Działania on site
Działania on site, na które składa się optymalizacja strony internetowej, dzielą się na modyfikacje techniczne i treściowe.
Optymalizując strony naszych Klientów, skupiamy się na aspektach technicznych takich, jak:
Kod strony
Nie ma nic gorszego, jak błędy w HTML-u. Czysty kod gwarantuje wysoką efektywność strony, ponieważ nie ma w nim niepoprawnych skryptów i znaczników. Gdy tylko otrzymamy od Klienta dane dostępowe do strony — rzetelnie ją sprawdzamy.
Responsywność
Odkąd Google wprowadziło Mobile-First Indexing — każda strona, która chce cieszyć się autorytetem w sieci, powinna mieć wersję mobilną. Responsywność oznacza tu więc, że strona dostosowuje się do wymiarów ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana.
Warto dodać również, że RWD to czynnik rankingowy! Dlatego SEMLife. zadba, aby Twoja witryna była widoczna zarówno w wersji deskopowej, jak i mobilnej.
Linki wewnętrzne
Celem linkowania wewnętrznego jest skierowanie robotów Google na najważniejsze zakładki na stronie www. Hiperłącza mają za zadanie wskazać im te treści, które są istotne z perspektywy Użytkownika. Z tego względu na stronie nie powinno być zbyt wiele linków, szczególnie jeśli nie kierują do wartościowych treści. Optymalizując stronę, redukujemy (lub zwiększamy) liczbę linków i dodajemy anchor text ze słowami kluczowymi, tam gdzie hiperłącza nie są odpowiednio opisane.
Struktura URL-ów
URL przyjazny SEO to taki ciąg znaków, występujący po ukośniku w adresie podstrony, który kategoryzuje treści. Widać to dobrze na przykładzie URL:
https://semlife.pl/poradnik-seo-i-ppc/jak-usunac-falszywe-opinie-z-google
Patrząc na podany adres, można szybko się zorientować, że artykuł pt. Jak usunąć fałszywe opinie z Google? znajduje się w dziale Poradnik SEO i PPC, która stanowi odrębną zakładkę Menu.
Właśnie w ten sposób porządkujemy adresy podstron naszych Klientów. Zależy nam, aby drzewo menu było klarowne i odpowiednio rozplanowane.
Dane strukturalne
Dane strukturalne, znane także pod nazwą Rich snippets przyczyniają się do lepszej indeksacji strony, ponieważ pomagają robotom Google zrozumieć zawartość witryny.
Jeżeli na stronie naszego Klienta nie ma rozszerzonych elementów opisu strony www, dodajemy je — po to, by wyróżnić jego wynik wyszukiwania w Google i zachęcić w ten sposób Użytkowników do kliknięcia właśnie w ten link.
Rich snippets to m.in.: informacje o cenie, ocena, breadcrumbs, parametry techniczne dot. danego produktu, czy data jakiegoś wydarzenia.
Błędne Przekierowania
404 to liczba, która sprawia, że każdy programista na chwilę wstrzymuje oddech. Błąd 404 oznacza błędny odsyłacz np. link, który kieruje pod nieistniejącą podstronę. Gdy na stronie dojdzie do takich błędów — wskazana jest szybka interwencja specjalisty.
Programiści SEMLife. znajdują więc błąd, usuwają niepoprawne hiperłącza, czyszczą pamięć podręczną i ciasteczka, i zmieniają linki, tak aby standardowy kod statusu odpowiedzi HTTP już nie komplikował przeglądania strony jej Użytkownikom.
W ramach optymalizacji strony www nasi programiści zajmują się również stworzeniem dedykowanej strony błędu 404, dzięki której Użytkownik będzie mógł wrócić na stronę główną i kontynuować przeglądanie — bez uczucia wirtualnej dezorientacji.