Pozycjonowanie sklepów Shoper

Jak pozycjonować sklep typu SaaS?

Shoper to sklep w chmurze, który oprócz niezawodności cechuje się również wysoką wydajnością i elastycznością. Oprogramowanie jest stale rozwijane, ale czy taki sklep da się pozycjonować?

Shoper platforma SaaS

Shoper to oprogramowanie sklepu internetowego dostępne w modelu SaaS - usługa w chmurze. Firma Shoper zaczęła swoją działalność już w 2005 roku, a dzisiaj jest liderem na rynku polskiego e-commerce w kategorii SaaS i według statystyk od Senuto, Shoper obsługuje 10 249 sklepów internetowych. Oprogramowanie zostało pokonane jedynie przez platformy open source.

Liderem rankingu platform e-commerce wg Senuto jest WooCommerce z 13 753 działającymi sklepami, a na drugim miejscu plasuje się PrestaShop z 13 309 sklepami online.

Pozostałe platformy nie obsługują więcej niż 3000 sklepów internetowych online.

Widoczność w wyszukiwarce sklepów Shoper

Pozycjonowanie jest możliwe wtedy, gdy sklep internetowy będzie dobrze indeksowany przez wyszukiwarki internetowe, a panel zarządzania pozwoli na łatwą optymalizację treści kategorii czy produktów.

W sklepach Shoper znajdziemy wiele opcji, które przydadzą się nam podczas pozycjonowania.

  • integracja z Google Analytics i Google Search Console,
  • wersja RWD - responsywność w standardzie
  • możliwość dodania własnego kodu JS (JavaScript)
  • optymalizacja tytułów i opisów poszczególnych podstron
  • przyjazne adresy URL

84 %

Skuteczność
TOP 1-3

93%

Skuteczność
TOP 4-10

98 %

Przedłużanych
umów

Porównanie - Shoper vs konkurencja

Raport Senuto dla e-commerce również w tej kwestii pokazuje, że Shoper nie ma się czego wstydzić w kwestii pozycjonowania pozycjonowania. Widoczność sklepów Shoper w wyszukiwarce Google jest bardzo wysoka. Przebija lidera WooCommerce, którego ilość sklepów jest kilkukrotnie większa.

  • WooCommerce ilość fraz w TOP10: 582 540
  • PrestaShop ilość fraz w TOP10: 1 503 474
  • Shoper ilość fraz w TOP10: 1 150 433

Jak pozycjonować sklepy Shoper?

Rozpoczynając kampanię SEO dla sklepu Shoper trzeba przeprowadzić audyt strony. Mimo, iż cały system jest napisany pod rozbudowany panel CMS, nie wszystkie opcje będzie dało się wyklikać w szablonie lub ustawieniach sklepu.

W pozycjonowaniu kluczowe są tytuły stron, treści oraz ich techniczny aspekt osadzenia w kodzie strony. Shoper posiada wbudowany panel zarządzania metatagami zarówno dla strony home sklepu, kategorii oraz produktów.

Dodając podstrony do sklepu internetowego, takie jak kategorie czy produkty, warto ustawić automatyczne generowanie meta tagów według określonego wzorca, co z kolei znacznie ułatwia pracę. np:

{product_name} - {category_name} - {shop_name}

Dodając opis, mamy do dyspozycji edytor WYSIWYG, który umożliwia pracę z tekstem, tak samo jak w typowych edytorach tekstu np. Word.

Agencja pozycjonowania stron

My lubimy robić SEO!

Czy do obsługi Shoper jest potrzebny programista?

Chęć ciągłego podnoszenia wyników sprzedaży w końcu zmusi nas do tego, aby wprowadzić poprawki w kodzie sklepu. Aby to zrobić, niezbędna będzie przynajmniej podstawowa wiedza na temat CSS, HTML czy JS.

Shoper jako system SaaS nie umożliwia edycji plików wykonywalnych. Mamy możliwość edycji plików szablonu - jest to zarówno wada, jak i zaleta całego systemu. Atutem jest to, że zawsze da się szybko powrócić do wcześniejszego wyglądu sklepu, natomiast wadą jest brak możliwości wprowadzania poważniejszych funkcji, ponieważ dotyczyłyby one wszystkich sklepów Shoper, a nie tylko naszej domeny.

Pozycjonowanie Shoper bez agencji SEO?

Pozycjonowanie każdej strony jest możliwe bez agencji SEO, pytanie tylko, czy warto. Nasza Agencja SEO ma odpowiednią wiedzę, narzędzia oraz zaplecze techniczne do tego, aby pozycjonować strony i sklepy internetowe. Zdobywanie wiedzy na temat pozycjonowania przez właściciela sklepu jest możliwe, ale czasochłonne, przez co mogą zostać zaniedbane pozostałe obowiązki w firmie.

Zapraszamy do kontaktu

SEMLife. Agencja SEM i SEO Kielce

Zadbaj o wizerunek w sieci

Wyszukiwarki internetowe to bardzo skuteczne narzędzia pozyskiwania klientów!