SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak poprawić błąd 404? Co zrobić, aby nie stracić klientów? Dlaczego błąd 404 pojawia się na naszych stronach? Problem tego błędu jest powszechnie znany, a my podpowiemy jak wykorzystać go w pozycjonowaniu czy sprzedaży.
Błąd 404 Nie znaleziono strony, jest najpowszechniejszy na stronach internetowych, które są często aktualizowane. Wyświetla się jako prosta podstrona naszej witryny internetowej. Informując użytkownika, że nie znaleziono danej podstrony.
Zaniedbania na stronie internetowej mogą prowadzić do straty klienta, a najczęściej do wyjścia użytkownika i przejścia do stron konkurencji.
Error 404 pojawia się w przeglądarce wtedy, gdy użytkownik chce uruchomić podstronę, która nie istnieje. Czy to coś niespotykanego? No właśnie do takiego zdarzenia może dojść bardzo często. Rozważmy kilka przypadków:
Naprawa błędów 404 jest dość prosta. Przede wszystkim musimy zbudować listę takich podstron. Do tego celu możemy wykorzystać Google Search Console, gdzie znajdziemy informacje na temat stanu naszej witryny. Klikając w błędy 404, możemy eksportować je do pliku XLS.
Następny krok to stworzenie przekierowania dla każdego z błędnych adresów na adresy poprawne najlepiej odpowiadające niedostępnym podstronom. Czyli jeśli strona z błędem 404 dotyczy czerwonej sukienki, to powinniśmy przekierować ją na inną czerwoną sukienkę lub jak najbardziej podobny produkt.
Naprawa błędów 404 poprzez przekierowanie na główną stronę sklepu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Ponieważ użytkownicy witryny nie znajdą na stronie home tego co znaleźliby na wygasłej podstronie.
Więcej o przekierowaniach przeczytasz w artykule Przekierowania w SEO 301, 302
Pozycjonowanie strony opiera się na dopracowaniu strony internetowej klienta tak, aby spełniała oczekiwania potencjalnych klientów. SEO obejmuje zarówno optymalizację treści jak również poprawę kodu witryny.
Techniczne SEO to również optymalizacja błędów strony. Błędy widoczne w walidatorach HTML są najbardziej oczywiste do poprawy, natomiast błędy serwerowe widać dopiero po zalogowaniu do GSC lub też po odczycie logów domeny.
Błędy 404 dają jasny sygnał dla wyszukiwarki, że dana podstrona nie istnieje. Konsekwencją takiego błędu jest wyindeksowanie danej podstrony, a co za tym idzie stracenie pozycji.
Nieszablonowa strona 404 Nie Znaleziono, to indywidualnie zaprojektowana podstrona, która reaguje na to skąd przychodzi użytkownik i czego szuka.
Gdy musimy zaprezentować podstronę 404 użytkownikowi, zadbajmy o to, aby:
Starajmy się unikać szablonowych kodów błędu. Wszyscy użytkownicy znają już podstrony serwerowe z napisem 404 i to jest sygnał, aby klikać wstecz. Jeśli przedstawimy coś w sposób unikalny, humorystyczny a przede wszystkim funkcjonalny pozyskamy klienta!
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?