Pozycjonowanie zmiany w algorytmach
Branża marketingu internetowego w wyszukiwarkach zmienia się bardzo dynamicznie. W przeciągu tylu lat naszej pracy nigdy nie otrzymaliśmy kar z tytułu manipulacji rankingiem strony, zawsze pozycjonujemy i optymalizujemy strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek od wielu lat.
W ciągu ostatnich 10 lat pozycjonowanie stron internetowych przeszło znaczące zmiany, głównie ze względu na aktualizacje algorytmów i zmiany w podejściu Google do rankingu stron.
- Google Panda (2011): Aktualizacja algorytmu Panda wprowadziła rygory w ocenie jakości treści na stronach internetowych. Strony o niskiej jakości lub zduplikowane treści zaczęły być karane niższym rankingiem. Ta aktualizacja wymusiła na stronach internetowych dostarczanie wartościowych, unikalnych i angażujących treści dla użytkowników.
- Google Penguin (2012): Penguin był ukierunkowany na praktyki spamowania linkami i nadmierną optymalizację słów kluczowych. Strony, które stosowały manipulacje linkami, takie jak zakup linków, tworzenie niskiej jakości sieci stron, czy nadmierne stosowanie słów kluczowych, zostały dotknięte negatywnymi zmianami w rankingu.
- Google Hummingbird (2013): Aktualizacja Hummingbird wprowadziła bardziej zaawansowane rozumienie kontekstu zapytań, co pozwoliło Google lepiej dopasować wyniki wyszukiwania do zamiarów użytkownika. Skoncentrowała się na zrozumieniu znaczenia zapytań, a nie tylko na dopasowywaniu słów kluczowych. To spowodowało, że optymalizacja treści stała się bardziej zorientowana na potrzeby użytkownika.
- Google Pigeon (2014): Pigeon wprowadził zmiany w algorytmie, które wpłynęły na lokalne wyniki wyszukiwania. Aktualizacja miała na celu dostarczenie bardziej trafnych i użytecznych wyników wyszukiwania, które są również oparte na lokalizacji użytkownika. Od tego czasu lokalne SEO zyskało na znaczeniu.
- Google Mobilegeddon (2015): Ta aktualizacja wprowadziła "przyjazność dla urządzeń mobilnych" jako jeden z czynników rankingowych. Strony, które nie były zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, zaczęły być karane niższym rankingiem w wynikach wyszukiwania na smartfonach.
- Google RankBrain (2015): RankBrain to sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, które pomagają Google w analizowaniu zapytań i dostarczaniu bardziej trafnych wyników wyszukiwania. RankBrain jest zdolny do interpretacji nowych zapytań, których Google wcześniej nie napotkał, co czyni go ważnym czynnikiem wpływającym na ranking stron.
- Google BERT (2019): BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) to zaawansowany model języka oparty na uczeniu maszynowym, który pozwala Google lepiej zrozumieć zapytania użytkowników, analizując je w obu kierunkach. Aktualizacja BERT wprowadziła znaczące ulepszenia w przetwarzaniu języka naturalnego, umożliwiając Google jeszcze lepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do intencji użytkowników.
Dodatkowo Google Core Updates — wprowadza regularne aktualizacje głównego algorytmu, które mają na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania. Te aktualizacje wprowadzają różne zmiany w sposób, w jaki Google ocenia i klasyfikuje strony internetowe. Wprowadzenie tych aktualizacji może prowadzić do wahań w rankingach stron internetowych.
Te ewolucje pozycjonowania w ciągu ostatnich 10 lat wyraźnie pokazują, że Google koncentruje się na dostarczaniu coraz bardziej wartościowych, użytecznych i odpowiednich wyników wyszukiwania dla użytkowników i my tak pozycjonujemy od lat. W związku z tym strony internetowe, które dostarczają wartościowych treści, są przyjazne dla użytkowników, dobrze zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych i mają naturalny profil linków, mają większe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania - sprawdziliśmy to i właśnie tak budujemy dla was strategie SEO!
https://www.google.com/intl/pl/search/howsearchworks/how-search-works/ranking-results/