Jak zgłosić nowe treści do wyszukiwarki?

Dlaczego nikt nie czyta moich artykułów? Sprawdź, czy są widoczne w Google!

Rozwijanie strony internetowej o nowe podstrony i wartościowe treści ma znaczny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce Google. Sama aktualizacja treści lub dodanie nowych podstron często nie wystarczy, aby dokonane zmiany wyświetlały się w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj, co to jest indeksowanie podstrony,  jak można zgłosić nowe treści do wyszukiwarki i przyspieszyć indeksowanie strony.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Jak przyspieszyć indeksowanie strony?

Aby nowa treść czy podstrona została dodana do wyników wyszukiwania, robot indeksujący musi dowiedzieć się o jej istnieniu.

Jeżeli zależy nam na szybkiej indeksacji podstrony, warto skorzystać z usługi Google Search Console. Narzędzie to umożliwia nie tylko analizę fraz kluczowych i monitorowanie postępów, ale także zgłoszenie nowej treści czy podstrony do wyszukiwarki.

Jak zgłosić nowe treści w Google Search Console?

Po pierwsze, strona internetowa musi być połączona z usługą GSC. Istnieje na to kilka sposobów, które opisaliśmy w odrębnym artykule: Google Search Console - darmowe narzędzie.

Aby zgłosić daną podstronę do indeksowania, powinniśmy:

  1. Wyszukać URL danej podstrony — wkleić adres w panelu GSC, w polu znajdującym się na samej górze strony z napisem — Sprawdź dowolny URL w “https://przykladowastrona.pl/przykladowa-podstrona”.
  2. Następnie wyświetli się informacja o znajdowaniu bądź nieznajdowaniu się adresu URL w Google. Jeżeli istniejąca podstrona zawiera błędy, GSC pokaże dane na ich temat. Wtedy przed ponownym zgłoszeniem podstrony powinniśmy naprawić te błędy.
  3. Wciskamy przycisk: POPROŚ O ZINDEKSOWANIE, który znajduje się po prawej stronie w polu z informacjami o widoczności podstrony.
Jak zgłosić nowe treści w Google Search Console?

Poza zgłaszaniem do indeksowania nowości na stronie, w GSC można sprawdzić m.in.:

  • stan danej podstrony - np. datę i godzinę ostatniego skanowania przez roboty indeksujące;
  • stronę odsyłającą;
  • ustalony adres kanoniczny;
  • adres kanoniczny wybrany przez Google, możliwość indeksacji;
  • błędy na podstronach;
  • wykluczone podstrony;
  • zablokowane podstrony;
Poza zgłaszaniem do indeksowania nowości na stronie

Co to jest robot indeksujący?

Roboty indeksujące (Googleboty, crawlery, spidery) to programy, których zadaniem jest analiza i odczyt strony internetowej wraz z jej podstronami. W ten sposób aktualizują informacje w wyszukiwarce.

Jeżeli zmienimy tytuł podstrony naszej witryny, będzie on widoczny jedynie na naszej stronie. W wynikach wyszukiwania, dopóki roboty indeksujące nie zaktualizują zmiany, nadal będzie występowała stara treść.

Jak sprawdzić, czy strona jest zindeksowana?

Jednym ze sposobów na sprawdzenie, czy dana podstrona została zindeksowana, jest skorzystanie z wyżej wymienionego narzędzia GSC.

Kolejnym sposobem jest wpisanie w wyszukiwarce Google słowa “site” z dwukropkiem, a dalej adres URL - “site:https://przykladowastrona.pl/przykladowa-podstrona”

Jeżeli podstrona wyświetli się w wynikach, oznacza, że została zindeksowana. Jeżeli nie, możliwie, że robot indeksujący jeszcze się na niej nie pojawił lub z jakiegoś powodu (a może ich być wiele) podstrona nie może zostać zindeksowana.

Jak sprawdzić, czy strona jest zindeksowana?

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Google podaje, że indeksowanie może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Doświadczenie jednak mówi nam, że podstrona może zostać zindeksowana nawet w tym samym dniu, w którym została zgłoszona.

Nie ma jednak konkretnej, jednoznacznej odpowiedzi na to, ile dokładnie trwa indeksowanie strony w Google.

Inne metody indeksowania treści

  • Przesłanie mapy witryny w Google Search Console.
  • Linki wewnętrzne na zindeksowanych stronach witryny do niezindeksowanych podstron mogą nakłonić robota indeksującego do jej przeanalizowania i dodania do wyszukiwarki.
  • Linki przychodzące do strony, którą chcemy zindeksować z wartościowych źródeł.

Dlaczego Google nie indeksuje strony?

Powodów, dla których Googlebot nie indeksuje strony lub podstron może być bardzo wiele. Mogą być to między innymi: niedostosowanie witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, nieodpowiednia zawartość pliku robots.txt, kary za niedozwolone działania, duplikowane treści.

Jesteśmy w trakcie pracy nad artykułem, który szczegółowo omawia powyższe kwestie i niebawem opublikujemy go na naszej stronie. Do zobaczenia!

Zapraszamy do kontaktu
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Rich Snippets

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Wyeksponuj swoją witrynę w wynikach wyszukiwania!