SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Znasz już pojęcie przyjaznych linków (User Friendly URL)? Większość stron internetowych już korzysta z tego rozwiązania, jednak zdarzają się zapytania o ofertę SEO dla stron, których linki nadal wyglądają mało przyjaźnie.
Przeczytaj, co to znaczy i dlaczego jest ważne dla użytkownika, jak i wyszukiwarki.
Dlaczego tak nazwiemy poniższy URL:
Przede wszystkim dlatego, że już na pierwszy rzut oka wiadomo co znajdziemy, na takiej podstronie.
Będzie to podstrona "Pozycjonowanie stron www" w kategorii "Pozycjonowanie" witryny semlife.pl
Czyli nie musimy klikać w link, aby zobaczyć, co na niej jest. Przydatne, zwłaszcza gdy dostajemy link od znajomego z opisem "ej zobacz", albo gdy zapisujemy sobie szereg linków w notatkach i chcemy wrócić do konkretnego z nich.
Nieprzyjazny link zwykle nazywamy taki, który nic nam nie mówi o treści podstrony. Może to być jakiś identyfikator kategorii lub produktu. np
[domena]/kategoria.php?id=17
Ciężko przekonać kogoś do kliknięcia takiego linku lub – co gorsza – zapamiętania co się tam znajdowało.
Do wszystkiego potrzebny jest plik htaccess oraz odpowiedni kod witryny.
RewriteRule nieprzyjazny_link przyjaznylink [opcje]
Przyjazne linki włączamy w .htaccess jako:
RewriteEngine on
RewriteRule ^([a-zA-Z]{2,3})/([^/]+).html?$ index.php?lang=$1&controller=article&article_alias=$2 [L]
Plik .htaccess jest ważnym plikiem serwerowym, którego zmiany powinny być przemyślane. Złe reguły będą powodować pętle lub brak dostępności podstron stąd, też niezbędna jest wiedza jak takie reguły napisać.
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?