
Facebook Ads
Kampania reklamowa na Facebooku - największym portalu social media na świecie
Reklama w Internecie jest nie tylko niezwykle skutecznym sposobem na pozyskanie klientów, ale także wypromowanie swojej marki wśród użytkowników sieci.
W ciągu miesiąca z Facebooka - największego portalu social media - korzysta ponad 2 miliardy osób. Bez względu na to, w jakiej branży pracujesz i jakie oferujesz usługi - odbiorcy, na których Ci zależy, na pewno się tam znajdują.
Czym jest Facebook Ads?
Facebook Ads to płatne kampanie reklamowe, które wyświetlają się na platformie Facebook, Instagram, Messenger i Audience Network Facebooka(?).
Taka forma reklamy jest skutecznym sposobem na budowanie zainteresowania Twoimi usługami czy produktami, a także kreowanie rozpoznawalności firmy.
Statystyki są zdumiewające, a zasięgi reklam w popularnych social mediach stale rosną.
- 16 mln użytkowników - zasięg reklam na Facebooku w Polsce
- 7,3 mln użytkowników - zasięg reklam na Instagramie w naszym kraju
*wg raportu Hootsuite
Korzyści z reklamy na Facebooku
Zasięg - powyższe dane są potwierdzeniem, że reklamy na Facebooku docierają do ogromnej ilości użytkowników. Widoczne są w różnych lokalizacjach, a także dostosowane do wyświetlania się w każdej rozdzielczości ekranu - na komputerach, laptopach, tabletach, smartfonach itp.
Trafność - użytkownicy Facebooka dzielą się wieloma informacjami na swój temat. Dzięki temu łatwo dopasować wyświetlanie się reklam konkretnej grupie odbiorców pod kątem:
- demograficznym,
- lokalizacji,
- zainteresowań,
- zachowań,
- interakcji z reklamami.
Konwersje - dzięki zasięgowi i trafności Facebook Ads zachęcają potencjalnych klientów do wykonania pożądanego działania - np. kupienia produktu lub usługi, odwiedzenia punktu stacjonarnego czy skontaktowanie się (telefon, e-mail).
Mierzalność - statystyki uzyskane dzięki analitycznym narzędziom FB pozwalają na analizę zachowań użytkowników na konkretnych podstronach, a także mierzenie efektów i kosztów kampanii reklamowej.
Szybkość rezultatów - reklamy zostają wyświetlone niemal od razu, a algorytmy Facebooka od pierwszej chwili zbierają wyniki kampanii.
Zysk - zastosowany wskaźnik ROAS umożliwia dokładny wgląd w korzyści z zainwestowania każdej złotówki w kampanię Facebook Ads.
Świadomość - budowanie rozpoznawalności marki jest jednym ze skutków wykorzystania potencjału reklam na Facebooku.