Pozycjonowanie Bing

W Bing surfuje 11 bilionów użytkowników miesięcznie.

Sformułowanie „wygooglować" na stałe wpisało się do naszej potocznej polszczyzny. Z Google korzysta przecież niemal 96% Polaków.

Pozostałe wyszukiwarki takie, jak Yahoo!, Baidu, Yandex, czy Bing zajmują znacznie mniejszą część rodzimego rynku. Z ostatniej z wymienionych, wg statystyk, korzysta zaledwie 2,9%. To sprawia, że przedsiębiorcy utożsamiają SEO z gigantem z Mountain View. Okazuje się jednak, że pozycjonowanie Bing też się opłaca!

Czy jesteś widoczny w Microsoft Bing?
Tak!
Raczej nie...
Jarek

Dziękuję za odpowiedź!

Jeśli nie jesteś zadowolony z efektu, skontaktuj się z nami:

Zadzwoń: 881 493 134 lub napisz [email protected]

Jarek

Pomożemy Ci dostać się do tej wyszukiwarki

Skontaktuj się z nami:

Zadzwoń: 881 493 134 lub napisz [email protected]

Kiedy warto pozycjonować w Bing?

Pozycjonowanie Bing to usługa przeznaczona dla firm, które działają na skalę międzynarodową. Jeśli więc planujesz ekspansję na zagraniczne rynki lub oferujesz sprzedaż online i wysyłasz produkty do krajów europejskich - optymalizacja strony pod wytyczne Bing może przynieść zdumiewające efekty.

Bing w liczbach

Bing to wyszukiwarka stworzona przez Microsoft. Co istotne, na jej algorytmie działa także Yahoo!, czyli trzecia co do popularności wyszukiwarka w Polsce, której używa 0,65% Internautów. Biorąc pod uwagę te dane, można uznać, że z algorytmu Microsoft korzysta w sumie 3,55% Polaków. Na świecie natomiast ten odsetek wynosi 4,38%, z czego Bing pochłania 3,08% rynku globalnego, a Yahoo! ponad dwukrotnie mniej, bo 1,30%.

Najwięcej zwolenników Bing pochodzi z USA. Za oceanem aż 62 miliony osób wymiennie korzysta zarówno z Bing, jak i z Google, a 66 milionów zaświadcza, że na co dzień używa wyłącznie wyszukiwarki Bing. W Stanach Zjednoczonych tych Internautów humorystycznie określa się mianem bi-searchualnych.

Popularność Bing

Zadziwiające są również statystyki dokumentujące wzrost znaczenia Bing w ciągu ostatnich lat.
Przykładowo, u naszych sąsiadów, czyli w Niemczech, popularność Bing z 7% użytkowników zwiększyła się do 23% Internautów. I to zaledwie w 4 lata!

Prócz Niemiec, obecnie najwięcej ,,bi-searchualnych" Internautów (korzystających z różnych wyszukiwarek)  jest także w USA (36%), UK (23%), Australii (16%), Kanadzie (22%) i Francji (16%).

I w tym miejscu, wniosek nasuwa się sam: Jeżeli posiadasz stronę internetową swojej Firmy w wersji angielskiej, niemieckiej, czy francuskiej, oznacza to, że powinieneś pozycjonować swoją witrynę w Bing. SEMLife. może Ci w tym pomóc!

Pozycjonowanie w Bing - dlaczego warto?

Użytkownicy Bing nieco różnią się od Internautów korzystających z Google. Amerykańskie analizy wskazują, że średnia wieku bi-searchulisty to około 38-45 lat. Ponadto, osoby surfujące w Bing to przeważnie ludzie z wykształceniem wyższym, którzy wiodą ustabilizowane życie rodzinne i zawodowe. Ich dochód przekracza $100k rocznie, a więc zarabiają ponad średnią krajową w USA. Warto też dodać, że Użytkownicy Bing przeznaczają 35% więcej czasu na zakupy online niż osoby korzystające z Google.

Biorąc pod uwagę ten aspekt, można pokusić się o stwierdzenie, że kampania PPC na Bing przyniesie lepsze rezultaty niż w Google - i to nie tylko dlatego, że w SERP-ach Bing jest mniejsza konkurencja!

Jakie branże najlepiej promować w Bing?

Na Bing warto pozycjonować tyle branż, ze aż trudno wymienić je na jednym oddechu. To m.in.: usługi finansowe, motoryzacyjne, zdrowotne, nieruchomości, podróże, oraz spółki technologiczne i telekomunikacyjne. Niesłabnącą popularnością cieszy się również branża handlowa.

Bing Ads jako alternatywa dla Google

W ubiegłym roku Microsoft ogłosił, że z Bing Ads skorzystało pół miliona reklamodawców. Sądząc po tej liczbie, Microsoft Adverting, wydaje się niezłą alternatywą dla Google Ads.

Badania przeprowadzone przez jedną z amerykańskich agencji interaktywnych Wordstream dowodzą, że to Bing nie tyle jest dobrym, ile nawet lepszym miejscem na promocje niż Google.

Po zrealizowaniu ponad 1200 kampanii Microsoft Ads pozycjonerzy z Wordstream zauważyli, że w Bing CTR jest o połowę wyższy niż w Google. Ponadto CPC w Bing jest 33% niższy niż w Google, a średni koszt pozyskania Klienta CPA wynosi 30% mniej niż w Google Ads.

Optymalizacja pod wytyczne Bing

Optymalizacja pod Microsoft Bing

Od strony technicznej pozycjonowanie Bing nieznacznie różni się od pozycjonowania Google. Na ogół wyszukiwarka Microsoft winduje w wynikach wyszukiwania starsze witryny oraz te, które posiadają dużo wartościowych linków.

Jedną z różnic pomiędzy Bing a Google jest sekcja meta keywords. O ile dla algorytmu Google nie ma ona większego znaczenia, tak w przypadku Bing - jej treść jest istotna. Należy więc pamiętać, aby uzupełniać słowa kluczowe w obrębie każdej podstrony.

Algorytm Bing

Choć obie wyszukiwarki, zarówno Google, jak i Bing działają podobnie, to jednak pozycjonowanie Bing zdaje się mniej skomplikowane niż optymalizacja stron www w Google. Wszystko dlatego, że algorytm Bing ma jawne kryteria wyników wyszukiwania, tymczasem algorytmy Google są zagadką nawet dla samych twórców.

Algorytm Bing zwany SPTAG to rozwinięcie skrótu Space Partition Tree And Graph. W odróżnieniu od Google, Microsoft udostępnia informacje o kryteriach, jakimi sugeruje się podczas tworzenia listy wyników wyszukiwania w Bing.

Jednymi z najbardziej istotnych czynników wpływających na miejsce w rankingu w Bing są:

  • zgodność z zapytaniem,
  • jakość i wiarygodność treści,
  • interakcja z użytkownikami,
  • częstotliwość aktualizacji treści,
  • lokalizacja,
  • czas ładowania strony.

SERP w Bing opiera się więc na podstawowych linkach i filtruje wyniki tak, aby odpowiedź ukazana użytkownikowi była adekwatna do jego intencji. Dobra znajomość kryteriów SPTAG umożliwia lepsze dopasowanie treści na stronach internetowych do wymagań wyszukiwarki Bing.

Korzyści z pozycjonowania Bing

Mimo wzrastającej popularności, Bing pozostaje i… pozostanie w cieniu giganta z Mountain View. W Google codziennie pada 3,5 biliona zapytań, natomiast Bing notuje 900 milionów wejść dziennie. W świecie z przeglądarki Google Chrome korzysta 67%, natomiast z Edge około 10%.

Okazuje się więc, że nie wszyscy „googlują", ale także „bingują".

Sugerując się zaletami Microsoft Ads oraz prostszym działaniem algorytmu Microsoft, pozycjonowanie Bing jest dobrą inwestycją, na której szczególnie skorzystają reprezentanci branży odzieżowej, edukacyjnej, finansowej, zdrowotnej i usługowej (B2B oraz B2C).

Podsumowując korzyści pozycjonowania Bing, warto wyróżnić:

  • Mniejsza konkurencja SERP - każdy koncentruje się na Google
  • Łatwe osiągnięcie TOPu
  • Ze względu na Microsoft powiązanie z wyszukiwarkami Yahoo! I AOL
  • Bing ma własne narzędzie Planer słów kluczowych w panelu Bing Ads.
  • Tańsze kliknięcia w Microsoft Ads
  • Bardziej zaangażowani użytkownicy zorientowani na zakup
Dwa kwadraty jeden ze zdjęciem

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Chcesz spróbować pozycjonowania Bing? Pomożemy Ci poprawić widoczność Twojej strony w innej wyszukiwarce i zdobyć Klientów z USA, UK, Niemiec, Francji i innych krajów.

Najczęściej zadawane pytania odnośnie pozycjonowania w Bing:

Nie. Pozycjonowanie to ogół czynności, które poprawiają widoczność w różnych wyszukiwarkach. Jednak każda z wyszukiwarek jest inna więc i wyniki pozycjonowania się różnią. Skuteczne pozycjonowanie pozwoli poprawić pozycję zarówno w Google, Bing jak i Yandex.

To dwa odrębne systemy wyszukiwania. Każda z wyszukiwarek ma swój indywidualny algorytm inaczej oceniający treści. Najważniejsza różnica to przede wszystkim statystyka wyszukiwań dla fraz kluczowych.

Najważniejsza zaleta to widoczność w dodatkowym kanale. Chociaż statystyki są niskie, zawsze warto postarać się o tych klientów, szczególnie wtedy gdy nie jesteśmy widoczni w Bing. Wykonując pracę na rzecz jednej wyszukiwarki zwykle rezultaty widać również w pozostałych.

Przede wszystkim jest to brak indeksu w tej wyszukiwarce. Bing lubi treści tak jak Google, dlatego jeśli zależy nam na dobrych pozycjach trzeba tworzyć treści i indeksować je w obu wyszukiwarkach.

Zapraszamy do kontaktu
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM