Audyt SEO strony

Szczegółowa analiza strony internetowej

Wyszukiwarki internetowe wyznaczają pozycje stron po wpisaniu fraz kluczowych na podstawie algorytmów. Osiągnięcie wysokich pozycji (w pierwszej dziesiątce) jest możliwe tylko po spełnieniu określonych warunków.

95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

Audytowanie strony internetowej

Najpopularniejsze wyszukiwarki (Google, Bing) mają skomplikowane algorytmy bazujące na wielu czynnikach, dzięki czemu prezentują bardzo wiarygodne wyniki.

Przygotowując audyt SEO, testujemy strony internetowe, sprawdzając je pod kątem wymagań wyszukiwarek, a także użytkowników. Doświadczenie SEO, informacje płynące od twórców wyszukiwarek i ciągłe testy są wyznacznikiem czynników, które pozytywnie lub negatywnie wpływają na widoczność strony.

 

Dlaczego audyt strony jest tak istotny?

Audyt SEO wykonujemy najczęściej jeszcze przed wyceną naszej pracy. Możemy bardzo dokładnie określić, ile czasu będziemy musieli przeznaczyć na działania pozycjonerskie i dopracowanie strony tak, aby jak najszybciej zaistniała w rankingach wyszukiwarek.

Rzetelnie przeprowadzony audyt jest skarbnicą wiedzy o tym, co i w jaki sposób trzeba poprawić czy zmienić. Audyt jest checklistą, która musi zostać zrealizowana jeśli chcemy osiągnąć wysokie pozycje fraz kluczowych. Frazy te znacząco wpływają na ilość odwiedzin użytkowników na stronie www, a rezultacie stają się oni klientami skłonnymi do skorzystania z usług czy kupienia produktów.

Audyt strony internetowej

Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

Jak korzystać z audytu SEO?

Pozycjonowanie jednej strony realizowane jest w zespole. Wszystkie działania pozycjonerskie może wykonać jedna osoba, jednak współpraca programisty + analityka + copywritera przyśpiesza ten proces, jest dokładnie zaplanowany i skutecznie realizowany.

Każda osoba z zespołu, dzięki audytowi SEO ma jasno określony plan działania, który realizuje.

  • Analityk dobiera najskuteczniejsze frazy kluczowe, dzięki którym odwiedziny użytkowników na stronie przekładają się na wysoki czynnik sprzedaży produktów lub usług, czyli konwersji.
  • Copywriter pisze wartościowe, idealne pod kątem fraz kluczowych treści, które zostają umieszczone na stronie. Jeżeli strona jest błędnie napisania - takie treści nie wpłyną pozytywnie na stronę i jej widoczność w wynikach wyszukiwania.
  • Programista musi zadbać o poprawne działanie i wygląd strony oraz udostępnić copywriterowi panel do zarządzania treścią.

Współpraca zespołu jest bardzo ważnym elementem działań pozycjonerskich.

Co bierze się pod uwagę podczas audytu?

Podczas audytowania strony, musimy w głównej mierze skupić się na czynnikach, które mogą poprawić jakość naszej witryny, szybkość jej działania, wygląd czy użyteczność dla klienta. Użytkownik strony powinien znaleźć jak najszybciej rozwiązanie swojego problemu (kupno produktu, znalezienie informacji na dany temat).

 

Co jest brane pod uwagę podczas audytu
Na co zwracamy uwagę?

Lista audytowanych czynników

  • Widoczność strony w wynikach wyszukiwania pod własnym brandem i frazami kluczowymi.
  • Responsywność - czy strona jest poprawnie widoczna (dla użytkowników i robotów wyszukiwarek) na urządzeniach o różnych rozdzielczościach ekranu (PC, tablet, smartphone itp.).
  • Zawartość podstron - wygląd, treść, układ, przejrzystość.
  • Czy strona posiada certyfikat bezpieczeństwa - SSL?
  • Czy strona ma indywidualne opisy danych meta?
  • Ilość i poprawność zindeksowanych podstron.
  • Czy strona posiada pliki sitemap i robots?
  • Czy strona posiada linki kanoniczne i wewnętrzne?
  • Wydajność strony - jej szybkość i wewnętrzne zasoby.
  • Konkurencję na bieżącym rynku.
  • A także wiele innych czynników.

Chcesz poznać ofertę?

Zapraszamy do kontaktu, doradzimy jaki wariant jest najlepszy

SEMLife. Agencja SEM i SEO Kielce

Zadbaj o wizerunek w sieci

Wyszukiwarki internetowe to bardzo skuteczne narzędzia pozyskiwania klientów!