Pozycjonowanie stron internetowych

Pozyskuj klientów z wyszukiwarek internetowych

Pozycjonowanie to usługa skierowana dla osób, które chcą zwiększyć ruch na swoich witrynach internetowych. Niezależnie z jakiej branży prowadzisz stronę - czy są to usługi hydrauliczne, budowlane czy maklerskie.

Jeśli nie pozyskujesz klientów poprzez stronę internetową, marnujesz swój czas i pieniądze. Aby w pełni wykorzystać potencjał internetu, jedną ze skutecznych możliwości zdobywania klientów jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce tj. Google.

 

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing
Pozycjonujesz stronę sam? Pomożemy Ci za darmo!

Zalety pozycjonowania strony

  • Wzrost widoczności strony www w wynikach organicznych,
  • Zwiększenie ruchu w serwisie,
  • Szansa zdobycia leadów, wzrostu konwersji,
  • Możliwość dotarcia do potencjalnych klientów zainteresowanych konkretną ofertą,
  • Zdobycie przewagi konkurencyjnej,
  • Budowanie i zwiększanie widoczności oraz świadomości marki,
  • Budowanie wizerunku eksperta,
  • Rozwój biznesów lokalnych lub/i międzynarodowych,
  • Możliwość poznania preferencji i potrzeb klientów,
  • Długofalowe efekty,
  • Relatywnie tani sposób reklamy w Internecie, większy zwrot z inwestycji ROI,
  • Pozyskanie wartościowych linków zwrotnych,
  • Mierzalność wyników.

Czy pozycjonowanie jest trudne?

Proces pozycjonowania strony www jest skomplikowany i zależny od wielu czynników, których wartość jest mierzona przez wyszukiwarki zarówno na stronie klienta jak również poza nią (działania on-site oraz off-site).

Główny cel pozycjonowania to osiągnięcie jak najwyższych pozycji witryny klienta w wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami kluczowymi z danej branży.

Użytkownik, który trafił na stronę internetową z wyników wyszukiwania, powinien zamienić się w klienta, który zadzwoni, wyśle formularz kontaktowy, kupi usługę lub produkt, czy też odwiedzi siedzibę firmy.

Poniżej prezentacja trudności pozycjonowania frazy kluczowej "opony". Jest to fraza, pod którą znajdują się topowe sklepy internetowe z branży motoryzacyjnej, a rywalizacja na starcie pozycjonowania dla większości pozostałych sklepów jest wręcz niemożliwa.

Czy pozycjonowanie jest trudne?

Dobór fraz kluczowych w pozycjonowaniu stron

Frazy kluczowe w pozycjonowaniu są dobierane na podstawie:

  • wiedzy i doświadczenia klienta,
  • informacji o witrynie,
  • podpowiedzi ze specjalistycznych narzędzi SEO i SEM dostarczających informacji na temat statystyk wyszukiwania.

Fraza kluczowa jest skuteczna wtedy, gdy pozyskuje użytkowników wyszukiwarki, którzy następnie wykonują konwersję (działanie) na naszej stronie.

Ze względu na intencje użytkownika frazy kluczowe możemy podzielić na:

  • Informacyjne - uzyskanie informacji przez użytkownika - a naszym celem jest doprowadzenie klienta do konwersji.
  • Brandowe i nawigacyjne - klienci znają naszą markę lub produkt i chcą nas wyszukać w wyszukiwarce. Tutaj zwróćmy uwagę również na dane kontaktowe.
  • Transakcyjne/konwertujące - frazy, na których najbardziej nam zależy, ponieważ prowadzą klientów do zakupu lub kontaktu z naszą firmą.
Dobór fraz kluczowych w pozycjonowaniu stron
Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

Dlaczego pozycjonowanie jest skuteczne?

W pozycjonowaniu liczy się systematyczne rozwijanie strony internetowej. Należy robić to w taki sposób, aby klienci mogli uzyskać z witryny jak najwięcej informacji w danej tematyce/branży.

Doświadczenie zdobywane każdego dnia pozwala stwierdzić, że użytkownicy i klienci tak przygotowanych witryn:

  • są bardziej lojalni - chętniej wracają do nas ponownie,
  • szybciej decydują się na zakup naszych usług,
  • korzystają z informacji,
  • użytkownicy polecają taką witrynę,
  • oraz linkują do niej na swoich witrynach - przekierowując na nią nowych użytkowników.
Dlaczego pozycjonowanie jest skuteczne?
95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych bardzo szczegółowo omawiamy w osobnym artykule. Ze względu na ogromną różnicę pomiędzy SEO strony internetowych a SEO sklepów poświęcamy tej tematyce dłuższą chwilę pod linkiem: Pozycjonowanie sklepów internetowych

Bezpieczeństwo
Zadbamy o bezpieczeństwo Twojej strony
Optymalizacja
Usuniemy zbędny kod i przyśpieszymy stronę
Użyteczność
Zadbamy o wygodę użytkowników

Jak pozycjonować strony?

Witryny, które pozycjonują się w wyszukiwarce rywalizują ze sobą o jak najwyższe pozycje, które bezpośrednio przekładają się na konwersję. Aby Twoja strona była wyżej od stron konkurencji musisz spełniać jak najwięcej wymagań, zarówno wyszukiwarki jak i użytkownika.

Strony internetowe pozycjonujemy z podziałem na dwa istotne aspekty: on-site oraz off-site

Działania On-site

Na tym etapie pracy skupiamy się na optymalizacji witryny. Poprawiamy treści na każdej podstronie tak, aby odpowiadała na potrzeby użytkowników i była poprawnie widziana przez wyszukiwarki. Dbamy o to, aby strona była bezpieczna, szybka i użyteczna dla wszystkich bez względu na system operacyjny, przeglądarkę czy urządzenia klienta.

Działania Off-site

Off-site to aspekt pozycjonowania poza plikami i dostępem naszej strony. Proces ten zaczynamy od bardzo rzetelnego audytu linków przychodzących do witryny, którą pozycjonujemy. A także audyt stron konkurencji, przynajmniej te, które wyświetlają się na pierwszej stronie wyszukiwania.

Raportowanie pozycjonowania

Ostatni etap pozycjonowania to cykliczne raportowanie wyników pracy, analiza statystyk oraz przygotowywanie planu na kolejne miesiące. Czas odgrywa tu główną rolę. Wyszukiwarki reagują ze znacznym opóźnieniem na wprowadzane zmiany na stronie.

Dobry plan prac okazuje się niezbędny do zrealizowania zakładanych celów np. osiągnięcia fraz sezonowych, bądź pozycjonowanie fraz o największym zasięgu i konwersji.

 

Zapraszamy do kontaktu