Pozycjonowanie stron internetowych

Pozyskuj klientów z wyszukiwarek internetowych

Pozycjonowanie to usługa skierowana dla osób, które chcą zwiększyć ruch na swoich witrynach internetowych. Niezależnie z jakiej branży prowadzisz stronę - czy są to usługi hydrauliczne, budowlane czy maklerskie.

Jeśli nie pozyskujesz klientów poprzez stronę internetową, marnujesz swój czas i pieniądze. Aby w pełni wykorzystać potencjał internetu, jedną ze skutecznych możliwości zdobywania klientów jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce tj. Google.

 

95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

Czy pozycjonowanie jest trudne?

Proces pozycjonowania strony jest skomplikowany i zależny od wielu czynników, których wartość jest mierzona przez wyszukiwarki zarówno na stronie klienta jak również poza nią (działania on-site oraz off-site).

Główny cel pozycjonowania to osiągnięcie jak najwyższych pozycji witryny klienta w wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami kluczowymi z danej branży.

Użytkownik, który trafił na stronę internetową z wyników wyszukiwania powinien zamienić się w klienta, który zadzwoni, wyśle formularz kontaktowy, kupi usługę lub produkt, czy też odwiedzi siedzibę firmy.

Poniżej prezentacja trudności pozycjonowania frazy kluczowej "opony" - frazy, pod którą znajdują się topowe sklepy internetowe z branży a rywalizacja na starcie pozycjonowania dla większości pozostałych sklepów jest wręcz niemożliwa.

Czy pozycjonowanie jest trudne?

Dobór fraz kluczowych w pozycjonowaniu stron

Frazy kluczowe w pozycjonowaniu są dobierane na podstawie:

  • wiedzy i doświadczenia klienta,
  • informacji o witrynie,
  • podpowiedzi ze specjalistycznych narzędzi SEO i SEM dostarczających informacji na temat statystyk wyszukiwania.

Fraza kluczowa jest skuteczna wtedy, gdy pozyskuje użytkowników wyszukiwarki, którzy następnie wykonują konwersję (działanie) na naszej stronie.

Ze względu na intencje użytkownika frazy kluczowe możemy podzielić na:

  • Informacyjne - uzyskanie informacji przez użytkownika - a naszym celem jest doprowadzenie klienta do konwersji.
  • Brandowe i nawigacyjne - klienci znają naszą markę lub produkt i chcą nas wyszukać w wyszukiwarce. Tutaj zwróćmy uwagę również na dane kontaktowe.
  • Transakcyjne/konwertujące - frazy, na których najbardziej nam zależy, ponieważ prowadzą klientów do zakupu lub kontaktu z naszą firmą.
Dobór fraz kluczowych w pozycjonowaniu stron

Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

Dlaczego pozycjonowanie jest skuteczne?

W pozycjonowaniu liczy się systematyczne rozwijanie strony internetowej. Należy robić to w taki sposób, aby klienci mogli uzyskać z witryny jak najwięcej informacji w danej tematyce/branży.

Doświadczenie zdobywane każdego dnia pozwala stwierdzić, że użytkownicy i klienci tak przygotowanych witryn:

  • są bardziej lojalni - chętniej wracają do nas ponownie,
  • szybciej decydują się na zakup naszych usług,
  • korzystają z informacji,
  • użytkownicy polecają taką witrynę,
  • oraz linkują do niej na swoich witrynach - przekierowując na nią nowych użytkowników.
Dlaczego pozycjonowanie jest skuteczne?

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych bardzo szczegółowo omawiamy w osobnym artykule. Ze względu na ogromną różnicę pomiędzy SEO strony internetowych a SEO sklepów poświęcamy tej tematyce dłuższą chwilę pod linkiem: Pozycjonowanie sklepów internetowych

Bezpieczeństwo

Zadbamy o bezpieczeństwo Twojej strony

Optymalizacja

Usuniemy zbędny kod i przyśpieszymy stronę

Użyteczność

Zadbamy o wygodę użytkowników

Jak pozycjonować strony?

Witryny, które pozycjonują się w wyszukiwarce rywalizują ze sobą o jak najwyższe pozycje, które bezpośrednio przekładają się na konwersję. Aby Twoja strona była wyżej od stron konkurencji musisz spełniać jak najwięcej wymagań, zarówno wyszukiwarki jak i użytkownika.

Strony internetowe pozycjonujemy z podziałem na dwa istotne aspekty: on-site oraz off-site

Działania On-site

Na tym etapie pracy skupiamy się na optymalizacji witryny. Poprawiamy treści na każdej podstronie tak, aby odpowiadała na potrzeby użytkowników i była poprawnie widziana przez wyszukiwarki. Dbamy o to, aby strona była bezpieczna, szybka i użyteczna dla wszystkich bez względu na system operacyjny, przeglądarkę czy urządzenia klienta.

Działania Off-site

Off-site to aspekt pozycjonowania poza plikami i dostępem naszej strony. Proces ten zaczynamy od bardzo rzetelnego audytu linków przychodzących do witryny, którą pozycjonujemy. A także audyt stron konkurencji, przynajmniej te, które wyświetlają się na pierwszej stronie wyszukiwania.

Raportowanie pozycjonowania

Ostatni etap pozycjonowania to cykliczne raportowanie wyników pracy, analiza statystyk oraz przygotowywanie planu na kolejne miesiące. Czas odgrywa tu główną rolę. Wyszukiwarki reagują ze znacznym opóźnieniem na wprowadzane zmiany na stronie.

Dobry plan prac okazuje się niezbędny do zrealizowania zakładanych celów np. osiągnięcia fraz sezonowych, bądź pozycjonowanie fraz o największym zasięgu i konwersji.

 

Pozycjonowanie lokalne

Zapraszamy do kontaktu

SEMLife. Agencja SEM i SEO Kielce

Zadbaj o wizerunek w sieci

Wyszukiwarki internetowe to bardzo skuteczne narzędzia pozyskiwania klientów!