Pozycjonowanie sklepów internetowych

Sprzedawaj jak najwięcej

Jeśli prowadzisz sklep, chcesz sprzedawać jak najwięcej - to oczywiste. Takie założenia dotyczą zarówno sklepów stacjonarnych jak i internetowych.

Różnica polega na sposobie pozyskiwania nowych i utrzymania pozytywnych relacji ze stałymi klientami.

95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

Pozycjonowanie sklepu w wyszukiarkach

Prowadzenie sklepu internetowego i pozycjonowanie w wyszukiwarkach wiąże się z kosztami. Po pewnym czasie dochody uzyskiwane przez naszą witrynę powinny być znacznie wyższe niż ponoszone koszty - współczynnik ROI.

Powierzając nam sklep internetowy do pozycjonowania dążymy do maksymalizacji przychodu ze sprzedaży. Cel ten osiągamy poprzez uzyskanie wysokich pozycji na frazy, które pasują do asortymentu Twoich produktów i są często wyszukiwane przez potencjalnych klientów.

Rozwijając treści na sklepie internetowym, rozszerzamy wachlarz słów kluczowych, które pozwalają nam dotrzeć do klientów, a tym samym sprzedawać jak najwięcej produktów.

Jak pozycjonować sklep internetowy

Doświadczenie w marketingu internetowym wielu branż zaowocowało ogromną wiedzą w kwestii pozycjonowania sklepów internetowych. Jesteśmy świadomi tego:

  • w jaki sposób i pod jakimi zapytaniami klienci poszukują produktów lub usług z Twojego sklepu,
  • jak powinna wyglądać droga użytkownika od przeglądania produktu do złożenia zamówienia
  • jak utrzymać relacje z pozyskanymi klientami i co zrobić, aby chętnie do Ciebie wracali
  • co zrobić, aby przekonać użytkownika do kupienia produktów właśnie w tym sklepie

Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

Różnorodność sklepów internetowych

Rozwój Internetu i potrzeby klientów zaowocowały różnorodnymi skryptami sklepów internetowych:

Podczas wieloletniej pracy nad pozycjonowaniem z naszymi klientami mieliśmy okazję poznać powyższe systemy dość dokładnie. Wypracowaliśmy własne metody na pozycjonowanie sklepów internetowych poprzez:

  • tworzenie własnych rozszerzeń,
  • indywidualne modyfikacje,
  • rozwój wyglądu zwiększający użyteczność
  • przyspieszenie działania sklepu

I choć nie ma idealnego systemu e-commerce, warto wspomnieć o tym, że algorytmy stale się zmieniają, a nasze poprawki i pomysły zawsze owocowały pozytywnymi rezultatami w osiąganych pozycjach.

Przebieg umowy pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonowanie to bardzo złożona usługa. Nie jesteśmy w stanie osiągnąć maksymalnych efektów bez pomocy naszego klienta. Każdy miesiąc pracy nad sklepem internetowym to dla nas nowy plan działania, który jest układany w zależności od etapu prac, osiągniętych pozycji jak również informacji od naszego klienta

Jak wspieramy klientów?

  • optymalizujemy sklepy internetowe,
  • tworzymy treści na potrzeby opisów w kategoriach i produktach,
  • podpowiadamy jak korzystnie wpływać na zachowanie odwiedzających,
  • omawiamy możliwości pozyskiwania klientów innymi kanałami - nie tylko SEO,
  • tworzymy slogany reklamowe

Czego oczekujemy od klientów?

  • przydzielenia dostępu do panelu administracyjnego sklepu, plików witryny,
  • udzielania statystyk sprzedaży, konwersji, ROI,
  • aktywnego udziału w typowaniu najlepszych produktów i kategorii np. podczas sezonowych sprzedaży (prezenty na święta),
  • jak największej ilości informacji na temat oferowanych usług

Bezpieczeństwo

Zadbamy o bezpieczeństwo Twojej strony

Optymalizacja

Usuniemy zbędny kod i przyśpieszymy stronę

Użyteczność

Zadbamy o wygodę użytkowników

Pozycjonowanie lokalne

Cena pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonowanie jest usługą, którą wykonujemy przez czas określony w umowie. Koszty związane z SEO sklepu internetowego to stały i niezmienny abonament oraz wynagrodzenie dodatkowe za osiągnięte wyniki tj. pozycje fraz, zwiększenie konwersji, podniesienie ilości sprzedaży lub przychodu. Każda umowa jest sporządzana indywidualnie ze względu na oczekiwania klienta i nasze propozycje fraz kluczowych. Cena pozycjonowania sklepu internetowego zależy między innymi od:

  • aktualnego stanu i statystyk sklepu,
  • ilości asortymentu, kategorii i podstron takich jak blog/aktualności,
  • możliwości systemu sprzedażowego,
  • doboru fraz kluczowych,
  • konkurencyjności w danej branży

Poznaj naszą podstronę Cennik pozycjonowania, aby zobaczyć różnice między pakietami naszych usług. Budżet klienta jest decydujący w podejmowanych działaniach. Jeśli chcesz konkurować z firmami, które w branży ogólnopolskiej są od lat, konkurencja budowała swój brand, strony i sklepy internetowe długimi miesiącami musisz być świadomy, że nie da się tego zrobić w kilka godzin miesięcznie.

Na szczęście w takich przypadkach można zaczynać od pozycjonowania lokalnego, pozycjonowania na długi ogon, pozycjonowania produktowego - to również przyniesie pozytywny odzew od strony klientów.

Zapraszamy do kontaktu

SEMLife. Agencja SEM i SEO Kielce

Zadbaj o wizerunek w sieci

Wyszukiwarki internetowe to bardzo skuteczne narzędzia pozyskiwania klientów!