Wizytówki NAP - co to jest?

Czy wizytówka może wspierać pozycjonowanie lokalne (regionalne)?

Co to jes wizytówka NAP? Na przykład: wpisując w wyszukiwarkę nazwę firmy po prawej stronie, pojawi się wizytówka Google, przedstawiająca podstawowe dane na temat danej działalności. Tym dokładnie jest Wizytówka NAP. Oprócz tego, że odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu lokalnym, to również ułatwia potencjalnym klientom skontaktować się firmą, czy znaleźć jej siedzibę.

Sprawdź, jak dobrze wykorzystać jej możliwości w dzisiejszym artykule przygotowanym przez SEMLife.

Wiemy, jak pozycjonować w mapach Google!

Czym dokładnie jest wizytówka NAP?

W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę, że wizytówka Google nie jest jedyną wizytówką NAP wykorzystaną do pozycjonowania stron internetowych. To zaledwie jedna z jej form i zawiera informacje, które pojawiają się na wizytówce papierowej to dane teleadresowe firmy:

  • N - name (pełna nazwa firmy)
  • A - adress (adres lokalny firmy)
  • P - phone (telefon)


Dość często jest też rozszerzana o kolejne pozycje jak na przykład e-mail czy godziny otwarcia.

Szerzej o tym jak prowadzić wizytówkę Google (profil Google Moja Firma), znajdziesz w osobnym wpisie poświęconym tylko tej aplikacji. W tym artykule przedstawimy pozostałe portale pozwalające tworzyć wizytówki NAP.

Jak stworzyć wizytówkę?

Jak stworzyć wizytówkę?

W internecie można znaleźć wiele portali, gdzie internetowa wizytówka firmy jest darmowa, a publikacja wizytówek NAP jest szybka. Jednak prawdziwą wartość dla strony internetowej przynoszą serwisy, które się stale rozwijają, a wpisy NAP są przeważnie płatne. Jakie cechy wizytówki NAP mają kluczową wartość dla pozycjonowania stron internetowych? Przejrzystość, klikalny adres strony internetowej, dane teleadresowe firmy, danych firmowych jak nip czy regon.

Często wizytówki NAP pozwalają na publikację mapy z zamieszczoną pinezką i oznaczeniem adresu. Często takie portale to katalogi firm, w których strony internetowe pozyskują linki, jednak przygotowanie wizytówki nap powinno być trochę bardziej rzetelne. Pozycjonowanie lokalne firmy poprzez budowanie takich profili jest skuteczne, a często same wizytówki są prezentowane w wyszukiwarce Google i pozyskują nam klientów, kierując ruch na naszą witrynę lub pokazując dane kontaktowe firmy.

Wizytówki nap wzbudzają zaufanie

Budując wizytówki NAP, trzeba zwracać uwagę na te portale, które przyniosą korzyści dla strony jak na przykład portale branżowe. Lepiej nie marnować wpisu na jakieś niszowe internetowe katalogi stron i zająć się prezentacją dobrej wizytówki nap na lokalnym serwisie bądź:

  • Mapy Targeo,
  • Panoramę Firm,
  • Cylex,
  • Baza Firm

Najlepiej powierzyć działania związane z wizytówką NAP specjalistom SEO, którzy dzięki długiemu doświadczeniu skutecznie działają na rynkach lokalnych. Jeśli dobrze zbudujesz takie profile firmowe, możesz zaistnieć w wynikach wyszukiwania.

Jak stworzyć wizytówkę?2

Aktualizacja wizytówki

Z wizytówką NAP należy postępować dokładnie tak samo jak z papierową. Jeżeli zmienisz numer telefonu, wymieniasz wizytówkę na nową. Pomyśl, jakie to frustrujące dzwonienie do firmy i usłyszenie, że podany numer jest nieprawidłowy. Z Wizytówką NAP jest prościej, wystarczy wpisać login i hasło do serwisu, w którym została umieszczona wizytówka i samodzielnie dokonać zmiany. W przypadku powierzenia wizytówki specjalistom SEO otrzymasz bazę, które serwisy internetowe prezentują Twoją stronę www.

Jak wizytówka NAP wspiera SEO?

Wizytówka NAP ma duży wpływ na lokalne wyniki organiczne. Należy jednak wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Aby Google uznało witrynę za wartościową, oprócz aktualizacji danych ważną rolę odgrywają unikalne opisy. Na wizytówce, nie ma zbyt dużego pola do popisu, jednak krótkie i spójne treści sprawią, że roboty Google zainteresują się witryną.

Ponadto nie można również zapomnieć o identycznej nazwie firmy. Przykładowo zdecyduj czy Twoja firma będzie się przedstawiać jako "Firma Sp.z.o.o", czy po prostu "Firma". Spójność jest bardzo ważna dla robotów Google. Każdy dodatkowy znak interpunkcyjny może odegrać duży wpływ na witrynę.

Zachęcaj do wystawiania opinii przy wizytówce swoich klientów. Wysoka jakość opinii przekłada się pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Znaczenia dla lokalnych przedsiębiorstw

Oprócz użycia standardowych narzędzi SEO jak na przykład optymalizacja pod wytyczne Google jednym ze skutecznych narzędzi jest także wizytówka NAP, która pozwoli na wiele możliwości. Jednym z nich jest generowanie linków zewnętrznych prowadzących do danej strony www.

Pamiętaj więc o aktualizacji opisów, unikatowych treści o dokładnym opisie działalności i rozpocznij przygodę z wizytówką NAP! Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na ten temat, specjaliści z agencji SEMlife chętnie udzielą ci wszystkich informacji.

Zapraszamy do kontaktu
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Pozycjonowanie Bing

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

W Bing surfuje 11 bilionów użytkowników miesięcznie.