczności reklam.

2. Reklama sklepu internetowego w Google Ads

Połączenie pozycjonowania i kampanii reklamowych w Google to najskuteczniejszy, długofalowy kanał pozyskiwania klientów. Uzyskanie wyników SEO zajmuje więcej czasu, natomiast reklamy płatne można uruchomić niemal natychmiast. Sklep zdobywa rozpoznawalność i zaufanie użytkowników dwutorowo.

Dzięki reklamom w Google można dotrzeć do użytkowników poszukujących określonych produktów i zainteresować ich ofertą sklepu, zanim pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania — wysokie pozycje w wynikach organicznych (bezpłatnych). Ważne jest, aby trafnie dobrać frazy kluczowe i wybrać odpowiednie grupy docelowe. Dzięki temu sklep będzie mógł zwiększyć swoją widoczność i przyciągać nowych klientów.

3. Promowanie e-sklepu w mediach społecznościowych

Reklama w mediach społecznościowych to kolejny ze skutecznych sposobów na promocję sklepu internetowego. Dzięki platformom takim jak Facebook, Instagram, Twitter czy Pinterest sklep może dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów i zainteresować ich swoją ofertą.

Ważne jest, aby odpowiednio dopasować treść reklamy do platformy, na której jest publikowana. Na przykład reklama na Facebooku powinna mieć inny charakter niż na Instagramie, gdzie zdjęcia odgrywają większą rolę. Warto także prowadzić regularne działania angażujące użytkowników na profilach społecznościowych sklepu, np. konkursy, promocje czy publikowanie inspirujących zdjęć produktów.

Kluczem do sukcesu w promowaniu sklepu internetowego w social mediach jest regularność publikowania i wysoka jakość contentu. Warto rozpowszechniać wartościowe i interesujące treści, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów i zachęcą ich do odwiedzenia sklepu. Ważne jest także angażowanie się w interakcję z użytkownikami, odpowiadanie na ich pytania i komentarze oraz budowanie pozytywnego wizerunku sklepu.

Nie warto jednak polegać tylko na reklamie w mediach społecznościowych. Reklama w social mediach powinna być elementem szerszej strategii marketingowej, która uwzględnia również inne kanały promocji, takie jak pozycjonowanie czy reklama w Google Ads.

4. Współpraca z blogerami i influencerami

Blogerzy i influencerzy mają duże grono obserwujących, którzy zaufali ich opinii, interesują się ich stylem życia. Dlatego, jeśli influencerzy promują produkty sklepu, to ich obserwatorzy często chętnie chcą wypróbować je także dla siebie.

Współpraca z blogerami i influencerami może przybierać różne formy - od recenzji produktów, po współpracę w ramach kampanii marketingowej sklepu. Warto jednak wybierać osoby, które związane są z branżą sklepu i mają podobną grupę docelową, aby zwiększyć szansę na skuteczną kampanię oraz te, które cieszą się dobrym wizerunkiem i są wiarygodni w oczach swoich obserwatorów. Dzięki temu sklep może zbudować zaufanie potencjalnych klientów i zwiększyć szansę na pozyskanie nowych klientów.

Wykorzystując potencjał wszystkich powyższych kanałów do pozyskania klientów, można skutecznie wypromować sklep internetowy. Zapraszamy do konsultacji z naszymi specjalistami!

Czynniki zachęcające potencjalnych klientów do zakupów w e-sklepie

Znamy statystyki (raport Gemius z 2022 roku) przedstawiające, jakie czynniki najbardziej zachęcają naszych rodaków do dokonywania zakupów online. Są to:

  • możliwość zakupu w każdej chwili, czyli dostępność sklepu internetowego 24/7 - aż 75%
  • brak konieczności odwiedzania sklepu stacjonarnego - 74%
  • oferty korzystniejsze cenowo - 67%
  • brak ograniczeń związanych z czasem przeglądania ofert i wyboru - 65%
  • możliwość łatwego porównania ofert - 64%
  • szeroki wybór asortymentu produktów i usług - 63%
  • możliwość dokonywania zakupów w czasie pandemii - lockdownu - 58%
  • szeroki wybór różnych form płatności - 52%
  • oszczędność czasu-szybkość kupowania - 50%

Oprócz tego liczą się także: dostępność specjalistycznych produktów, możliwość zwrotu towaru, różne formy dostawy, benefity dla stałych klientów, spersonalizowane produkty i oferta.

Natomiast czynnikami, które wywołują największą niechęć internautów odnośnie do sklepów internetowych, są:

  • wysoka cena za dostawę,
  • długi czas oczekiwania na dostawę.
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

SEO marketing

Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce