Pozycjonowanie PrestaShop

SEO dla sklepu internetowego na bazie PrestaShop

PrestaShop to skrypt sklepu internetowego, który zyskał popularność głównie dzięki licencji Open Source, prostocie instalacji i użytkowania, a także licznym darmowym i płatnym dodatkom.

  • Co zrobić by sklep PrestaShop sprzedawał?
  • Jakie problemy napotykamy podczas świeżej instalacji sklepu?
  • Co zrobić, aby poprawić pozycje fraz kluczowych w wyszukiwarce Google?
95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google

Dane StatCounter.com z początku 2021 roku

Pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop

PrestaShop, podobnie jak inne gotowe skrypty sklepów internetowych mają wiele mankamentów technicznych związanych z pozycjonowaniem. Zadbanie o takie detale jak duplikaty treści, poprawne przekierowania czy szybkość witryny może znacząco podnieść ilość odwiedzin w sklepie internetowym.

Historia PrestaShop

Historia PrestaShop

PrestaShop to system e-commerce spełniający wymagania wielu branż, ale nie jest idealny dla każdego. Projekt jest rozwijany z dużym powodzeniem od 2005 r. i skierowany także do niedoświadczonych użytkowników Internetu.

Prosta instalacja, dostępność aż w 70 językach, edycja produktów i kategorii jak w typowych edytorach tekstu. Właśnie to przede wszystkim wpłynęło na rosnącą popularność oprogramowania.

Aktualnie PrestaShop jest zainstalowany na ponad 300 000 stron e-commerce.

Dla kogo jest PrestaShop?

PrestaShop to świetny produkt dla firm, które stawiają pierwsze kroki w e-commerce. Skrypt jest darmowy, a praca na najzwyklejszym, domyślnym szablonem może zaowocować sprzedażą produktów czy usług - jeżeli choć trochę zgłębimy wiedzę na temat marketingu internetowego, pozycjonowania, czy prowadzenia kampanii reklamowych.

Oprogramowanie jest przygotowane w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć pracę w edytorze kodu (instalacji wtyczek poprzez wybieranie z listy lub wrzucanie paczek ZIP).

Wraz z rozwojem firmy, a także doświadczenia właścicieli sklepów, niezbędne okazują się umiejętności Web Developera w edycji kodu strony. Znalezienie programisty dla PrestaShop nie jest dużym wyzwaniem.

Największe agencje SEO czy firmy web developerskie zwykle mają w swoich usługach obsługę sklepów PrestaShop obejmująca pisanie indywidualnych modułów. Liczne portale freelancerskie zawierają ogłoszenia związane z prowadzeniem i opieką nad skryptami PrestaShop.

Czy warto pozycjonować PrestaShop?

Ranking Senuto dla e-commerce 2021 pokazał ciekawą zależność platform open source uruchomionych w Polsce.
Prestashop została pokonana w ilości sklepów online w Polsce:

  • WooComerce 13 753 sklepy
  • PrestaShop 13 309 sklepów

Jednak biorąc pod uwagę widoczność sklepów w wyszukiwarce Google można wysnuć ciekawe wnioski. Widoczność:

  • WooComerce Top10: 582 540 fraz / Całkowita 4 737 600
  • PrestaShop Top10: 1 503 474 fraz / Całkowita 13 894 975

Zarówno system WooCommerce jak i PrestaShop można pozycjonować w wyszukiwarce na topowe frazy kluczowe, jednak znaczna przewaga fraz w top10 PrestaShop sugeruje iż to właściciele tych sklepów pokładają większe budżety na pozycjonowanie i kampanie reklamowe. Tak duża różnica sugeruje, że system wydaje się bardziej profesjonalny i skuteczniejszy w SERPach wyszukiwarek.

Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

Zalety systemu PrestaShop

  • brak opłat związanych z oprogramowaniem
  • łatwa kontrola nad całym oprogramowaniem
  • liczne rozszerzenia, wersje językowe
  • stale rozwijane oprogramowanie open-source
  • wystarczy minimalna wiedza techniczna
  • wsparcie techniczne w każdej firmie web developerskiej

Wady systemu PrestaShop

  • brak oficjalnego wsparcia
  • słaba wydajność przy kilku tysiącach produktów
  • trudności we wprowadzaniu dedykowanych zmian

Pozycjonowanie stron i sklepów woj. kujawsko-pomorskie

Pozycjonowanie stron i sklepów woj. lubelskie

Pozycjonowanie stron i sklepów woj. lubuskie

Pozycjonowanie stron i sklepów woj. małopolskie

Pozycjonowanie stron i sklepów woj. opolskie

Pozycjonowanie stron i sklepów woj. podkarpackie

Pozycjonowanie stron i sklepów woj. podlaskie

Pozycjonowanie stron i sklepów woj. warmińsko-mazurskie

Pozycjonowanie stron i sklepów woj. zachodniopomorskie

Jak pozycjonować sklep PrestaShop?

Możliwości tego oprogramowania są ogromne i zawierają wszystkie niezbędne elementy do tworzenia tytułów stron, opisów kategorii i produktów, a także prowadzenia blogów czy aktualności.

PrestaShop jest liderem e-commerce, jednak jest kilka mankamentów, które jako Agencja SEO SEMLife. poprawiamy już w pierwszych dniach współpracy. Stworzyliśmy moduły usprawniające:

  • tworzenie rozbudowanych opisów kategorii
  • weryfikowanie linkowania wewnętrznego
  • usprawnianie wydajności skryptów e-commerce

Pozycjonując sklep zadbaj o użytkownika

Pierwsza i najważniejsza zasada to zadbanie o użytkownika, który dotarł do naszego sklepu.
Pozyskiwanie ogromnych ilości odwiedzin nie musi przełożyć się na sprzedaż. Bardzo często sklep PrestaShop po dodaniu wielu kategorii i produktów staje się wolny i nieatrakcyjny.

  • Szybkie działanie strony. Strona, która jest wolna, powoduje liczne odrzucenia już po pierwszej odsłonie. Na kolejnych podstronach (przegląd kategorii, wyszukiwanie, dodawanie do koszyka) irytacja użytkownika tylko się wzmaga.
  • Bezpieczeństwo - certyfikat SSL, wygląd szaty graficznej, autoryzowane płatności i przesyłki - to coś, co wzbudza zaufanie użytkownika.
  • Architektura witryny - łatwość w odnajdywaniu kategorii i produktów, prostota drzewa kategorii. Możliwość znalezienia pożądanej usługi/produktu w kilku kliknięciach.

PrestaShop na tle konkurencji

PrestaShop nie jest jedynym oprogramowaniem e-commerce dostępnym na darmowej licencji. Konkurencja również rośnie w siłę, a rozpisanie plusów i minusów, który system dla naszego sklepu internetowego będzie lepszy, może okazać się kluczowym działaniem przy niskim budżecie i niewielkim doświadczeniu.

Oficjalna strona prestashop : https://www.prestashop.com/pl

Darmowe systemy e-commerce to:

WooCommerce - dedykowany system e-commerce dla każdego WordPress’a.
Magento - jest to platforma z darmową wersją oprogramowania i płatną (rozszerzoną). Platforma ta jest dedykowana sklepom z dużą ilością produktów i kategorii.
OpenCart - darmowa platforma oparta o język PHP, zalety to szybka instalacja i liczne templatki.

 

 

Dwa kwadraty jeden ze zdjęciem

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie dla e-commerce pozwoli rozwinąć skrzydła Twojej firmy!

Trafny dobór fraz kluczowych, szczegółowe planowanie i raportowanie działań