Landing page jak wykorzystać?

Zwiększać konwersję poprzez podstrony dedykowane?

Tworząc reklamę naszej witryny internetowej, skupiamy się na określonych użytkownikach (wiek, zainteresowania, sposób interakcji z naszą witryną), następnie dopasowujemy reklamę tak, aby była jak najbardziej trafna i kierowała użytkownika w odpowiednie miejsce.

Atrakcyjnie sformułowany tekst sprzedażowy, zachęcający potencjalnego klienta do wejścia na stronę to tylko jeden z elementów sukcesu. Bardzo skuteczny okazuje się landing page, a więc zacznijmy od podstaw.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Landing page - co to takiego?

Landing page (inaczej strona docelowa lub strona lądowania) to specjalnie przygotowane miejsce w witrynie, której zadaniem jest przekonanie użytkownika do podjęcia akcji. Takie działanie to konwersja (dodania produktu do koszyka, kliknięcia numeru telefonu, wypełnienia formularza itp.).

W odróżnieniu od innych podstron strona landing page nastawiona jest na jeden określony cel.

Landing page nie służy jedynie do sprzedaży produktów czy usług. Za jej pomocą można także przekazać użytkownikom ważne informacje dotyczące np. okresowej promocji na wybrane produkty czy nadchodzącego wydarzenia.

Jak powinna wyglądać strona lądowania?

Strona landing page jest pierwszym miejscem na naszej witrynie, do którego trafia użytkownik po kliknięciu reklamy. Pierwsze wrażenie jest niezwykle istotne nie tylko w kontekście nowo poznanej osoby. Tyczy się także krajów, po których podróżujemy, ubrań, które zobaczymy w sklepie, czy stron internetowych, które odwiedzamy.

Landing page będzie więc reprezentować naszą stronę, firmę, markę. A od wyglądu i funkcjonalności LP zależy bardzo wiele.

Jak powinna wyglądać strona lądowania?

Czego nie powinien zawierać landing page?

Aby stworzyć efektywną stronę lądowania, musimy na początek zdać sobie jedno ważne pytanie: Co po trafieniu na naszą stronę powinien zobaczyć potencjalny klient?

  • Nie kierujemy użytkownika na stronę główną, gdzie znajdzie podstawowe informacje i będzie musiał szukać rozwiązania swojego problemu.
  • Nie pokazujmy zakładki „O nas” przekonującej o słuszności wyboru właśnie naszych usług.
  • Nie kierujmy go też do kategorii, gdzie będzie musiał porównywać ze sobą wiele produktów.

Co powinien zawierać landing page?

Dajmy mu gotowe rozwiązanie. Odpowiedź na zadane pytanie. Wcielmy się w rolę potencjalnego klienta i podajmy mu na tacy to, czego najbardziej potrzebuje.

Reklamując opony na sezon letni, na stronie landing page powinniśmy umieścić ogumienie w słonecznej aurze, a także nagłówek utwierdzający w przekonaniu, że właśnie TUTAJ są poszukiwane opony letnie.

Co przekona potencjalnego klienta do zakupu? Darmowa dostawa, rabat na zmianę opon w serwisie, wieloletnia gwarancja? Wszystkie najważniejsze informacje powinny znaleźć się na stronie lądowania.

Wiemy, jak zoptymalizować Twoj landing page!

Jak zrobić landing page? Tych elementów nie może zabraknąć.

Każdy landing page powinien być przygotowany z dużą uwagą. Coś, co sprawdziło się na jednej stronie, na drugiej może nie być tak skuteczne. W szczególnych wypadkach jeden landing page dla kampanii może nie wystarczyć. Na potrzeby testów, szczególnie na początku kampanii, bardzo ważna jest analiza i ciągła optymalizacja, aby podnosić skuteczność.

Zacznij budowę landig page od wybrania jednego celu

01. Zacznij budowę landig page od wybrania jednego celu

Nie zmuszaj użytkownika do rejestracji, dodania do newslettera i pobrania pdf na jednej stronie! Jasny cel przyświecający kampanii to podstawa sukcesu. Precyzyjne przyciski CTA, dostosowana kolorystyka i układy i jak najwyższa zgodność z informacjami przedstawianymi w reklamach.

02. Język korzyści i słowa kluczowe

Znana wszystkim agencjom SEO dewiza „content is king” stale obowiązuje. Oznacza to, że wartościowe, merytoryczne i ciekawe treści napisane językiem korzyści są niepodważalnie jednym z najważniejszych elementów landing page. Zamiast zasypywać potencjalnego klienta listą cech produktu, przedstawmy mu konkretne korzyści z jego zastosowania i to, jakie problemy rozwiąże. ‘’Umów się na zmianę opon na letnie i nie czekaj w długich kolejkach’’

Należy pamiętać o odpowiednim sformatowaniu tekstu i umieszczeniu w nim fraz kluczowych, dzięki którym użytkownik będzie mógł wyszukać naszą stronę. Wyróżnienie (pogrubienie) fraz kluczowych w tekście upewni go, że znalazł się w odpowiednim miejscu, dodatkowo roboty Google wyżej ocenią naszą witrynę.

03. Potwierdzenie obietnicy

Przyciągnęliśmy użytkownika na naszą witrynę obietnicą zawartą w tekście reklamowym, więc strona landing page musi ją podtrzymać. To bardzo ważne.

Obiecaliśmy w reklamie darmową dostawę? Taka informacja powinna znaleźć się na stronie docelowej w widocznym miejscu. Jeśli jej zabraknie, użytkownik na wstępie straci zaufanie do naszej marki, a takowe niełatwo jest odbudować.

04. CTA - wezwanie do działania

Nigdy nie pozostawiajmy użytkownika samemu sobie. Na każdym etapie przeglądania naszej landing page powinniśmy pokazać mu, co robić dalej. Wykorzystujemy do tego tak zwane buttony Call to action (CTA). Umieszczamy w nich tekst rozpoczynający się od czasownika w trybie rozkazującym: Kup, Sprawdź, Zapisz się. W ten sposób podajemy na tacy potencjalnemu klientowi gotowy sposób na rozwiązanie jego problemu.

CTA - wezwanie do działania

05. Bezpieczeństwo - certyfikat SSL

Z każdym dniem coraz więcej osób jest świadomych zagrożeń wynikających z nieostrożnego użytkowania Internetu. Z tego powodu potencjalni klienci będą zwracać uwagę na to, czy nasza strona internetowa jest zabezpieczona certyfikatem SSL. Witryny bez zabezpieczeń generują znacznie mniej konwersji, ponieważ użytkownicy nie darzą ich zaufaniem.

Rozwinięcie tego tematu znajdziecie w artykule: Czym jest certyfikat bezpieczeństwa SSL?

06. Funkcjonalność

Nasz landing page powinien być nie tylko atrakcyjny wizualnie, z ciekawymi tekstami i przyciskami zachęcającymi do działania. Musimy także umożliwić użytkownikowi szybki zakup produktu/usługi lub kontakt z naszą firmą.

W przypadku sklepu internetowego cały proces zakupowy nie powinien mieć więcej niż 3 kroki ani konieczności rejestracji. Formularz natomiast powinien zawierać tylko i wyłącznie niezbędne dane osobowe (w większości przypadków wystarczą: imię, nazwisko, adres mailowy lub numer kontaktowy).

Im więcej pól do uzupełnienia będzie miał potencjalny klient, tym więcej jego czasu, a zarazem wątpliwości, czego powinniśmy unikać. Musimy pamiętać też o wymaganych zgodach marketingowych.

Sprawdź swój landing page

Nie wiesz, jak zrobić landing page? A może stworzyłeś stronę lądowania, ale nie przyniosła pożądanych rezultatów? Sprawdź, czy wziąłeś pod uwagę poniższe wskazówki - co powinien zawierać dobry landing page:

  • Czy strona landing page jest sensownym rozwinięciem reklamy?
  • Czy użytkownik w ciągu kilku sekund po wejściu na stronę wie, czego ona dotyczy?
  • Czy strona nastawiona jest na realizację jednego celu zakomunikowanego w CTA oraz nagłówkach?
  • Czy formularz kontaktowy posiada niezbędne pola i zgody marketingowe?
  • Czy strona lądowania ma wyróżnione przyciski i zwroty CTA?
  • Czy na stronie znajdują się grafiki lub pliki video zgodne z jej tematyką?
  • Czy landing page prezentuje się estetycznie?
  • Czy treści na stronie napisane są językiem korzyści?
  • Czy treści są poprawne merytorycznie, gramatycznie i stylistycznie?
  • Czy na stronie znajdują się wyróżnione frazy kluczowe?
  • Czy na stronie docelowej można znaleźć wszystkie najważniejsze informacje?
  • Czy strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL?
  • Czy znajdują się na niej polityka prywatności, informacje na temat cookies i niezbędne regulaminy?
  • Czy strona jest dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych?
  • Czy strona jest połączona z Google Analytics?
  • Czy konwersję są poprawnie zliczane?
  • Czy strona posiada Thank You Page?
  • Czy strona jest zoptymalizowana pod kątem szybkości działania?
  • Czy strona ma uzupełnione opisy title i meta description?
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Przechwytywanie domen

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak kupować domeny z historią i wykorzystać je do promocji?

Remarketing

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak wykorzystać remarketing w sprzedaży?

Domena internetowa

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jakiej nazwy nie wybierać? Przeczytaj, a zarejestrujesz niepowtarzalną domenę!