Z pomocą przychodzi Google Ads (Adwords). To usługa, która pozwala na pokazywanie płatnych reklam w wynikach wyszukiwarki Google i na wielu innych stronach, na dość prostych zasadach licytacji.
Twoja reklama może wyświetlać się m.in. nad organicznymi (niepłatnymi) wynikami wyszukiwania na jednym z 4 miejsc. Dodatkowo możesz dotrzeć do osób oglądających filmy na Youtube, czy wyświetlać reklamy na portalach branżowych uczestniczących w programie Google np. portale WP, Onet.
Budżet kampanii reklamowej jest określany na miesiąc - Ty decydujesz, ile chcesz wydać. Jest wiele możliwości rozliczania się za pozyskanego klienta. Najpowszechniejsza forma przewiduje płatność za każde kliknięcie w reklamę (pay per click). Brzmi to trywialnie, ale bardzo łatwo zmarnować swój budżet, zapominając o kilku ważnych punktach.
Dane StatCounter.com z początku 2021 roku
Nawet odpowiednio skonfigurowana kampania reklamowa Google Ads wymaga ciągłych ulepszeń. Gdy pierwszy raz mamy do czynienia z frazami kluczowymi bądź reklamami, trudno jest wytypować te najtrafniejsze dla naszej branży.
Edycja fraz kluczowych i reklam, testowanie ich skuteczności (popularne testy A-B) to skuteczna metoda uzyskania jak najlepszych współczynników konwersji - CTR czy CTA.
Poprawne prowadzenie kampanii wymaga od nas przede wszystkim skutecznej analizy danych na stronie, jak i w systemie Google Ads. Niezbędne okażą się tutaj umiejętności wyciągania wniosków, nanoszenia poprawek oraz systematyczność pracy. Kluczowe jest także systematyczne zdobywanie wiedzy dotyczącej nieustannie rozwijającego się systemu reklam.
Dzięki efektywnej kampanii reklamowej:
Konto Google Ads możemy poprowadzić z dowolnego konta Google. Rejestracja (https://ads.google.com) jest bardzo prosta, a do uruchomienia kampanii potrzebujemy zarejestrowania w systemie płatniczym karty kredytowej lub debetowej, z której będą pobierane środki. Pamiętaj, że kwotę ustalasz indywidualnie wg potrzeb.
Jako Agencja Reklamowa SEO możemy zaoferować na start próbny kupon, umożliwiający uzyskanie dodatkowych środków na koncie reklamowym lub na podwojenie wydanej kwoty z ostatnich 30 dni.
Pierwszym krokiem podczas tworzenia nowych reklam jest rozpisanie produktów lub usług na poszczególne kampanie i grupy. Im precyzyjniej podzielimy swoją ofertę, tym łatwiej monitorować skuteczność naszych działań w systemie Google Ads na przestrzeni czasu.
Dodatkowym atutem jest możliwość podzielenia budżetu i kierowania reklam do konkretnej grupy odbiorców - np. wg wieku, zainteresowań, lokalizacji.
Jak każda reklama, również ta pochodząca z Google Ads powinna być kierowana do odpowiedniego odbiorcy, najbardziej skłonnego skorzystać z naszych usług. System reklam Google jest bardzo rozbudowany w tej kwestii, pozwala zawęzić odbiorcę pod kątem:
Wyróżniamy kilka sposobów rozliczania się za pozyskanego użytkownika naszej witryny. Istnieje 7 modeli, które pozwalają kontrolować przepływ budżetu. Najpopularniejsze z nich to:
Zalety Google Ads to przede wszystkim: