Zaufanie do strony internetowej

Na jakie detale zwracają uwagę klienci

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna ze skuteczniejszych metod pozyskiwania klienta z wyszukiwarki. Dobrze dobrane słowa kluczowe oraz ich wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania powinny wpływać na ilość pozyskiwanych kliknięć w Google czy Bing, a to z kolei na sprzedaż usług na stronie internetowej lub produktów na sklepie.

Brak zaufania

A co jeśli tak się nie stało? Co jeśli raporty pozycjonowania potwierdzają skuteczność pozycjonerów, a mimo to obroty sklepu nie wzrastają? W grę może wchodzić wiele czynników. Ten artykuł poświęcimy właśnie tym zagadnieniom, które wzbudzają zaufanie klienta do witryny internetowej.

Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

Uboga szata graficzna

Najistotniejszym elementem w szacie graficznej jest nie tylko jej wygląd, ale i funkcjonalność. Szata graficzna nie może utrudniać klientom poruszanie się po witrynie, powinna być zaprojektowana ze standarami UI/UX (user interface, user experience). Najważniejsze jest dostosowanie wyglądu podstron do wyświetlania na urządzeniach mobilnych czyli wersja responsywna.

Uboga szata graficzna
Uboga szata graficzna 2

Wyszukiwarki premiują strony, na których użytkownik z łatwością porusza się po stronie i odnajduje na niej wartościowe treści. W tym miejscu brak wersji mobilnej jest dużym minusem. Nieresponsywność lub niedostosowanie podstron do standardów komórek jest monitorowane w Google Search Console.

Cały zabieg pozycjonowania stron, których wygląd nie jest dostosowany do urządzeń mobilnych, jest kosztowny, czasochłonny i nieopłacalny ze względu na dużą ilość odrzuceń.

84 %
Skuteczność
TOP 1-3
93%
Skuteczność
TOP 4-10
98 %
Przedłużanych
umów

Niewiarygodne opisy produktów lub usług

Opis produktu jest kluczowy w sprzedaży. Jeżeli przygotowany opis będzie krótki, bez zdjęć lub wideo, nie możemy liczyć na wysoką sprzedaż nawet z bardzo atrakcyjną ceną produktu. Najbardziej rozpoznawalne produkty bez zdjęcia nie mają szans na sprzedaż. Świetnym sposobem będzie wyróżnienie się na tle konkurencji poprzez przygotowanie autorskich zdjęć, które będą oryginalne - przyciągały uwagę, np. zdjęcia produktów 360, które umożliwiają swobodne ich obracanie.

Jak wiarygodnie przedstawić produkt na stronie internetowej?

Wiarygodne przedstawienie produktu to:

  • rzetelny opis, zawierający zarówno zalety jak i wady produktu
  • wprowadzenie wideo w opisie produktu może podnieść sprzedaż nawet o kilkanaście procent
  • zdjęcia wysokiej rozdzielczości ułatwiają podjęcie decyzji klientom skupiającym sie na detalach
  • zdjęcia 360 dla produktów to dodatkowy atut wyróżniający sklep na tle konkurencji
  • cena adekwatna do obowiązujących na danym rynku

Kwestia ceny produktu jest bardzo ważna i nie chodzi tu tylko o jej wysokość, ale także sposób prezentacji. Jeśli witrynę odwiedzają zwykli klienci detaliczni kwota za produkt powinna zawierać podatek czyli stawka brutto. Gdy sprzedajemy produkty dla firm i hurtowników, ważna będzie prezentacja ceny netto.

Zmuszanie klienta do rejestracji, aby zobaczyć ceny, jest najgorszym rozwiązaniem. Zwykle korzystają z niego firmy oferujące droppshiping czy hurtownie, gdzie do klienta przypisywana jest indywidualna zniżka na produkty.

Agencja SEO Kielce
Jak pisać, żeby chcieli kupować?

Komentarze i recenzje

Nie ma nic bardziej wiarygodnego niż komentarze klientów na stronie internetowej. Wypowiedzi użytkowników dotyczące zarówno sklepu, produktów czy usług są czymś nieodzownym w budowaniu wiarygodności. Nie powinniśmy bać się negatywnych komentarzy konkurencji, ponieważ zawsze można zapytać w nich o numer zamówienia, czy poprosić o kontakt z biurem w celu wyjaśnienia sytuacji. Wtedy dodatkowo zyskujemy w oczach czytających - pozytywną reakcją na problemy klientów.

Dla zmniejszenia ilości wpisów spamowych powinniśmy umożliwić komentowanie po rejestracji kontem Google czy Facebook. Skrypty do wprowadzenia komentarzy na stronę możemy za darmo pobrać np. ze strony disqus.com, lub skorzystać z pluginu do komentowania od FB.

Regulamin i polityka RODO

Przygotowanie podstrony regulaminu sklepu, polityki prywatności nie jest najłatwiejsze. Tworząc je, należy posługiwać się prostym językiem, wykorzystując prawdziwe informacje, które chronią konsumenta i sprzedawcę.

Dostęp do regulaminu i RODO powinien być łatwo dostępny dla użytkowników, dlatego najczęściej linki do takich podstron znajdują się w stopce witryny lub na podstronie profilu klienta. Powinniśmy zadbać również o politykę zwrotów, przedstawić jasno konto bankowe, a przede wszystkim dane firmy.

Brak informacji o dostępności produktu

Brak informacji o dostępności produktu

Sklepy internetowe polegają na sprzedaży z pozycjonowania fraz długiego ogona. Zdarza się, że klienci trafiają na podstrony, gdzie stan magazynowy produktu jest zerowy. Jeśli nie zaproponujemy użytkownikowi alternatywnego produktu, lub nie poinformujemy klienta o najbliższym terminie dostępności - opuści on nasz sklep i trafi z wyszukiwarki do konkurencji.

Rozwiązanie tego problemu jest dość proste. Jeśli nie wiemy kiedy produkt wróci na półki:

  • przygotujmy formularz, który pozwoli pozyskać adres mailowy klienta w celu przesłania informacji o nowej dostawie
  • zaproponujmy alternatywne produkty

Informacje o wysyłce i płatnościach

Klienci wymagają komfortowej i szybkiej obsługi. Wybór metody wysyłki oraz płatności często determinuje to, czy zdecydują się na zakup. Sklepy oferujące szybkie płatności takimi metodami jak tPay, PayU, BLIK, wysyłkę do paczkomatów, odbiór w punkcie - często podnoszą procent sprzedaży produktów.

Szybki transfer środków przyspiesza sprzedaż nawet o 2 dni - co w przypadku kupna prezentów na konkretny dzień może być kluczowe. Wysyłka do paczkomatu lub osiedlowej Żabki to również oszczędność czasu, dlatego warto pokazać klientom logotypy płatności oraz firm kurierskich już na etapie karty produktu.

Szybki kontakt z BOK

Szybki kontakt w postaci czatu lub formularza kontaktowego jest niezbędny w dzisiejszych czasach. W razie problemów z wyborem produktu klient ma doskonałe narzędzie, za pomocą którego może zwrócić się o pomoc. Forma kontaktu w postaci czatu jest wygodniejsza od dzwonienia np. podczas podróży lub pracy. W ten sposób również łatwiej jest kontaktować się osobom nieśmiałym, które obawiają się rozmowy telefonicznej z kimś nieznajomym.

Implementacja skryptu czatu Messanger, smartChat itp. to tylko kilka kroków tj. rejestracja w portalu i wklejenie wygenerowanego kodu na witrynę internetową.

Certyfikat SSL

Choć certyfikaty SSL nie są nowinką technologiczną, na dużą skalę zostały wprowadzone na zwykłe strony internetowe w lipcu 2018 roku. Wtedy to Google ogłosiło, że przeglądarka internetowa Google Chrome jak i sama wyszukiwarka, będą informowały o stronach bez SSL jako o niezabezpieczonych witrynach internetowych. SSL to specjalny certyfikat bezpieczeństwa w przeglądarce widoczny jako zielona kłódka pojawiająca się przy adresie domeny.

Certyfikat SSL uwierzytelnia połączenie użytkownika z witryną, dzięki temu komunikacja z nią jest zabezpieczona, co jest szczególnie ważne, gdy robimy transakcje finansowe, logowania do systemów czy korzystamy z poczty e-mail. Brak certyfikatu będzie powiązany z dużym alertem na stronie internetowej, uniemożliwiając dalsze korzystanie z witryny.

Certyfikat SSL

Szybkość działania strony internetowej

Nikt nie lubi czekać. Ważnym czynnikiem, może niekoniecznie wzbudzającym zaufanie do witryny, ale pozwalającym osiągnąć wyższy współczynnik konwersji jest szybkość witryny. Użytkownicy, którym strona internetowa wyświetla błędy lub działa bardzo wolno, są tym faktem poirytowani. Wtedy często wracają do wyszukiwarki internetowej, aby przejść na stronę konkurencji i tam dokonać zakupu.

Jak temu zaradzić? Często wystarczy optymalizacja strony internetowej, a jeśli to nie pomaga, trzeba zdobyć się na zmianę serwera, który przyśpieszy działanie witryny.

Zaufanie to podstawa

Zastosowanie powyższych punktów zwiększy sprzedaż produktów i usług każdej strony internetowej. Zadbanie o takie elementy jak lepsze zdjęcia, trafniejsze i oryginalne opisy może stać się kluczowe w podnoszeniu sprzedaży, a przede wszystkim w pokonaniu konkurencji.

Czarna magia? W SEMLife. wiemy, jak to się robi :) Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do kontaktu