SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Klienci agencji SEO zadają prędzej czy później pytanie “Kiedy będą rezultaty pozycjonowania?” Wynikiem pozycjonowania powinny być wysokie pozycje fraz kluczowych w Google jak również zwiększona sprzedaż produktów lub usług.
A co jeśli brak efektów pozycjonowania? Tym razem rozważymy problem wysokich pozycji w wyszukiwarce a brakiem zwrotu z inwestycji pozycjonowania (ROI).
W pozycjonowaniu chodzi o osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce pod wybranymi frazami kluczowymi. Problemów zwrotu z inwestycji może być wiele, od błędów po stronie Agencji SEO po błędy w prowadzeniu sklepu internetowego przez klienta.
Frazy kluczowe, które nie cieszą się zainteresowaniem, ale są wypozycjonowane, nie są w stanie zapewnić tak dobrej sprzedaży, aby pokryć koszt SEO. Frazy kluczowe z mocną konkurencją muszą być wypracowywane długi okres, więc ich koszt również rośnie, a czas zwrotu się wydłuża.
Najlepszym rozwiązaniem proponowanym przez naszą Agencję SEO jest złoty środek pomiędzy frazami trudnymi a tymi z niską liczbą wyświetleń. Takie frazy kluczowe zaczną sprzedawać produkty, nie zmarnują budżetu i będą bardzo dobrą podstawą do rywalizowania o pozycje pod topowymi zapytaniami z wyszukiwarek dla danej branży.
Trafność grupy docelowej jest również istotna. Właściciele biznesów internetowych powinni dokładnie wiedzieć, kto jest odbiorcą ich produktów. Liczy się praktycznie wszystko, wiek odbiorcy, lokalizacja, płeć, zainteresowania.
Pisząc teksty zbyt techniczne, użytkownik może ich nie zrozumieć, pozycjonowanie lokalne na zły obszar zbyt szeroki, gdy branża jest ograniczona do dzielnicy lub ulicy.
Opóźnienia w dostępie do strony lub jej funkcji takich jak przeglądanie kategorii i produktów, dodawanie do koszyka, proces rejestracji itd. powoduje odrzucenia wśród użytkowników. Istnieje niepisana reguła 3 sekund opóźnienia, którą jest tolerowana przez odwiedzających, natomiast powyżej tego czasu lawinowo wzrasta liczba wyjść z witryny. Powinno się zadbać o zdjęcia odpowiedniej wielkości, szybki kod strony a przede wszystkim wydajny serwer.
Bardzo często zdarza się, że właściciele sklepu internetowego zadbali przede wszystkim o wygląd strony internetowej, nie testując jej funkcjonalności. Użytkownicy nie lubią być zaskakiwani skomplikowanymi procedurami rejestracji czy realizacji zamówienia. Strona powinna działać szybko, a także intuicyjnie.
Nie uczmy klienta, jak powinien kupować nasze produkty. Zastosujmy procedury znane z liderów branży e-commerce, sprawdzone i znane większości odwiedzających.
Funkcjonalność zapewniająca zwiększenie sprzedaży zarówno wartości koszyka zakupów oraz częstotliwości omawiamy szczegółowo pod linkami:
W powyższych artykułach zwracamy uwagę na detale, na które zwracają uwagę potencjalni klienci odwiedzający Twój sklep internetowy. Wielokrotne testy publikowane w internecie pokazują, że takie detale jak szybkość, dostępność różnych metod płatności czy powtarzalność pewnych funkcji to dodatkowe punkty procentowe w statystykach sprzedaży dla każdego sklepu internetowego.
Brak konkurencyjnej ceny produktów to najczęstszy powód porzuceń strony przez klientów. Wysokie pozycje strony pod najlepszymi frazami kluczowymi, ale ze zbyt drogą ofertą nie zapewnią zwrotu z inwestycji w SEO. Rywalizacja w internecie jest podobna do tego co znamy ze sklepów stacjonarnych, a przy tym możliwość przejścia do konkurencji jest trywialnie prosta.
Skuteczność pozycjonowania jest bardzo złożona. Nie wystarczy osiągnąć wysokich pozycji fraz kluczowych, aby jednoznacznie odnieść sukces w branży e-commerce czy usługowej.
Ważny jest interfejs użytkownika, dobór fraz kluczowych, szybkość czy konkurencyjna oferta.
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?