SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Tworząc reklamę naszej witryny internetowej, skupiamy się na określonych użytkownikach (wiek, zainteresowania, sposób interakcji z naszą witryną), następnie dopasowujemy reklamę tak, aby była jak najbardziej trafna i kierowała użytkownika w odpowiednie miejsce.
Atrakcyjnie sformułowany tekst sprzedażowy, zachęcający potencjalnego klienta do wejścia na stronę to tylko jeden z elementów sukcesu. Bardzo skuteczny okazuje się landing page, a więc zacznijmy od podstaw.
Landing page (inaczej strona docelowa lub strona lądowania) to specjalnie przygotowane miejsce w witrynie, której zadaniem jest przekonanie użytkownika do podjęcia akcji. Takie działanie to konwersja (dodania produktu do koszyka, kliknięcia numeru telefonu, wypełnienia formularza itp.).
W odróżnieniu od innych podstron strona landing page nastawiona jest na jeden określony cel.
Landing page nie służy jedynie do sprzedaży produktów czy usług. Za jej pomocą można także przekazać użytkownikom ważne informacje dotyczące np. okresowej promocji na wybrane produkty czy nadchodzącego wydarzenia.
Strona landing page jest pierwszym miejscem na naszej witrynie, do którego trafia użytkownik po kliknięciu reklamy. Pierwsze wrażenie jest niezwykle istotne nie tylko w kontekście nowo poznanej osoby. Tyczy się także krajów, po których podróżujemy, ubrań, które zobaczymy w sklepie, czy stron internetowych, które odwiedzamy.
Landing page będzie więc reprezentować naszą stronę, firmę, markę. A od wyglądu i funkcjonalności LP zależy bardzo wiele.
Aby stworzyć efektywną stronę lądowania, musimy na początek zdać sobie jedno ważne pytanie: Co po trafieniu na naszą stronę powinien zobaczyć potencjalny klient?
Dajmy mu gotowe rozwiązanie. Odpowiedź na zadane pytanie. Wcielmy się w rolę potencjalnego klienta i podajmy mu na tacy to, czego najbardziej potrzebuje.
Reklamując opony na sezon letni, na stronie landing page powinniśmy umieścić ogumienie w słonecznej aurze, a także nagłówek utwierdzający w przekonaniu, że właśnie TUTAJ są poszukiwane opony letnie.
Co przekona potencjalnego klienta do zakupu? Darmowa dostawa, rabat na zmianę opon w serwisie, wieloletnia gwarancja? Wszystkie najważniejsze informacje powinny znaleźć się na stronie lądowania.
Wiemy, jak zoptymalizować Twoj landing page!
Każdy landing page powinien być przygotowany z dużą uwagą. Coś, co sprawdziło się na jednej stronie, na drugiej może nie być tak skuteczne. W szczególnych wypadkach jeden landing page dla kampanii może nie wystarczyć. Na potrzeby testów, szczególnie na początku kampanii, bardzo ważna jest analiza i ciągła optymalizacja, aby podnosić skuteczność.
Nie zmuszaj użytkownika do rejestracji, dodania do newslettera i pobrania pdf na jednej stronie! Jasny cel przyświecający kampanii to podstawa sukcesu. Precyzyjne przyciski CTA, dostosowana kolorystyka i układy i jak najwyższa zgodność z informacjami przedstawianymi w reklamach.
Znana wszystkim agencjom SEO dewiza „content is king” stale obowiązuje. Oznacza to, że wartościowe, merytoryczne i ciekawe treści napisane językiem korzyści są niepodważalnie jednym z najważniejszych elementów landing page. Zamiast zasypywać potencjalnego klienta listą cech produktu, przedstawmy mu konkretne korzyści z jego zastosowania i to, jakie problemy rozwiąże. ‘’Umów się na zmianę opon na letnie i nie czekaj w długich kolejkach’’
Należy pamiętać o odpowiednim sformatowaniu tekstu i umieszczeniu w nim fraz kluczowych, dzięki którym użytkownik będzie mógł wyszukać naszą stronę. Wyróżnienie (pogrubienie) fraz kluczowych w tekście upewni go, że znalazł się w odpowiednim miejscu, dodatkowo roboty Google wyżej ocenią naszą witrynę.
Przyciągnęliśmy użytkownika na naszą witrynę obietnicą zawartą w tekście reklamowym, więc strona landing page musi ją podtrzymać. To bardzo ważne.
Obiecaliśmy w reklamie darmową dostawę? Taka informacja powinna znaleźć się na stronie docelowej w widocznym miejscu. Jeśli jej zabraknie, użytkownik na wstępie straci zaufanie do naszej marki, a takowe niełatwo jest odbudować.
Nigdy nie pozostawiajmy użytkownika samemu sobie. Na każdym etapie przeglądania naszej landing page powinniśmy pokazać mu, co robić dalej. Wykorzystujemy do tego tak zwane buttony Call to action (CTA). Umieszczamy w nich tekst rozpoczynający się od czasownika w trybie rozkazującym: Kup, Sprawdź, Zapisz się. W ten sposób podajemy na tacy potencjalnemu klientowi gotowy sposób na rozwiązanie jego problemu.
Z każdym dniem coraz więcej osób jest świadomych zagrożeń wynikających z nieostrożnego użytkowania Internetu. Z tego powodu potencjalni klienci będą zwracać uwagę na to, czy nasza strona internetowa jest zabezpieczona certyfikatem SSL. Witryny bez zabezpieczeń generują znacznie mniej konwersji, ponieważ użytkownicy nie darzą ich zaufaniem.
Rozwinięcie tego tematu znajdziecie w artykule: Czym jest certyfikat bezpieczeństwa SSL?
Nasz landing page powinien być nie tylko atrakcyjny wizualnie, z ciekawymi tekstami i przyciskami zachęcającymi do działania. Musimy także umożliwić użytkownikowi szybki zakup produktu/usługi lub kontakt z naszą firmą.
W przypadku sklepu internetowego cały proces zakupowy nie powinien mieć więcej niż 3 kroki ani konieczności rejestracji. Formularz natomiast powinien zawierać tylko i wyłącznie niezbędne dane osobowe (w większości przypadków wystarczą: imię, nazwisko, adres mailowy lub numer kontaktowy).
Im więcej pól do uzupełnienia będzie miał potencjalny klient, tym więcej jego czasu, a zarazem wątpliwości, czego powinniśmy unikać. Musimy pamiętać też o wymaganych zgodach marketingowych.
Nie wiesz, jak zrobić landing page? A może stworzyłeś stronę lądowania, ale nie przyniosła pożądanych rezultatów? Sprawdź, czy wziąłeś pod uwagę poniższe wskazówki - co powinien zawierać dobry landing page:
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?