SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy. Choć odwiedza go wiele osób, to jednak nie wszyscy finalizują transakcje. Niektórzy „porzucają” koszyk, inni w ogóle z niego nie korzystają i opuszczają Twoją stronę.
Jak przyciągnąć niezdecydowanych klientów? Jeśli zadajesz sobie to pytanie, z pewnością zainteresuje Cię remarketing. Co to za narzędzie i jak może wspomóc Twój biznes? Podpowiadamy!
Remarketing należy do narzędzi oferowanych przez sieć reklamowe. To metoda pozwalająca dotrzeć do klientów, którzy odwiedzili stronę internetową, ale nie podjęli żadnych działań w postaci np. kupienia produktu, zapisania się na newslettera czy założenia konta.
Dzięki kampanii remarektingowej możesz spersonalizować przekaz promocyjny, który następnie wyświetli się danej grupie internautów odwiedzających inne witryny. Jeśli użytkownik zainteresuje się reklamą, rośnie szansa, że do Ciebie wróci. Ale jak to się dzieje? Wyjaśnimy teraz, jak działa remarketing.
Kiedy klient po raz pierwszy trafia na Twój sklep internetowy, przeglądarka zapisuje plik cookie z danymi na temat tego konkretnego użytkownika.
"Ciasteczka" zapisuje specjalny skrypt, który powinien działać na każdej podstronie Twojej witryny. Pliki cookies pozwalają rozpoznać, czy klient jest użytkownikiem nowym, czy też powracającym.
Ponadto, możesz za ich pomocą stworzyć listy remarketingowe w programie Google Ads lub Google Analytics.
Lista remarketingowa to zbiór użytkowników, którzy wykonali określone czynności na stronie internetowej. Wróćmy do przykładu Twojego sklepu internetowego. Możesz skonfigurować listę remarketingową z użytkownikami, którzy dodali produkt do koszyka, ale ostatecznie go nie kupili.
Na listach remarketingowych mogą również znaleźć się internauci, którzy np. zapisali się na newsletter, surfowali po danej stronie przez określoną ilość czasu, pobrali darmowego e-booka itd.
O czym warto pamiętać przy tworzeniu takiego zestawienia? Weź pod uwagę czas członkostwa Twoich klientów na liście. Mogą oni figurować w zbiorze plików cookies maksymalnie 1,5 roku (540 dni). Zdecyduj, po jakim czasie od ostatniej wizyty użytkownika chcesz skierować do niego reklamę. Okres ten może wynosić np. 60 dni lub znacznie krócej - np. 7 dni. Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju produkty oferujesz i jak długo trwa ich sprzedaż.
Po opracowaniu listy remarketingowej możesz zrealizować kampanię promocyjną poprzez wyświetlanie internautom spersonalizowanych reklam. Celem Twojej strategii remarketingowej mogą być np.:
W tym ostatnim przykładzie remarketing pomoże Ci powiadomić klientów o podobnych produktach, sezonowych obniżkach czy nowościach w asortymencie.
Chcesz wykorzystywać remarketing na swojej stronie?
Jeśli chcesz przypomnieć użytkownikom o konkretnych produktach, które oglądali lub pokazać im Twoje nowe propozycje, wykorzystaj remarketing dynamiczny. Ten rodzaj reklamy umożliwia prezentację produktu w formie graficznej.
Jak poprowadzić kampanię promocyjną z użyciem remarketingu dynamicznnego? Pomoże Ci Google Merchants Center. Na platformie tej powstają pliki produktowe, zawierające najważniejsze dane o sprzedawanym przedmiocie. Aby opracować plik produktowy, musisz podać następujące atrybuty:
Zamienić niezdecydowanego klienta na stałego klienta - to jedno z najważniejszych zadań kampanii Google Ads. Remarketing pozwala osiągnąć ten cel. Dostarcza bowiem narzędzi, które dają Ci pełną kontrolę nad działaniami promocyjnymi. Możesz np. wybrać, w którym momencie użytkownik zobaczy reklamę, a także dostosować treści do konkretnej grupy docelowej.
Ale to nie jedyne zalety remarketingu. Za jego pomocą:
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?