Niedrogo, ale skutecznie? Performance marketing, oczywiście!
W marketingu efektywnościowym to Ty decydujesz, ile przeznaczasz na reklamę swojej firmy w Internecie.
Rozwijanie strony internetowej o nowe podstrony i wartościowe treści ma znaczny wpływ na jej pozycjonowanie w wyszukiwarce Google czy Bing. Sama aktualizacja treści lub dodanie nowych podstron często nie wystarczy, aby dokonane zmiany wyświetlały się w wynikach wyszukiwania.
Przeczytaj, co to jest indeksowanie podstrony, jak można zgłosić nowe treści do wyszukiwarki i przyspieszyć indeksowanie strony.
W tym artykule bazujemy na narzędziu Google Search Console, które wspaniale wspiera proces indeksowania w wyszukiwarce Google. Jest to narzędzie wszechstronne zbierające nam dane na temat statystyk pozycjonowania witryny w wynikach wyszukiwania, informacje na temat wyświetleń, pozycji i kliknięć.
GSC to również świetne narzędzie do monitorowania skuteczności działań pozycjonerskich, ponieważ widać w nim świetnie rozwój strony, ilość kliknięć czy frazy kluczowe.
Aby nowa treść czy podstrona została dodana do wyników wyszukiwania, robot indeksujący musi dowiedzieć się o jej istnieniu.
Jeżeli zależy nam na szybkiej indeksacji podstrony, warto skorzystać z usługi Google Search Console. Narzędzie to umożliwia nie tylko analizę fraz kluczowych i monitorowanie postępów, ale także zgłoszenie nowej treści czy podstrony do wyszukiwarki.
Po pierwsze, strona internetowa musi być połączona z usługą GSC. Istnieje na to kilka sposobów, które opisaliśmy w odrębnym artykule: Google Search Console - darmowe narzędzie.
Aby zgłosić daną podstronę do indeksowania, powinniśmy:
Poza zgłaszaniem do indeksowania nowości na stronie, w GSC można sprawdzić m.in.:
Roboty indeksujące (Googleboty, crawlery, spidery) to programy, których zadaniem jest analiza i odczyt strony internetowej wraz z jej podstronami. W ten sposób aktualizują informacje w wyszukiwarce.
Jeżeli zmienimy tytuł podstrony naszej witryny, będzie on widoczny jedynie na naszej stronie. W wynikach wyszukiwania, dopóki roboty indeksujące nie zaktualizują zmiany, nadal będzie występowała stara treść.
Jednym ze sposobów na sprawdzenie, czy dana podstrona została zindeksowana, jest skorzystanie z wyżej wymienionego narzędzia GSC.
Kolejnym sposobem jest wpisanie w wyszukiwarce Google słowa “site” z dwukropkiem, a dalej adres URL - “site:https://przykladowastrona.pl/przykladowa-podstrona”
Jeżeli podstrona wyświetli się w wynikach, oznacza, że została zindeksowana. Jeżeli nie, możliwie, że robot indeksujący jeszcze się na niej nie pojawił lub z jakiegoś powodu (a może ich być wiele) podstrona nie może zostać zindeksowana.
Google podaje, że indeksowanie może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Doświadczenie jednak mówi nam, że podstrona może zostać zindeksowana nawet w tym samym dniu, w którym została zgłoszona.
Nie ma jednak konkretnej, jednoznacznej odpowiedzi na to, ile dokładnie trwa indeksowanie strony w Google.
Powodów, dla których Googlebot nie indeksuje strony lub podstron może być bardzo wiele. Mogą być to między innymi: niedostosowanie witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, nieodpowiednia zawartość pliku robots.txt, kary za niedozwolone działania, duplikowane treści.
Jesteśmy w trakcie pracy nad artykułem, który szczegółowo omawia powyższe kwestie i niebawem opublikujemy go na naszej stronie. Do zobaczenia!
W marketingu efektywnościowym to Ty decydujesz, ile przeznaczasz na reklamę swojej firmy w Internecie.
Sprawdź i przekonaj się, że czasami najwyżej w Google wcale nie oznacza bycia najlepszym
Czyli reklamowanie sklepu internetowego w sieci