Shoper to sklep w chmurze, który oprócz niezawodności cechuje się również wysoką wydajnością i elastycznością. Oprogramowanie jest stale rozwijane, ale czy taki sklep da się pozycjonować?
Shoper to oprogramowanie sklepu internetowego dostępne w modelu SaaS - usługa w chmurze. Firma Shoper zaczęła swoją działalność już w 2005 roku, a dzisiaj jest liderem na rynku polskiego e-commerce w kategorii SaaS i według statystyk od Senuto, Shoper obsługuje 10 249 sklepów internetowych. Oprogramowanie zostało pokonane jedynie przez platformy open source. Strona https://www.shoper.pl/ to świetne źródło wiedzy na temat nowości w systemie, oraz możliwości całej platformy.
Liderem rankingu platform e-commerce wg Senuto jest WooCommerce z 13 753 działającymi sklepami, a na drugim miejscu plasuje się PrestaShop z 13 309 sklepami online.
Pozostałe platformy nie obsługują więcej niż 3000 sklepów internetowych online.
Pozycjonowanie jest możliwe wtedy, gdy sklep internetowy będzie dobrze indeksowany przez wyszukiwarki internetowe, a panel zarządzania pozwoli na łatwą optymalizację treści kategorii czy produktów.
W sklepach Shoper znajdziemy wiele opcji, które przydadzą się nam podczas pozycjonowania.
Raport Senuto dla e-commerce również w tej kwestii pokazuje, że Shoper nie ma się czego wstydzić w kwestii pozycjonowania pozycjonowania. Widoczność sklepów Shoper w wyszukiwarce Google jest bardzo wysoka. Przebija lidera WooCommerce, którego ilość sklepów jest kilkukrotnie większa.
Rozpoczynając kampanię SEO dla sklepu Shoper trzeba przeprowadzić audyt strony. Mimo, iż cały system jest napisany pod rozbudowany panel CMS, nie wszystkie opcje będzie dało się wyklikać w szablonie lub ustawieniach sklepu.
W pozycjonowaniu kluczowe są tytuły stron, treści oraz ich techniczny aspekt osadzenia w kodzie strony. Shoper posiada wbudowany panel zarządzania metatagami zarówno dla strony home sklepu, kategorii oraz produktów.
Dodając podstrony do sklepu internetowego, takie jak kategorie czy produkty, warto ustawić automatyczne generowanie meta tagów według określonego wzorca, co z kolei znacznie ułatwia pracę. np:
{product_name} - {category_name} - {shop_name}
Dodając opis, mamy do dyspozycji edytor WYSIWYG, który umożliwia pracę z tekstem, tak samo jak w typowych edytorach tekstu np. Word.
Chęć ciągłego podnoszenia wyników sprzedaży w końcu zmusi nas do tego, aby wprowadzić poprawki w kodzie sklepu. Aby to zrobić, niezbędna będzie przynajmniej podstawowa wiedza na temat CSS, HTML czy JS.
Shoper jako system SaaS nie umożliwia edycji plików wykonywalnych. Mamy możliwość edycji plików szablonu - jest to zarówno wada, jak i zaleta całego systemu. Atutem jest to, że zawsze da się szybko powrócić do wcześniejszego wyglądu sklepu, natomiast wadą jest brak możliwości wprowadzania poważniejszych funkcji, ponieważ dotyczyłyby one wszystkich sklepów Shoper, a nie tylko naszej domeny.
Pozycjonowanie każdej strony jest możliwe bez agencji SEO, pytanie tylko, czy warto. Nasza Agencja SEO ma odpowiednią wiedzę, narzędzia oraz zaplecze techniczne do tego, aby pozycjonować strony i sklepy internetowe. Zdobywanie wiedzy na temat pozycjonowania przez właściciela sklepu jest możliwe, ale czasochłonne, przez co mogą zostać zaniedbane pozostałe obowiązki w firmie.
Bardzo często decydujemy się na platformę Shoper ze względu na niski koszt zbudowania sklepu internetowego. W zaledwie kilka chwil integrujemy sklep z hurtownikami, systemami płatności czy wysyłki.
Niestety to nie koniec. Powinniśmy od razu skupić się na podstawach pozycjonowania, czyli treści tworzonych dla klientów. Integracja sklepu z hurtowniami sprawia, że możemy zaledwie w kilka minut, zbudować magazyn kilku tysięcy produktów.
Niestety na tym samym pomyśle i to przed nami, swoje sklepy zbudowała również konkurencja. W zdobywaniu wysokich pozycji duplikaty treści szkodzą. Zwłaszcza te, które dotyczą wielu domen internetowych. Aby być lepszym niż konkurencja, potrzebujemy mniejszej ilości produktów, ale przygotowanych indywidualnie do sprzedaży.
Podobnie jak produkty, również kategorie są zaczytywane bezpośrednio z plików XLS. To, co sprawdza się podczas prowadzenia hurtowni produktów, nie koniecznie sprawdzi się w sprzedaży detalicznej. Zagmatwana struktura kategorii, która nie zawsze odpowiada zawartości. Najgorsze co możesz zaproponować użytkownikowi własnego sklepu, to błądzenie po kategoriach i trudności ze znalezieniem produktu, którego szuka.
Sprawdzaj systematycznie, czy sklep jest poprawnie indeksowany przez wyszukiwarkę. Używaj polecenia site:twojadomena.pl w polu wyszukiwania i sprawdzaj ile podstron, jest już w indeksie.
Nawet najlepsze treści na stronie, nie pojawią się w wyszukiwarce jeśli nie będą zindeksowane przez roboty wyszukiwarek. Dlatego zintegruj swój sklep również z kontem Google Search Console, aby szybciej zdobywać pozycje w wyszukiwarce.
Shoper jako system SaaS ma w pełni zautomatyzowane generowanie plików robots i sitemap, a to właśnie od tych plików zaczyna się indeksowanie strony. Łatwo możesz zablokować tam duplikaty treści czy kategorie, które chcesz wyłączyć z indeksowania ze względu np na linki kanoniczne.
Shoper nie prowadzi wsparcia w tej kwestii, dlatego zapraszamy do kontaktu jeśli chcesz modyfikować te pliki.
Prowadzenie bloga to świetne miejsce, aby zrobić porównanie produktów czy wypromować nowości ze sklepu. Długie wpisy blogowe sprzyjają linkowaniu wewnętrznemu, a unikalne i wartościowe treści poprawiają wizerunek sklepu.
Shoper ma wbudowany dedykowany moduł Blog, który pozwoli na rozszerzenie naszego sklepu o ciekawe wpisy. Warto przyjrzeć się konfiguracji wpisów blogowych. Zwróćmy uwagę na przyjazne linki, a także skorzystajmy z modułu opinii i ocen użytkowników.
Shoper to sklepy internetowe, które są bardzo intuicyjne. Cały panel zarządzania sklepem jest tak przygotowany, aby z łatwością odnalazł się tam nawet niedoświadczony laik komputerowy. Wystarczy czytać i sprawdzać, czy to co zrobiliśmy, daje pożądany efekt.
Uruchomienie własnego sklepu internetowego w tej platformie przy przygotowanych produktach i grafikach może zająć od kilku do kilkunastu godzin i to wszystko. Shoper rozwija się bardzo dynamicznie i wchodzące na rynek nowe systemy płatności czy dostarczania przesyłek są wprowadzane do systemu bardzo sprawnie.