SEM - Search Engine Marketing

Wykorzystaj wyszukiwarkę w 100%

Większość współczesnych firm posiada własną stronę internetową. Witryna internetowa może służyć do:

  • promowania własnych usług (strony firmowe)
  • sprzedaży produktów (sklepy internetowe)
  • przekazywania wartościowych treści (portale branżowe)
  • promowania inicjatyw (stowarzyszenia)

Promocja marki, budowanie świadomości brandu jest kluczowym elementem sukcesu, dlatego coraz więcej organizacji decyduje się na skorzystanie z ogromnego potencjału marketingu internetowego.

Co to jest SEM?

SEM - ang. Search Engine Marketing - to szeroki zakres działań promocyjnych w sieci, które mają na celu osiągnięcie widoczności danej strony internetowej lub serwisu w wynikach wyszukiwania - na jak najlepszych pozycjach i pozyskiwanie z tego kanału klientów dla danej firmy.

Wynikami wyszukiwania (SERP) są wszystkie adresy stron www, które wyświetlają się po wpisaniu konkretnego hasła w pole wyszukiwarki (np. Google).

Najlepszym rezultatem jaki można osiągnąć, jest widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania - zarówno naturalnych (organicznych), jak i płatnych. Im wyżej znajduje się dana witryna, tym lepsze może osiągnąć konwersje.

95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

SEM a SEO

Bardzo często można spotkać się z błędnym stwierdzeniem, że SEO jest tym samym co SEM, lub całkowicie odrębnym pojęciem. Nic bardziej mylnego.

SEO (ang. Search Engine Optimization) polega na optymalizowaniu witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych i jest jednym z elementów kampanii SEM. Obejmuje działania względem organicznych wyników wyszukiwania.

SEM = Pozycjonowanie + PPC

Warto zwrócić uwagę, że pojęcie SEO nie jest jednoznaczne z definicją pozycjonowania. SEO to optymalizacja w obrębie danej strony internetowej. Pozycjonowanie to wszystkie działania SEO + czynności off-site (wykonywane poza witryną klienta, pozytywnie wpływające na jej pozycje w wynikach wyszukiwania).

Zdobądź cenną wiedzę o pozycjonowaniu stron www.

PPC - Pay Per Click

PPC (ang. Pay Per Click) to płatne wyniki wyszukiwania oznaczone jako „Reklama”. Wyświetlają się na samej górze i/lub na samym dole ukazanych wyników.

Kampanie PPC to płatne reklamy rozlokowane w różnych miejscach w sieci. Płatność najczęściej obliczana jest na podstawie ilości kliknięć użytkowników w daną reklamę, czyli za efekty

Najpopularniejszym systemem są reklamy Google Ads, które wyświetlają się w wyszukiwarce, a także na stronach partnerskich Google’a.

Na bardzo podobnych zasadach działają reklamy PPC w social mediach np. Facebook Ads, Instagram.

 

PPC - Pay Per Click

SEO a PPC

Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach oraz pozycjonowanie to usługi, które znakomicie się wspierają, ponieważ dotyczą widoczności w miejscach zupełnie niezależnych od siebie na jednej podstronie Google. Wyniki organiczne i płatne stanowią odrębne sekcje i nic nie stoi na przeszkodzie, aby być wysoko zarówno w reklamach, jak i zajmować ścisłe TOP 3 w wynikach organicznych.

Koszt kampanii reklamowych jest złożony. Jako agencja SEM sprawdzamy statystyki reklam oraz witryny docelowej, gdzie łatwo zauważyć pewne zależności:

  • koszt reklamy spada jeśli strona docelowa jest zoptymalizowana pod frazy kluczowe oraz tematykę reklamy
  • konwersja reklamy jest wyższa jeżeli użytkownik wyszukiwarki trafia na stronę, gdzie odnajduje trafne informacje lub ma możliwość zakupu
  • błędy witryny takie jak: nieistniejące podstrony, niedziałające funkcje koszyka czy rejestracji, wolno działająca strona - to strata przede wszystkim klienta oraz kwoty CPC z reklamy

Wniosek jest prosty. Jeśli Twoja agencja SEM zadba o witrynę tak, aby była zoptymalizowana (SEO) zapłacisz mniej za pozyskanie klienta (konwersję) i nie stracisz na błędnych przekierowaniach z reklam.

Zainteresowany kampanią PPC ?
Wyprzedź konkurencję!

Kampania SEM - działania i zalety

Najskuteczniejszym działaniem marketingowym w sieci jest kampania SEM, która obejmuje zarówno pozycjonowanie, jak i wykorzystanie płatnych reklam w celu poprawienia widoczności witryny.

Niezbędnym elementem kampanii SEM jest przemyślana strategia. Wytypowanie wszystkich koniecznych działań krok po kroku oraz odpowiednie rozdzielenie zadań z uwzględnieniem ram czasowych to części składowe sukcesu.

Opracowany plan pozwala na uniknięcie zbędnych kosztów i przyspieszy osiągnięcie sukcesu.

Korzyści z pełnej kampanii SEM

  • Duża skuteczność kampanii
    W dzisiejszych czasach potencjał Internetu ma ogromne znaczenie w kontekście pozyskiwania klientów. Kampania SEM przynosi znacznie większe zyski i niższe koszta w porównaniu z tradycyjnymi metodami marketingowymi znanymi z codziennego życia takimi jak ulotki, banery czy telemarketing.
  • Trafność w docieraniu do klienta
    Działania kampanii SEM skupiają się na konkretnych frazach kluczowych, które są wyszukiwane przez użytkowników sieci. Dopasowanie reklam do odbiorców naszej witryny na podstawie ich zainteresowania, wieku i lokalizacji to podstawa skutecznej reklamy w wyszukiwarce.
  • Pozycjonowanie wspiera kampanie PPC
    Połączenie pozycjonowania z reklamami PPC pozwala na uzupełnianie się tych dwóch gałęzi kampanii SEM.
    • Pozycjonowanie zdobywa odbiorców z wyników organicznych, reklamy z płatnych.
    • Pozycjonowanie jest długotrwałe, ale gwarantujące stabilne wyniki, reklamy szybkie i łatwe w konfiguracji wyświetlają się tylko do wyczerpania budżetu.
    • Pozycjonowanie i PPC dostarczają wielu statystyk wyświetleń, kliknięć, wariantów fraz kluczowych.
  • Reklamy przyjazne użytkownikom
    Reklamowanie się w sieci za pomocą kampanii SEM jest user friendly. Wg badań użytkownicy akceptują reklamy w wyszukiwarce, ponieważ uzyskują informacje na temat konkretnych usług i produktów, którymi są zainteresowani.

Kampania SEM z SEMLife.

Jesteśmy agencją SEM, która zadba o Twoje miejsce w sieci. Wykorzystujemy swoją wiedzę, aby poprawiać skuteczność pozyskiwania klienta poprzez stronę internetową.

Nasza praca to pozycjonowanie stron internetowych, kampanie reklamowe Google Ads a także Facebook Ads i Allegro Ads.

Współpracujemy z naszymi klientami na partnerskich, jasno określonych zasadach tak aby czerpać z tego wzajemną korzyść, Ty sprzedajesz więcej, więc chcesz przedłużyć umowę.

Zapraszamy do kontaktu