Większość współczesnych firm posiada własną stronę internetową. Witryna internetowa może służyć do:
Promocja marki, budowanie świadomości brandu jest kluczowym elementem sukcesu, dlatego coraz więcej organizacji decyduje się na skorzystanie z ogromnego potencjału marketingu internetowego.
SEM - ang. Search Engine Marketing - to szeroki zakres działań promocyjnych w sieci, które mają na celu osiągnięcie widoczności danej strony internetowej lub serwisu w wynikach wyszukiwania - na jak najlepszych pozycjach i pozyskiwanie z tego kanału klientów dla danej firmy.
Wynikami wyszukiwania (SERP) są wszystkie adresy stron www, które wyświetlają się po wpisaniu konkretnego hasła w pole wyszukiwarki (np. Google).
Najlepszym rezultatem jaki można osiągnąć, jest widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania - zarówno naturalnych (organicznych), jak i płatnych. Im wyżej znajduje się dana witryna, tym lepsze może osiągnąć konwersje.
Dane StatCounter.com z początku 2021 roku
Bardzo często można spotkać się z błędnym stwierdzeniem, że SEO jest tym samym co SEM, lub całkowicie odrębnym pojęciem. Nic bardziej mylnego.
SEO (ang. Search Engine Optimization) polega na optymalizowaniu witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych i jest jednym z elementów kampanii SEM. Obejmuje działania względem organicznych wyników wyszukiwania.
Warto zwrócić uwagę, że pojęcie SEO nie jest jednoznaczne z definicją pozycjonowania. SEO to optymalizacja w obrębie danej strony internetowej. Pozycjonowanie to wszystkie działania SEO + czynności off-site (wykonywane poza witryną klienta, pozytywnie wpływające na jej pozycje w wynikach wyszukiwania).
PPC (ang. Pay Per Click) to płatne wyniki wyszukiwania oznaczone jako „Reklama”. Wyświetlają się na samej górze i/lub na samym dole ukazanych wyników.
Kampanie PPC to płatne reklamy rozlokowane w różnych miejscach w sieci. Płatność najczęściej obliczana jest na podstawie ilości kliknięć użytkowników w daną reklamę, czyli za efekty
Najpopularniejszym systemem są reklamy Google Ads, które wyświetlają się w wyszukiwarce, a także na stronach partnerskich Google’a.
Na bardzo podobnych zasadach działają reklamy PPC w social mediach np. Facebook Ads, Instagram.
Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach oraz pozycjonowanie to usługi, które znakomicie się wspierają, ponieważ dotyczą widoczności w miejscach zupełnie niezależnych od siebie na jednej podstronie Google. Wyniki organiczne i płatne stanowią odrębne sekcje i nic nie stoi na przeszkodzie, aby być wysoko zarówno w reklamach, jak i zajmować ścisłe TOP 3 w wynikach organicznych.
Koszt kampanii reklamowych jest złożony. Jako agencja SEM sprawdzamy statystyki reklam oraz witryny docelowej, gdzie łatwo zauważyć pewne zależności:
Wniosek jest prosty. Jeśli Twoja agencja SEM zadba o witrynę tak, aby była zoptymalizowana (SEO) zapłacisz mniej za pozyskanie klienta (konwersję) i nie stracisz na błędnych przekierowaniach z reklam.
Najskuteczniejszym działaniem marketingowym w sieci jest kampania SEM, która obejmuje zarówno pozycjonowanie, jak i wykorzystanie płatnych reklam w celu poprawienia widoczności witryny.
Niezbędnym elementem kampanii SEM jest przemyślana strategia. Wytypowanie wszystkich koniecznych działań krok po kroku oraz odpowiednie rozdzielenie zadań z uwzględnieniem ram czasowych to części składowe sukcesu.
Opracowany plan pozwala na uniknięcie zbędnych kosztów i przyspieszy osiągnięcie sukcesu.
Jesteśmy agencją SEM, która zadba o Twoje miejsce w sieci. Wykorzystujemy swoją wiedzę, aby poprawiać skuteczność pozyskiwania klienta poprzez stronę internetową.
Nasza praca to pozycjonowanie stron internetowych, kampanie reklamowe Google Ads a także Facebook Ads i Allegro Ads.
Współpracujemy z naszymi klientami na partnerskich, jasno określonych zasadach tak aby czerpać z tego wzajemną korzyść, Ty sprzedajesz więcej, więc chcesz przedłużyć umowę.