Pozycjonowanie lokalne

Zadbaj o widoczność lokalnie

Pozycjonowanie lokalne polega na zwiększeniu swojej widoczności na frazy kluczowe powiązane z daną lokalizacją, bądź też na frazy kluczowe wyszukiwane w danej lokalizacji.

Pozyskujemy w ten sposób klientów bardziej zdecydowanych na daną usługę bądź produkt ze względu na aspekt siedziby naszej firmy.

95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

Pozycjonowanie lokalne

Jakie są różnice w SEO lokalnym a ogólnym?

Różnica pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a ogólnym skupia się na odbiorcach, do których kierujemy swoje usługi. Zaniedbania w pozycjonowaniu lokalnym w takich branżach jak florystyka, fryzjerstwo czy pizzeria są porównywalne z otwarciem lokalu w ciemnej bramie, bez fizycznych reklam. Wtedy pozostaje tylko nadzieja na to, że przypadkowi przechodnie zostaną naszymi klientami.

Pozycjonowanie lokalne powinno być skierowane do osób z danego regionu, miasta, a nawet dzielnicy.

Użytkownicy wyszukiwarek precyzują zapytania do lokalizacji. Prościej mówiąc - jeśli szukasz w wyszukiwarce adresu kwiaciarni, chcesz, aby była ona z Twojego miasta, a nawet ulicy, na której aktualnie jesteś.

pozycjonowanie lokalne - jak klienci szukają Twojej firmy?

Wartość fraz lokalnych dla Twojej strony

Frazy lokalne dotyczą zwykle wąskiego regionu tj. miasta, dzielnicy czy konkretnej ulicy. Mniejszy region oznacza mniejszą konkurencję, a więc teoretycznie łatwiej dostać się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Zalety pozycjonowania lokalnego

  • uzyskanie wyników jest stosunkowo szybkie,
  • długie utrzymywanie się wysokich pozycji,
  • frazy cieszą się dużą skutecznością (konwersją sprzedanych usług),
  • klienci bardzo często wracają - przywiązanie do danego regionu,
  • doskonała podstawa do wypozycjonowania trudniejszych fraz ogólnych

Czy pozycjonowanie lokalne jest trudne?

Jeśli zmierzymy wartość strony konkurencji w pozycjonowaniu lokalnym bardzo często okaże się, że pozycjonowanie lokalne jest łatwe a jego wyniki są zaskakujące. Dlaczego mamy rywalizować o frazy ogólnopolskie jeśli nie chcemy lub nie możemy obsługiwać klientów z dalszych regionów Polski.

Poniżej przedstawienie trudności fraz kluczowych dla pozycjonowania lokalnego Kielce:

Trudność fraz kluczowych lokalnych

Pozycjonowanie lokalne vs ogólne

Poniżej przedstawienie trudności frazy kluczowej dla pozycjonowania - fraza ogólna, trudna do pozycjonowania

Trudność fraz kluczowych zestawienie

Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

Cennik pozycjonowania lokalnego

Ceny pozycjonowania fraz lokalnych są dużo niższe niż ceny fraz ogólnych. W pozycjonowaniu wielkie znaczenie ma konkurencja, którą musimy wyprzedzić, a zawężenie regionalne pozwala zmniejszyć ilość rywali, co za tym idzie - ceny.

Ze względu na niską ilość wyszukiwań fraz lokalnych, musimy wybrać wiele wariantów słów kluczowych i stale powiększać zakres widoczności naszej witryny w wyszukiwarce, tworząc zapytania. Wyszukiwarki w trakcie wpisywania frazy podpowiadają nam zapytania (NLP) innych użytkowników lub takie sformułowania, dzięki którym uzyskamy najlepszą odpowiedź na nasze zagadnienie.

Na czym to polega?

Wpisując zapytanie "kwiaciarnia", uzyskamy podpowiedzi, takie jak: kwiaciarnia Kielce, kwiaciarnia Barwinek Kielce, kwiaciarnia Ślichowice, a nawet poszczególne nazwy firm. Wyniki będą najbardziej dopasowane jeśli korzystamy z urządzeń udostępniających nasze położenie (lokalizację).

Cennik pozycjonowania lokalnego
Dwa kwadraty jeden ze zdjęciem

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie dla e-commerce pozwoli rozwinąć skrzydła Twojej firmy!

Trafny dobór fraz kluczowych, szczegółowe planowanie i raportowanie działań

Jak pozycjonować lokalne frazy

Pozycjonowanie fraz lokalnych opiera się w dużej mierze na content marketingu, czyli przygotowaniu wartościowych treści na strony internetowe ukierunkowanych na lokalizację.

W SEO lokalnym niezbędne jest używanie w treści adresu firmy, określonego przez specjalne znaczniki, a także korzystanie z mikrodanych adresowych. Opisywanie regionu, w którym świadczymy usługi, również będzie pozytywnie wpływało na widoczność strony w wyszukiwarce.
Warto oznaczyć swoją stronę na Mapach Google poprzez dodanie pinezki - informacji o naszej firmie.

  • adres,
  • numer telefonu kontaktowego,
  • logotyp,
  • e-mail,
  • godziny otwarcia,
  • zdjęcia

Można również skorzystać z publikacji w regionalnych portalach czy blogach.

Jeśli chcielibyśmy, aby strona widniała w wyszukiwarce pod frazami związanymi z kilkoma ulicami czy osiedlami, powinniśmy podzielić ofertę na mniejsze podstrony tak, aby użytkownik bez problemu znalazł informację z adresem.

Zapraszamy do kontaktu

Bezpieczeństwo

Zadbamy o bezpieczeństwo Twojej strony

Optymalizacja

Usuniemy zbędny kod i przyśpieszymy stronę

Użyteczność

Zadbamy o wygodę użytkowników

SEMLife. Agencja SEM i SEO Kielce

Zadbaj o wizerunek w sieci

Wyszukiwarki internetowe to bardzo skuteczne narzędzia pozyskiwania klientów!