
Pozycjonowanie PrestaShop
SEO dla sklepu internetowego na bazie PrestaShop
PrestaShop to skrypt sklepu internetowego, który zyskał popularność głównie dzięki licencji Open Source, prostocie instalacji i użytkowania, a także licznym darmowym i płatnym dodatkom.
- Co zrobić by sklep PrestaShop sprzedawał?
- Jakie problemy napotykamy podczas świeżej instalacji sklepu?
- Co zrobić, aby poprawić pozycje fraz kluczowych w wyszukiwarce Google?
Dane StatCounter.com z początku 2021 roku
Pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop
PrestaShop, podobnie jak inne gotowe skrypty sklepów internetowych mają wiele mankamentów technicznych związanych z pozycjonowaniem. Zadbanie o takie detale jak duplikaty treści, poprawne przekierowania czy szybkość witryny może znacząco podnieść ilość odwiedzin w sklepie internetowym.

Historia PrestaShop
PrestaShop to system e-commerce spełniający wymagania wielu branż, ale nie jest idealny dla każdego. Projekt jest rozwijany z dużym powodzeniem od 2005 r. i skierowany także do niedoświadczonych użytkowników Internetu.
Prosta instalacja, dostępność aż w 70 językach, edycja produktów i kategorii jak w typowych edytorach tekstu. Właśnie to przede wszystkim wpłynęło na rosnącą popularność oprogramowania.
Aktualnie PrestaShop jest zainstalowany na ponad 300 000 stron e-commerce.
Dla kogo jest PrestaShop?
PrestaShop to świetny produkt dla firm, które stawiają pierwsze kroki w e-commerce. Skrypt jest darmowy, a praca na najzwyklejszym, domyślnym szablonem może zaowocować sprzedażą produktów czy usług - jeżeli choć trochę zgłębimy wiedzę na temat marketingu internetowego, pozycjonowania, czy prowadzenia kampanii reklamowych.
Oprogramowanie jest przygotowane w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć pracę w edytorze kodu (instalacji wtyczek poprzez wybieranie z listy lub wrzucanie paczek ZIP).
Wraz z rozwojem firmy, a także doświadczenia właścicieli sklepów, niezbędne okazują się umiejętności Web Developera w edycji kodu strony. Znalezienie programisty dla PrestaShop nie jest dużym wyzwaniem.
Największe agencje SEO czy firmy web developerskie zwykle mają w swoich usługach obsługę sklepów PrestaShop obejmująca pisanie indywidualnych modułów. Liczne portale freelancerskie zawierają ogłoszenia związane z prowadzeniem i opieką nad skryptami PrestaShop.
Czy warto pozycjonować PrestaShop?
Ranking Senuto dla e-commerce 2021 pokazał ciekawą zależność platform open source uruchomionych w Polsce.
Prestashop została pokonana w ilości sklepów online w Polsce:
- WooComerce 13 753 sklepy
- PrestaShop 13 309 sklepów
Jednak biorąc pod uwagę widoczność sklepów w wyszukiwarce Google można wysnuć ciekawe wnioski. Widoczność:
- WooComerce Top10: 582 540 fraz / Całkowita 4 737 600
- PrestaShop Top10: 1 503 474 fraz / Całkowita 13 894 975
Zarówno system WooCommerce jak i PrestaShop można pozycjonować w wyszukiwarce na topowe frazy kluczowe, jednak znaczna przewaga fraz w top10 PrestaShop sugeruje iż to właściciele tych sklepów pokładają większe budżety na pozycjonowanie i kampanie reklamowe. Tak duża różnica sugeruje, że system wydaje się bardziej profesjonalny i skuteczniejszy w SERPach wyszukiwarek.
Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.
Zalety systemu PrestaShop
- brak opłat związanych z oprogramowaniem
- łatwa kontrola nad całym oprogramowaniem
- liczne rozszerzenia, wersje językowe
- stale rozwijane oprogramowanie open-source
- wystarczy minimalna wiedza techniczna
- wsparcie techniczne w każdej firmie web developerskiej
Wady systemu PrestaShop
- brak oficjalnego wsparcia
- słaba wydajność przy kilku tysiącach produktów
- trudności we wprowadzaniu dedykowanych zmian
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. dolnośląskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. kujawsko-pomorskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. lubelskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. lubuskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. łódzkie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. małopolskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. mazowieckie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. opolskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. podkarpackie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. podlaskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. pomorskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. śląskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. świętokrzyskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. warmińsko-mazurskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. wielkopolskie
- Pozycjonowanie stron i sklepów woj. zachodniopomorskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. dolnośląskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. kujawsko-pomorskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. lubelskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. lubuskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. łódzkie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. małopolskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. mazowieckie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. opolskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. podkarpackie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. podlaskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. pomorskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. warmińsko-mazurskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. wielkopolskie
Pozycjonowanie stron i sklepów woj. zachodniopomorskie
Jak pozycjonować sklep PrestaShop?
Możliwości tego oprogramowania są ogromne i zawierają wszystkie niezbędne elementy do tworzenia tytułów stron, opisów kategorii i produktów, a także prowadzenia blogów czy aktualności.
PrestaShop jest liderem e-commerce, jednak jest kilka mankamentów, które jako Agencja SEO SEMLife. poprawiamy już w pierwszych dniach współpracy. Stworzyliśmy moduły usprawniające:
- tworzenie rozbudowanych opisów kategorii
- weryfikowanie linkowania wewnętrznego
- usprawnianie wydajności skryptów e-commerce
Pozycjonując sklep zadbaj o użytkownika
Pierwsza i najważniejsza zasada to zadbanie o użytkownika, który dotarł do naszego sklepu.
Pozyskiwanie ogromnych ilości odwiedzin nie musi przełożyć się na sprzedaż. Bardzo często sklep PrestaShop po dodaniu wielu kategorii i produktów staje się wolny i nieatrakcyjny.
- Szybkie działanie strony. Strona, która jest wolna, powoduje liczne odrzucenia już po pierwszej odsłonie. Na kolejnych podstronach (przegląd kategorii, wyszukiwanie, dodawanie do koszyka) irytacja użytkownika tylko się wzmaga.
- Bezpieczeństwo - certyfikat SSL, wygląd szaty graficznej, autoryzowane płatności i przesyłki - to coś, co wzbudza zaufanie użytkownika.
- Architektura witryny - łatwość w odnajdywaniu kategorii i produktów, prostota drzewa kategorii. Możliwość znalezienia pożądanej usługi/produktu w kilku kliknięciach.
PrestaShop na tle konkurencji
PrestaShop nie jest jedynym oprogramowaniem e-commerce dostępnym na darmowej licencji. Konkurencja również rośnie w siłę, a rozpisanie plusów i minusów, który system dla naszego sklepu internetowego będzie lepszy, może okazać się kluczowym działaniem przy niskim budżecie i niewielkim doświadczeniu.
Oficjalna strona prestashop : https://www.prestashop.com/pl
Darmowe systemy e-commerce to:
WooCommerce - dedykowany system e-commerce dla każdego WordPress’a.
Magento - jest to platforma z darmową wersją oprogramowania i płatną (rozszerzoną). Platforma ta jest dedykowana sklepom z dużą ilością produktów i kategorii.
OpenCart - darmowa platforma oparta o język PHP, zalety to szybka instalacja i liczne templatki.

Pozycjonowanie sklepów internetowych
Pozycjonowanie dla e-commerce pozwoli rozwinąć skrzydła Twojej firmy!
Trafny dobór fraz kluczowych, szczegółowe planowanie i raportowanie działań