Pozycjonowanie lokalne (regionalne) polega na zwiększeniu swojej widoczności na frazy kluczowe powiązane z daną lokalizacją, bądź też na frazy kluczowe wyszukiwane w danej lokalizacji.
Pozyskujemy w ten sposób klientów bardziej zdecydowanych na daną usługę bądź produkt ze względu na aspekt siedziby naszej firmy.
Dane StatCounter.com z początku 2021 roku
Różnica pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a pozycjonowaniem ogólnym skupia się na odbiorcach, do których kierujemy swoje usługi. Zaniedbania w pozycjonowaniu lokalnym (regionalnym) w takich branżach jak florystyka, fryzjerstwo czy pizzeria są porównywalne z otwarciem lokalu w ciemnej bramie, bez fizycznych reklam. Wtedy pozostaje tylko nadzieja na to, że przypadkowi przechodnie zostaną naszymi klientami.
Pozycjonowanie regionalne powinno być skierowane do osób z danego regionu, miasta, a nawet dzielnicy.
Użytkownicy wyszukiwarek precyzują zapytania do lokalizacji. Prościej mówiąc - jeśli szukasz w wyszukiwarce adresu kwiaciarni, chcesz, aby była ona z Twojego miasta, a nawet ulicy, na której aktualnie jesteś.
Dlatego warto zadbać o pozycjonowanie na miasto, które jest skuteczne, szybkie i dużo tańsze od tradycyjnych reklam.
Frazy lokalne dotyczą zwykle wąskiego regionu tj. miasta, dzielnicy czy konkretnej ulicy. Mniejszy region oznacza mniejszą konkurencję, a więc teoretycznie łatwiej dostać się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Jeśli zmierzymy wartość strony konkurencji w pozycjonowaniu lokalnym bardzo często okaże się, że pozycjonowanie lokalne jest łatwe a jego wyniki są zaskakujące. Dlaczego mamy rywalizować o frazy ogólnopolskie jeśli nie chcemy lub nie możemy obsługiwać klientów z dalszych regionów Polski.
Poniżej przedstawienie trudności fraz kluczowych dla pozycjonowania lokalnego Kielce:
Poniżej przedstawienie trudności frazy kluczowej dla pozycjonowania - fraza ogólna, trudna do pozycjonowania
Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.
Ceny pozycjonowania fraz lokalnych są dużo niższe niż ceny fraz ogólnych. W pozycjonowaniu wielkie znaczenie ma konkurencja, którą musimy wyprzedzić, a zawężenie regionalne pozwala zmniejszyć ilość rywali, co za tym idzie - ceny.
Ze względu na niską ilość wyszukiwań fraz lokalnych, musimy wybrać wiele wariantów słów kluczowych i stale powiększać zakres widoczności naszej witryny w wyszukiwarce, tworząc zapytania. Wyszukiwarki w trakcie wpisywania frazy podpowiadają nam zapytania (NLP) innych użytkowników lub takie sformułowania, dzięki którym uzyskamy najlepszą odpowiedź na nasze zagadnienie.
Wpisując zapytanie "kwiaciarnia", uzyskamy podpowiedzi, takie jak: kwiaciarnia Kielce, kwiaciarnia Barwinek Kielce, kwiaciarnia Ślichowice, a nawet poszczególne nazwy firm. Wyniki będą najbardziej dopasowane jeśli korzystamy z urządzeń udostępniających nasze położenie (lokalizację).
Pozycjonowanie dla e-commerce pozwoli rozwinąć skrzydła Twojej firmy!
Trafny dobór fraz kluczowych, szczegółowe planowanie i raportowanie działań
Pozycjonowanie fraz lokalnych opiera się w dużej mierze na content marketingu, czyli przygotowaniu wartościowych treści na strony internetowe ukierunkowanych na lokalizację.
W SEO lokalnym niezbędne jest używanie w treści adresu firmy, określonego przez specjalne znaczniki, a także korzystanie z mikrodanych adresowych. Opisywanie regionu, w którym świadczymy usługi, również będzie pozytywnie wpływało na widoczność strony w wyszukiwarce.
Warto oznaczyć swoją stronę na Mapach Google poprzez dodanie pinezki - informacji o naszej firmie.
Można również skorzystać z publikacji w regionalnych portalach czy blogach.
Jeśli chcielibyśmy, aby strona widniała w wyszukiwarce pod frazami związanymi z kilkoma ulicami czy osiedlami, powinniśmy podzielić ofertę na mniejsze podstrony tak, aby użytkownik bez problemu znalazł informację z adresem.