Teksty SEO

Jaka jest wartość dobrych tekstów dla stron www?

Wyobraź sobie, że posiadasz najnowocześniejszy system nawigacji na szybie, która szybko i sprawnie doprowadzi Cię do celu i to przy minimalnym wysiłku z Twojej strony!

 

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Trafność tekstów SEO

Niczym strzałki na trasie, wskazują Ci drogę przez długie i liczne wyniki wyszukiwania Google. Teksty SEO ułatwiają poruszanie się po sieci i pozwalają odnaleźć wartościowe informacje w przeciągu kilkudziesięciu setnych sekundy.

Najlepszym przykładem na to jest nasz artykuł — poświęć więc chwilę i przeczytaj go do końca, a dowiesz się, jak dzięki tekstom SEO znaleźć się w top 10 wyników organicznych Google!

Skąd się wzięło SEO?

Szukanie informacji w Internecie jest jak jazda samochodem. Zanim trafimy do celu i odnajdziemy interesujące nas kwestie, przemierzamy tysiące linków, trafiamy na setki przekierowań, a czasami nawet pozwalamy sobie zabrnąć w ślepą uliczkę błędu 404.

Aby skrócić czas spędzany na mozolnych poszukiwaniach, pojawiły się algorytmy Google, które od lat pomagają użytkownikom Internetu dotrzeć do racjonalnych źródeł informacji w rekordowym czasie.

Wraz z rozwojem internetu algorytmy Google stały się coraz bardziej zaawansowane. Panda, Pingwin czy Koliber wymuszają na twórcach stron internetowych dbałość o jakość zamieszczanych treści.

Wiemy, czego brakuje Twojej stronie!

Czym są teksty SEO?

Teksty SEO, czyli artykuły zoptymalizowane pod kątem wymagań wyszukiwarki (SEO to rozwinięcie słów Search Engine Optimization) bazują na frazach kluczowych, czyli wyrażeniach, na które jest pozycjonowana strona www internetowa. Dzięki temu teksty SEO wzbudzają powszechne zainteresowanie Internautów i zwiększają ruch na stronie.

Korzyści z pisania tekstów SEO

W Internecie to uwaga użytkownika jest walutą. Im więcej osób zaciekawisz swoją stroną, tym więcej warta będzie Twoja firma.

Teksty na stronę www umożliwią Ci dotarcie do szerszego grona klientów i zapewnią popularność w sieci poprzez wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Teksty zoptymalizowane pod Google są napisane w ściśle określony sposób, tak aby roboty wyświetlały je na szczycie wyników wyszukiwania.

95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

Dlaczego nie warto pisać tekstów SEO samodzielnie?

W przeciągu ostatniej dekady teksty SEO przeszły rewolucje. Teksty SEO, które kiedyś zostały napisane na zasadzie „kopiuj — wklej" i windowały stronę w wyszukiwarce, obecnie są banowane przez Google.

Dzisiejsze teksty na strony internetowe są niepodobne do swoich pierwowzorów. Nie mogą być przesycone frazami kluczowymi, powinny też być podzielone na zgrabne akapity, opatrzone trafnymi śródtytułami i przede wszystkim poprawne merytorycznie.

Tak wysokie wymagania tworzą często barierę nie do przejścia dla początkującego właściciela strony internetowej. Skupianie się na potrzebach wyszukiwarki, a nie użytkowników, błędne linkowania w treści czy niezwracanie uwagi na korzyści produktów to błędy, których wyeliminowanie przez copywritera równa się z napisaniem tekstu od nowa.

Jakie elementy ma zawierać tekst SEO?

Każde „webwritingowe dzieło” począwszy od artykułu blogowego, przez opisy kategorii i produktów na stronach sklepów internetowych aż po artykuły sponsorowane to tekst SEO.

Wszystkie z wymienionych treści łączy kilka elementów:

  • są stworzone na podstawie analizy potrzeb określonej grupy docelowej

Teksty SEO powinny wyczerpywać temat. Dobry tekst SEO to taki, który odpowiada na pytania, zanim padną. Twórca tekstu musi być świadomy, że jego tekst ma pozytywnie oddziaływać na czytelnika i wyposażyć go we wszelkie informacje, tak aby w poszukiwaniu szczegółów nie zaglądał na stronę konkurencji

  • zawierają słowa kluczowe,

Słowa kluczowe to frazy, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Więcej na temat słów kluczowych możesz przeczytać w naszym artykule o tym, co to jest fraza

  • są odpowiednio sformatowane

Zgodnie z zasadami eye trackingu teksty SEO powinny być atrakcyjne wizualnie, co w branży pozycjonerskiej jest tożsame z odpowiednim sformatowaniem tekstu przed jego publikacją

  • są podlinkowane wewnętrznie

Teksty SEO nie były tak popularne, gdyby nie praktyka link building. Linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie hiperłączy wewnątrz strony redukuje współczynnik odrzuceń i umożliwia robotom Google zindeksować większą ilość treści w swoich zasobach.

SEO wczoraj i dziś

SEO wczoraj i dziś

Na początku było słowo — słowo kluczowe, oczywiście. Pierwsze teksty SEO składały się z 350-500 znaków i zawierały niemal wyłącznie frazy kluczowe. Krótkie teksty nie były kreatywne i w żaden sposób nie odnosiły się do tematu, a odbiorcy niewiele mogli się z nich dowiedzieć.

Z czasem i rozwojem algorytmów Google, 500 znaków zastąpiono limitem 1500 znaków ze spacjami. W praktyce, trzykrotne zwiększenie rozpiętości tekstu niewiele zmieniło. Teksty SEO i tak były nielogicznym ciągiem słów, który bardziej niż ciekawił, odrzucał sieciowych surferów.

Obecnie twórca tekstu SEO ma niewyczerpalną liczbę znaków do dyspozycji. Copywriter ma za zadanie wyczerpać temat do końca. Za pośrednictwem artykułu ma nie tylko opisać omawiany wątek, ale też zaangażować wirtualnego czytelnika i pobudzić go do interakcji. W ten sposób angażująca treść,wyczerpująca cały temat buduje autorytet domeny.

Teksty SEO — czy to się opłaca?

W myśl modelu AIDA idealny tekst SEO ma wezwać użytkownika do działania (chwyt Call-To-Action) i zachęcić go do skorzystania z oferty, zapisania się do newslettera, czy subskrypcji. Teksty SEO nie tylko, jak wspominana nawigacja na szybie, prowadzą czytelnika po Twojej stronie. One przekonują go do Twojej marki i kreują nienaganny wizerunek Twojej firmy w sieci.

Warto więc zainwestować w profesjonalny content zoptymalizowany pod kątem wymagań wyszukiwarki i przekonać się, ile można zyskać. Korzyści SEO są rzeczywiste i przekładają się na zwiększenie widoczności Twojej witryny w Google, pozycjonują frazy kluczowe i wzrost wartości Twojej strony w oczach Internautów. Pamiętaj, Google Search Console i Google Analytics nie kłamią!

P.S. Niedługo po tym, gdy rozpoczniesz z nami współpracę, powiadomimy Cię o tym, jak wzrosła Twoja pozycja w Google.

Zapraszamy do kontaktu