Kampania reklamowa Google Ads

Dawniej kampanie reklamowe Google Adwords

Z pomocą przychodzi Google Ads (Adwords). To usługa, która pozwala na pokazywanie płatnych reklam w wynikach wyszukiwarki Google i na wielu innych stronach, na dość prostych zasadach licytacji.

Twoja reklama może wyświetlać się m.in. nad organicznymi (niepłatnymi) wynikami wyszukiwania na jednym z 4 miejsc. Dodatkowo możesz dotrzeć do osób oglądających filmy na Youtube, czy wyświetlać reklamy na portalach branżowych uczestniczących w programie Google np. portale WP, Onet.

Budżet kampanii reklamowej jest określany na miesiąc - Ty decydujesz, ile chcesz wydać. Jest wiele możliwości rozliczania się za pozyskanego klienta. Najpowszechniejsza forma przewiduje płatność za każde kliknięcie w reklamę (pay per click). Brzmi to trywialnie, ale bardzo łatwo zmarnować swój budżet, zapominając o kilku ważnych punktach.

 

95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

Prowadzenie kampanii Google Ads

Nawet odpowiednio skonfigurowana kampania reklamowa Google Ads wymaga ciągłych ulepszeń. Gdy pierwszy raz mamy do czynienia z frazami kluczowymi bądź reklamami, trudno jest wytypować te najtrafniejsze dla naszej branży.

Edycja fraz kluczowych i reklam, testowanie ich skuteczności (popularne testy A-B) to skuteczna metoda uzyskania jak najlepszych współczynników konwersji - CTR czy CTA.

Poprawne prowadzenie kampanii wymaga od nas przede wszystkim skutecznej analizy danych na stronie, jak i w systemie Google Ads. Niezbędne okażą się tutaj umiejętności wyciągania wniosków, nanoszenia poprawek oraz systematyczność pracy. Kluczowe jest także systematyczne zdobywanie wiedzy dotyczącej nieustannie rozwijającego się systemu reklam.

Dzięki efektywnej kampanii reklamowej:

  • poznasz potrzeby potencjalnych klientów
  • uzyskasz wiele cennych statystyk na temat odbiorców reklam
  • możesz analizować najskuteczniejsze reklamy i słowa kluczowe
  • wiesz, na którą z reklam najlepiej przeznaczyć budżet
  • zrozumiesz hierarchię wartości kampanii

 

Konfiguracja kampanii

Konto Google Ads możemy poprowadzić z dowolnego konta Google. Rejestracja (https://ads.google.com) jest bardzo prosta, a do uruchomienia kampanii potrzebujemy zarejestrowania w systemie płatniczym karty kredytowej lub debetowej, z której będą pobierane środki. Pamiętaj, że kwotę ustalasz indywidualnie wg potrzeb.

Agencja SEO/SEM

Jako Agencja Reklamowa SEO możemy zaoferować na start próbny kupon, umożliwiający uzyskanie dodatkowych środków na koncie reklamowym lub na podwojenie wydanej kwoty z ostatnich 30 dni.

Podział na kampanie i grupy

Pierwszym krokiem podczas tworzenia nowych reklam jest rozpisanie produktów lub usług na poszczególne kampanie i grupy. Im precyzyjniej podzielimy swoją ofertę, tym łatwiej monitorować skuteczność naszych działań w systemie Google Ads na przestrzeni czasu.

Dodatkowym atutem jest możliwość podzielenia budżetu i kierowania reklam do konkretnej grupy odbiorców - np. wg wieku, zainteresowań, lokalizacji.

Grupy odbiorców

Jak każda reklama, również ta pochodząca z Google Ads powinna być kierowana do odpowiedniego odbiorcy, najbardziej skłonnego skorzystać z naszych usług. System reklam Google jest bardzo rozbudowany w tej kwestii, pozwala zawęzić odbiorcę pod kątem:

  • wieku
  • płci
  • zainteresowań
  • lokalizacji

 

Określanie stawek kampanii

Wyróżniamy kilka sposobów rozliczania się za pozyskanego użytkownika naszej witryny. Istnieje 7 modeli, które pozwalają kontrolować przepływ budżetu. Najpopularniejsze z nich to:

  • Maksymalizacja liczby konwersji (CPA) - ustalenie stawki tak, aby przynieść jak największą ilość konwersji.
  • Docelowy koszt działania (CPA) - liczba konwersji jest ściśle zależna od budżetu działania.

Dlaczego warto Google Ads?

Zalety Google Ads to przede wszystkim:

  • Elastyczność form reklamowych - mamy do dyspozycji reklamy tekstowe, graficzne, video i animowane. Jesteśmy w stanie rotować reklamy bez ograniczeń, edytować i zmieniać ich formę czy dodawać nowe. System sam optymalizuje wygląd reklam, aby doskonale prezentowały się na każdym ekranie.
  • Statystyki - cały system reklam jest przepełniony statystykami, które należy bacznie analizować. Sprawdzajmy nie tylko to, co jest klikalne, ale również jakie przynosi zyski i ile osób jest zainteresowanych naszymi usługami. Statystyki Google Ads w połączeniu z Google Analytics to bogata skarbnica wiedzy na temat naszych klientów i odwiedzających stronę
  • Budżet - budżet kampanii jest określany na miesiąc w ujęciu dziennym. Możemy modyfikować jego wysokość w ciągu dnia, a zmiany są widoczne w bardzo krótkim czasie. Dodatkowym atutem jest możliwość wyłączenia konkretnej kampanii reklam w określonym czasie np. w nocy, od godziny 10 do 15 itp.
  • Dopasowanie odbiorców (targetowanie reklam) - system Google umożliwia nam bardzo skrupulatne określenie komu nasze reklamy będą przedstawiane. Statystyki umożliwiają określenie płci, wieku czy zainteresowań.
  • Remarketing - wykorzystując reklamy remarketingowe, możemy ponownie wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy już kiedyś skorzystali z naszych usług.

Dodatkowa oferta SEMLife.

Chcesz poznać ofertę?

Zapraszamy do kontaktu, doradzimy jaki wariant jest najlepszy