PrestaShop to skrypt sklepu internetowego, który zyskał popularność głównie dzięki licencji Open Source, prostocie instalacji i użytkowania, a także licznym darmowym i płatnym dodatkom.
Dane StatCounter.com z początku 2021 roku
PrestaShop, podobnie jak inne gotowe skrypty sklepów internetowych mają wiele mankamentów technicznych związanych z pozycjonowaniem. Zadbanie o takie detale jak duplikaty treści, poprawne przekierowania czy szybkość witryny może znacząco podnieść ilość odwiedzin w sklepie internetowym.
PrestaShop to system e-commerce spełniający wymagania wielu branż, ale nie jest idealny dla każdego. Projekt jest rozwijany z dużym powodzeniem od 2005 r. i skierowany także do niedoświadczonych użytkowników Internetu.
Prosta instalacja, dostępność aż w 70 językach, edycja produktów i kategorii jak w typowych edytorach tekstu. Właśnie to przede wszystkim wpłynęło na rosnącą popularność oprogramowania.
Aktualnie PrestaShop jest zainstalowany na ponad 300 000 stron e-commerce.
PrestaShop to świetny produkt dla firm, które stawiają pierwsze kroki w e-commerce. Skrypt jest darmowy, a praca na najzwyklejszym, domyślnym szablonem może zaowocować sprzedażą produktów czy usług - jeżeli choć trochę zgłębimy wiedzę na temat marketingu internetowego, pozycjonowania, czy prowadzenia kampanii reklamowych.
Oprogramowanie jest przygotowane w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć pracę w edytorze kodu (instalacji wtyczek poprzez wybieranie z listy lub wrzucanie paczek ZIP).
Wraz z rozwojem firmy, a także doświadczenia właścicieli sklepów, niezbędne okazują się umiejętności Web Developera w edycji kodu strony. Znalezienie programisty dla PrestaShop nie jest dużym wyzwaniem.
Największe agencje SEO czy firmy web developerskie zwykle mają w swoich usługach obsługę sklepów PrestaShop obejmująca pisanie indywidualnych modułów. Liczne portale freelancerskie zawierają ogłoszenia związane z prowadzeniem i opieką nad skryptami PrestaShop.
Ranking Senuto dla e-commerce 2021 pokazał ciekawą zależność platform open source uruchomionych w Polsce.
Prestashop została pokonana w ilości sklepów online w Polsce:
Jednak biorąc pod uwagę widoczność sklepów w wyszukiwarce Google można wysnuć ciekawe wnioski. Widoczność:
Zarówno system WooCommerce jak i PrestaShop można pozycjonować w wyszukiwarce na topowe frazy kluczowe, jednak znaczna przewaga fraz w top10 PrestaShop sugeruje iż to właściciele tych sklepów pokładają większe budżety na pozycjonowanie i kampanie reklamowe. Tak duża różnica sugeruje, że system wydaje się bardziej profesjonalny i skuteczniejszy w SERPach wyszukiwarek.
Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.
Możliwości tego oprogramowania są ogromne i zawierają wszystkie niezbędne elementy do tworzenia tytułów stron, opisów kategorii i produktów, a także prowadzenia blogów czy aktualności.
PrestaShop jest liderem e-commerce, jednak jest kilka mankamentów, które jako Agencja SEO SEMLife. poprawiamy już w pierwszych dniach współpracy. Stworzyliśmy moduły usprawniające:
Pierwsza i najważniejsza zasada to zadbanie o użytkownika, który dotarł do naszego sklepu.
Pozyskiwanie ogromnych ilości odwiedzin nie musi przełożyć się na sprzedaż. Bardzo często sklep PrestaShop po dodaniu wielu kategorii i produktów staje się wolny i nieatrakcyjny.
PrestaShop nie jest jedynym oprogramowaniem e-commerce dostępnym na darmowej licencji. Konkurencja również rośnie w siłę, a rozpisanie plusów i minusów, który system dla naszego sklepu internetowego będzie lepszy, może okazać się kluczowym działaniem przy niskim budżecie i niewielkim doświadczeniu.
Oficjalna strona prestashop : https://www.prestashop.com/pl
WooCommerce - dedykowany system e-commerce dla każdego WordPress’a.
Magento - jest to platforma z darmową wersją oprogramowania i płatną (rozszerzoną). Platforma ta jest dedykowana sklepom z dużą ilością produktów i kategorii.
OpenCart - darmowa platforma oparta o język PHP, zalety to szybka instalacja i liczne templatki.
Pozycjonowanie dla e-commerce pozwoli rozwinąć skrzydła Twojej firmy!
Trafny dobór fraz kluczowych, szczegółowe planowanie i raportowanie działań