Optymalizacja strony internetowej

Przygotujemy Twoją stronę na sukces w biznesie!

Strona zoptymalizowana pod wytyczne wyszukiwarek to podstawa skutecznego pozycjonowania. Skorzystaj z usług SEMLife. i bądź widoczny w sieci. Dostosujemy Twoją witrynę do wytycznych wyszukiwarek i przeprowadzimy niezbędne działania on site. Konkurencja pozazdrości Ci wysokich pozycji i… takiej Agencji SEO.

Co zyskasz dzięki optymalizacji swojej strony z SEMLife.?

  • szybszą witrynę więc mniej porzuceń klientów,
  • lepszą indeksację Google,
  • większą wygodę korzystania ze strony
Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

E-mail:
Telefon:
Adres Twojej strony www:

Pozycjonowanie i optymalizacja stron 

Z SEO jest trochę, jak z budowaniem domu. Nim postawisz ściany, musisz zadbać o odpowiednie fundamenty. W pozycjonowaniu jego funkcje pełnią:

  • optymalizacja strony internetowej,
  • content marketing
  • link building.
Powyższe działania powinny być realizowane dokładnie w takiej kolejności, ponieważ ich skuteczność jest wtedy najlepsza.

Nie możesz rozwijać sieci linków przychodzących, jeśli Twoja witryna nie spełnia wymagań wyszukiwarek (jest wolna lub nieindeksowalna). Z tego względu, przez pierwszymi działaniami off site SEO należy naprawić wszystkie błędy na stronie, tak aby dostosować ją do potrzeb Klientów i, oczywiście, algorytmów.

Optymalizacja stron www

Optymalizacja strony www to kolejne, tuż po audycie SEO, działanie w obrębie witryny, którym zajmuje się Agencja Interaktywna SEMLife. w ramach usługi pozycjonowania strony internetowej, a także pozycjonowania sklepu internetowego. 

Optymalizacja stron www

Audyt SEO a optymalizacja strony 

Podczas audytu SEO analizujemy dane zawarte na stronie internetowej celem znalezienia błędów, które uniemożliwiają poprawną indeksację witryny. Gdy wiemy już, dlaczego witryna nie jest widoczna w Google, kompletujemy checklistę działań on site (wewnątrz domeny).

Optymalizacja to kolejny krok wiodący ku pozycjonowaniu. W praktyce polega ona na realizowaniu poszczególnych podpunktów ze wspomnianej listy uwag do witryny.  

Efekty optymalizacji strony pod SEO

Efekty optymalizacji strony pod SEO

W trakcie pracy nad naprawą nieprawidłowości, wykrytych podczas audytu SEO, strona zaczyna działać wydajniej i szybciej, a struktura menu staje się intuicyjna.

W efekcie optymalizacja strony prowadzi do wzrostu pozycji strony w wyszukiwarce. Uporządkowane dane strukturalne, odpowiedni content oraz umiejętnie wdrożone przekierowania wystarczają, aby wzmocnić wartość witryny.

Sprawdź czy potrzebujesz optymalizacji na

https://pagespeed.web.dev/

I daj nam znać!

Działania on site 

Działania on site, na które składa się optymalizacja strony internetowej, dzielą się na modyfikacje techniczne i treściowe. 

Optymalizując strony naszych Klientów, skupiamy się na aspektach technicznych takich, jak: 

Kod strony

Nie ma nic gorszego, jak błędy w HTML-u. Czysty kod gwarantuje wysoką efektywność strony, ponieważ nie ma w nim niepoprawnych skryptów i znaczników. Gdy tylko otrzymamy od Klienta dane dostępowe do strony — rzetelnie ją sprawdzamy. 

Responsywność

Odkąd Google wprowadziło Mobile-First Indexing — każda strona, która chce cieszyć się autorytetem w sieci, powinna mieć wersję mobilną. Responsywność oznacza tu więc, że strona dostosowuje się do wymiarów ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. 

Warto dodać również, że RWD to czynnik rankingowy! Dlatego SEMLife. zadba, aby Twoja witryna była widoczna zarówno w wersji deskopowej, jak i mobilnej. 

Linki wewnętrzne

Celem linkowania wewnętrznego jest skierowanie robotów Google na najważniejsze zakładki na stronie www. Hiperłącza mają za zadanie wskazać im te treści, które są istotne z perspektywy Użytkownika. Z tego względu na stronie nie powinno być zbyt wiele linków, szczególnie jeśli nie kierują do wartościowych treści. Optymalizując stronę, redukujemy (lub zwiększamy) liczbę linków i dodajemy anchor text ze słowami kluczowymi, tam gdzie hiperłącza nie są odpowiednio opisane.  

Struktura URL-ów

URL przyjazny SEO to taki ciąg znaków, występujący po ukośniku w adresie podstrony, który kategoryzuje treści. Widać to dobrze na przykładzie URL:

https://semlife.pl/poradnik-seo-i-ppc/jak-usunac-falszywe-opinie-z-google

Patrząc na podany adres, można szybko się zorientować, że artykuł pt. Jak usunąć fałszywe opinie z Google? znajduje się w dziale Poradnik SEO i PPC, która stanowi odrębną zakładkę Menu.  

Właśnie w ten sposób porządkujemy adresy podstron naszych Klientów. Zależy nam, aby drzewo menu było klarowne i odpowiednio rozplanowane.

Dane strukturalne

Dane strukturalne, znane także pod nazwą Rich snippets przyczyniają się do lepszej indeksacji strony, ponieważ pomagają robotom Google zrozumieć zawartość witryny

Jeżeli na stronie naszego Klienta nie ma rozszerzonych elementów opisu strony www, dodajemy je — po to, by wyróżnić jego wynik wyszukiwania w Google i zachęcić w ten sposób Użytkowników do kliknięcia właśnie w ten link. 

Rich snippets to m.in.: informacje o cenie, ocena, breadcrumbs, parametry techniczne dot. danego produktu, czy data jakiegoś wydarzenia. 

Błędne Przekierowania

404 to liczba, która sprawia, że każdy programista na chwilę wstrzymuje oddech. Błąd 404 oznacza błędny odsyłacz np. link, który kieruje pod nieistniejącą podstronę. Gdy na stronie dojdzie do takich błędów — wskazana jest szybka  interwencja specjalisty.

Programiści SEMLife. znajdują więc błąd, usuwają niepoprawne hiperłącza, czyszczą pamięć podręczną i ciasteczka, i zmieniają linki, tak aby standardowy kod statusu odpowiedzi HTTP już nie komplikował przeglądania strony jej Użytkownikom. 

W ramach optymalizacji strony www nasi programiści zajmują się również stworzeniem dedykowanej strony błędu 404, dzięki której Użytkownik będzie mógł wrócić na stronę główną i kontynuować przeglądanie — bez uczucia wirtualnej dezorientacji.  

Modyfikacja treści

Content is king to nie bez powodu jedno z najbardziej znanych powiedzień w marketingu internetowym. 

Teksty na stronie mają duże znaczenie w pozycjonowaniu, dlatego po rozwiązywaniu problemów technicznych związanych ze stroną, przechodzimy do optymalizacji treści.

Na tym etapie pracy z witryną, programiści ustępują miejsca copywriterom, którzy w oparciu o określone frazy kluczowe, wypełniają stronę nowym tekstem, bądź też redagują treści, które zostały już opublikowane na stronie. 

Modyfikacja tekstowa polega na:

Optymalizacji meta-tagów  

Prawidłowo uzupełnione meta-opisy i meta-tytuły to pierwsze i jedno z najważniejszych działań on site, jakie podejmują copywriterzy SEMLife. Meta-tagi mają nie tylko funkcję informacyjną. W meta-opisach należy zawrzeć takie słowa, które zachęcą Internautę do interakcji. W meta-title natomiast należy wpleść w główne frazy kluczowe, na które pozycjonuje się daną podstronę — w ten sposób można zwiększyć szansę Klienta na uzyskanie lepszego CTR i lepszej konwersji. 

Przeredagowaniu nagłówków 

Czego spodziewa się Internauta po kliknięciu w interesujący tytuł artykułu? Z pewnością równie kreatywnej treści. 

Aby zapewnić mu komfort czytania i sprawić, że szybko przyswoi tekst - należy odpowiednio podzielić artykuł. Służą do tego nagłówki w określonej hierarchii: H1,H2,H3…, którymi rozdziela się akapity i je klasyfikuje.

Paragrafy w artykule powinny liczyć zaledwie kilka wersów, w przeciwnym razie czytelnicy mogą poczuć się przytłoczeni treścią i…poszukać innego tekstu na stronie konkurencji. Aby tak się nie stało, nasi copywriterzy, optymalizują opisy zgodnie z wymaganiami SEO. 

Stworzeniu opisów alternatywnych

Opisy alternatywne na stronie znajdują się przy grafikach. Wypełnienie pól tekstowych przy zdjęciach jest konieczne, ponieważ roboty nie potrafią analizować treści wizualnych. Jeśli na stronie Klienta nie ma opisów alternatywnych, uzupełniamy je, uwzględniając adekwatne frazy kluczowe. W ten sposób wyszukiwarka nie ma problemu z indeksowaniem zdjęć. 

Optymalizacji opisów kategorii i produktów

Optymalizacja opisów produktów i kategorii to opcja, jaką stosujemy przed pozycjonowaniem sklepów internetowych

W ramach usługi copywriterzy z SEMLife. sprawdzają, czy teksty zamieszczone w ofercie są spójne, unikatowe i napisane językiem korzyści.

Odpowiednia prezentacja produktów i opis kategorii przekłada się na konwersję, dlatego SEMLife. skupia się na tym aspekcie podczas optymalizacji sklepu internetowego. 

Pisanie bloga

Marketingowcy mówią, że pisanie bloga to jedna z najlepszych i jednocześnie najtańszych reklam w Internecie. Publikowanie wpisów blogowych pozytywnie wpływa na wizerunek marki, budując jej świadomość wśród Internautów.

Systematyczne posty zwiększają też szansę na konwersje i pozwalają na osiągnięcie wyższej pozycji w rankingu. Strona bowiem stale się rozwija i jest aktualizowana. 

Blog zoptymalizowany pod SEO to najlepsza recepta na brak ruchu na stronie. Copywriterzy z SEMLife. mogą wyreczyć Cię w prowadzeniu bloga firmowego! Jeśli natomiast samodzielnie chcesz tworzyć treści - przeszkolimy Cię i Twoich pracowników z pisania tekstów SEO. 

FAQ

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dotyczące optymalizacji

 

Trudno jednogłośnie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ  optymalizacja strony internetowej to kwestia indywidualna i w zależności od branży, oferty i stanu strony - czas optymalizacji ulega zmianie.

Co więcej, po zlikwidowaniu błędów w obrębie witryny i dokonaniu zmian w treści, należy na bieżąco monitorować efekty i systematycznie rozbudowywać witrynę. 

Jako profesjonalna Agencja Interaktywna SEMLife. nie pobiera dodatkowych opłat za optymalizację strony. Koszty tej usługi wliczają się w miesięczny abonament ustalony z Klientem. 

Ci, którzy mają wiedzę, czas i odpowiednie narzędzia SEO, jak najbardziej mogą spróbować swoich sił w samodzielnym optymalizowaniu swojej strony www.

Osoby, które nie znają podstawowych czynników rankingowych Google i nie wiedzą zbyt wiele o marketingu internetowym — nie powinny próbować samodzielnej optymalizacji strony internetowej. Mogą w ten sposób spowodować błędy, przez które ich witryna odnotuje spadek w rankingu.