Facebook a pozycjonowanie (SEO)

Załóż konto na Facebooku, Instagramie, YouTube, czy LinkedIn i ciesz się wzrostem ruchu na stronie

Jeszcze kilka lat temu zastanawialiśmy się, czy social media mają wpływ na pozycjonowanie? Teraz  pytamy jak pozycjonować na facebooku, czy Instagramie. W czasach, w których posiadanie konta na serwisach społecznościowych stało się koniecznością - warto dowiedzieć się więcej o SEO na SoMe.

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Co łączy SEO i Social Media?

Czy media społecznościowe mają znaczenie dla SEO? Na to pytanie, wielu doświadczonych pozycjonerów, bez cienia wątpliwości, kiwało głową w geście zaprzeczenia, argumentując, że konto na Facebooku nijak ma się do pozycji w SERP-ach.

Dziś, te same osoby ze zdumieniem wywracają oczy, widząc, jak słupki konkurencji skoczyły w górę, po tym, jak systematycznie zaczęli dodawać posty na popularnych serwisach społecznościowych.

Jak to możliwe, że pozornie nierankingowy czynnik ma taką siłę przebicia?

Dlaczego linki z atrybutem nofollow pozytywnie wpływają link building? I wreszcie jak to możliwe, że dzisiejsze SEO w pewnym stopniu polega na SoMe? Pięć minut lektury, a wszystkiego się dowiesz!

 

 

Pozycjonowanie strony na facebooku - jak to możliwe?

Pozycjonowanie strony na Facebooku - jak to możliwe? 

Wróćmy jeszcze na moment do wspomnianych zatwardziałych ,,SEO-wców", którzy nie traktują linków nofollow z Facebooka jako wartościowe hiperłącza. Takich specjalistów są setki — i trudno odmówić im racji. Jak powszechnie wiadomo, algorytm Google nie ufa odsyłaczom z Social Mediów, ponieważ zostały one sztucznie wytworzone.

Linkami z Facebooka, czy Instagrama można w dowolny sposób manipulować. Ta właśnie kwestia sprawia, że agencje SEO nie skupiają się na prowadzeniu kont w serwisach społecznościowych, a traktują to jako dodatkową i opcjonalną usługę.

Teoretycznie, Social Media to nie medium do zwiększenia widoczności w Google. W praktyce aktywność w socialach napędza marketing internetowy i sprzyja budowaniu trwałego wizerunku w sieci dla brandu firmy.

 

Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

SEO, Facebook, Instagram i inne sociale

Według najnowszych danych, z Facebooka korzysta 2,934 miliardy osób na świecie, z czego 1,968 mld użytkowników zagląda na swoje profile codziennie. Potęga, to chyba najlepsze słowo, które opisuje popularność dzieła Marka Zuckerberga.

Pierwotnie platforma studentów Harvarda, 18 lat po dacie powstania, notuje rekordowe przychody. Aktualnie na Facebooku reklamuje się średnio 2,168 miliardów kont, co stanowi ponad 70% całkowitej bazy aktywnych użytkowników platformy.

Instagram nie jest gorszy. Serwis liczy 2 miliardów użytkowników, zaś Pinterest 433 miliony osób. Warto w tym miejscu wspomnieć też o ,,fejsie dla biznesmenów", czyli LinkedIn, którego społeczność skupia 830 milionów osób.

Facebook, Youtube Instagram pozycjonowanie dla każdego

Tak ogromne liczby, z pewnością oddziałują na wyobraźnię niejednego przedsiębiorcy i sprawiają, że nawet nie posiadając znacznych umiejętności w postowaniu, pragnie on zaistnieć w socialach. Nie ma przecież nic lepszego niż wchodzenie w interakcje z potencjalnymi klientami, możliwość poznania ich oczekiwań i zbadania preferencji!

Facebook, czy Instagram pozwala na dokonanie gruntownej analizy potrzeb, zachęcenie do skorzystania ze swoich usług, a także zbudowanie społeczności, a z czasem nawet fanpage'a! I jak tu stronić od SoMe?

Samodzielne pozycjonowanie strony - w socialach to możliwe!

Najważniejszą akcją, jaka w pewien sposób wpływa na pozycjonowanie strony internetowej, są udostępnienia. Tworząc wpisy z linkami do strony, można w sprytny i zarazem niezwykle prosty sposób dostarczyć sobie szerokie grono obserwatorów, którzy wiedzeni ciekawością, chętnie klikają w link, nieświadomie, zwiększając ruch na Twojej stronie. I tym prostym sposobem, interesujący post bywa czasami lepszy od płatnej reklamy w Google.

Rasowi użytkownicy socialów zwracają uwagę na wiarygodność. Prowadzenie profilu firmowego wiąże się nie tylko z systematycznym postowaniem, ale też ciągłą aktualizacją danych profilowych. Można to porównać z wizytówką Google - profil Firmy po prostu musi być adekwatny do rzeczywistości.

Co zyskasz dzięki prowadzeniu konta na Facebooku?

  • wiarygodność marki,
  • poprawę widoczności,
  • promocję swojego biznesu,
  • pozycje eksperta
Co zyskasz dzięki prowadzeniu konta na Facebooku?

Widoczność i pozycjonowanie fb i Insta

200 obserwujących na Insta? 1000 polubień na Fb? 70 udostępnień na YouTube? 100 wyszukiwań profilu w skali tygodnia na LinkedIn? To dużo, czy mało? W mediach społecznościowych apetyt rośnie w miarę śledzenia aktywności znajomych.

W przypadku prowadzenia konta firmowego warto jednak tworzyć takie posty, które w jak najlepszy sposób będą oddawały specyfikę Twojej branży i pokazywały, jak pracujesz na pozycje lidera. Zdjęcia porannej kawy, czy selfie przy biurku - z pewnością stać Cię na coś bardziej kreatywnego.

Nie pozwól, aby użytkownicy przeżywali déjà vu, oglądając Twój profil. A nuż pomylą Cię z kimś innym! Zamiast tego zafunduj im atrakcje wizualne i publikuj tylko takie posty, które są dopracowane pod względem estetycznym. Tematyka także jest superistotna, dlatego należy korzystać z różnych form przekazu.

Pozycjonowanie YouTube i LinkedIn = dodatkowe korzyści dla SEO

Dzisiejszy boom na materiały wideo jest na to najlepszym przykładem. Zakładając firmowego Facebooka, warto więc rozpatrzyć opcje prowadzenia kanału i pozycjonowania na YouTube.

Jeśli treści audiowizualne nie mają zastosowania w Twojej branży - pozostaje LinkedIn. Konto na tym najpopularniejszym serwisie biznesowym korzystnie wpłynie na wizerunek Twojego brandu i sprawi, ze ludzie zaczną utożsamiać Cię z ekspertem, który doskonale zna sektor biznesu, w którym działa. Tytuł jest na wyciągnięcie ręki, o ile, oczywiście, będziesz postował systematycznie.

Jaki z tego morał? Otóż konto na fb to podstawa. Szczególnie dla firm, które chcą zaistnieć w sieci. Aby wzmocnić swoją pozycję w socialach i zyskać więcej linków przychodzących - należy zacząć aktywnie korzystać także z Instagrama, LinkedIn i YouTube. Feedback gwarantowany!

Zapraszamy do kontaktu
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Google E-A-T w SEO

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Czynniki wpływające na ocenę jakości witryny