SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Prowadzisz swój kanał na Youtube, ale masz problem z zaistnieniem w sieci? Chcesz dowiedzieć się jak pozycjonować filmy na Youtube? Podpowiadamy! Wystarczy kilka prostych kroków, by filmy na kanale zaczęły generować wzrost sprzedaży usług i towarów.
Nawet najbardziej jakościowe wideo bez odpowiedniej optymalizacji technicznej nie przyniesie zamierzonego efektu
Youtube jest jednym z największych i najbardziej popularnych portali w dzisiejszych czasach. W Polsce przegrywa z Facebookiem pod kątem liczby wejść, ale wygrywa pod względem czasu spędzonego na jednej sesji.
Ilość zgromadzonych zasobów i ogromna popularność serwisu nie pozwala na ignorowanie możliwości promowania firmy za jej pośrednictwem.
YouTube to druga największa wyszukiwarka w internecie.
Pomimo że co minutę, publikowanych jest 500 godzin filmów dziennie to niemal 90% z nich, nie przekracza 1 tysiąca polubień. Tak więc użytkownik musi się naprawdę postarać, aby wypozycjonować film na dobre miejsce w rankingach wyszukiwania i zostać zauważonym.
W pozycjonowaniu filmów pomocne mogą się okazać znane działania SEO (Search Engine Optimization), czyli zoptymalizowanie contentu pod wyniki wyszukiwarki. Nie tylko treści, ale również innych elementów wpływających na algorytm rankingu YT.
Również na YouTube możemy podjąć kroki, dzięki, którym zwiększymy zasięg publikowanych materiałów, a co za tym idzie — większej ilości wyświetleń.
Wyniki badań Ahrefs są jasne. Podstawowe działania z zakresu optymalizacji wystarczą, by zasięg filmu zwiększył się nawet o 30%. Kilkanaście minut poświęconych na optymalizację filmów pozwolą zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Youtube. To wszystko wydaje się proste, problem pojawia się wtedy, kiedy mamy to zrobić.
W dzisiejszym artykule SEMlife podpowiada — co zrobić, aby nasz film był dobrze widoczny na YouTube.
Twórcy, którzy chcą zarabiać na publikowanych treściach w formie filmików, powinni wybrać YouTube. System, jaki istnienie na platformie dzieli się dochodami z użytkownikami w proporcji 55% do 45%. Platforma jest miejscem, która daje duże możliwości zjednywania sobie fanów pomimo dość dużej konkurencji. Na Facebooku natomiast świetnie się sprawdzą krótsze filmiki z dynamicznym przekazem.
Aby biznes prawidłowo funkcjonował, najlepszym rozwiązaniem okaże się posiadania konta marki na oby dwóch platformach.
Należy pamiętać, że subskrypcje to nie zasięg. Oglądalność generują ludzie, którzy nie subskrybują kanału, a jedynie go oglądają. W analityce Youtube’a można sprawdzić czym się różnią wyświetlenia pochodzące od subskrybentów i zwykłych gości kanału.
Okazuje się, że subskrybenci oglądają o 1 minutę dłużej filmiki. Aktywnie biorą udział w dyskusjach za pomocą komentarzy i lajków.
Wymienione przez nas punkty to tylko kilka wytycznych, które należy wziąć pod uwagę przy rozpoczęciu działań na platformie YouTube. Oprócz ciekawych i oryginalnych treści należy podjąć kroki, dzięki którym materiał już na starcie będzie miał więcej szans, by zdobywać lepszą pozycję i zostać zauważonym przez użytkowników.
Zaawansowane czynności takie jak dokładna analityka kanału czy podpięcie konta do Google Ads jest zadaniem dla agencji SEO. Czy może być lepszy powód, by rozpocząć pozycjonowanie z SEMLife.?
Zapewne wiele razy spotkaliście się z multimedialnym contentem. To nic innego jak filmiki przedstawiające dany produkt najczęściej w formie animacji. Nie jest tajemnicą fakt, że grafiki i animacje zatrzymują użytkownika na dłużej. Niemal 70% konsumentów chętniej decyduje się zakup produktu lub usługi po obejrzeniu przedstawiającego je filmu. Filmy są urozmaiceniem treści, która dodatkowo utwierdza klienta o wiarygodności opisu i przydatności produktu.
Jak więc filmy na Youtube wpłyną na pozycjonowanie strony? Film wstawiony na YouTube z umieszczonym linkiem w opisie do produktu, może poprowadzić oglądającego do strony sklepu, gdzie nastąpi sprzedaż. Filmy produktowe są podstawowym narzędziem czyniącym oferowane produkty bardziej atrakcyjnymi dla klienta. Zwiększają współczynnik konwersji, wzbogacają treść danej witryny, a także usprawniają pozycjonowanie SEO poprzez umieszczanie filmów z serwisu YouTube na stronach danego produktu.
Firmowy kanał YT to same zalety:
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?