SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Tworzenie aplikacji wymaga wyboru odpowiednich technologii, narzędzi, projektu bazy danych, działań API - a co jeśli moglibyśmy pominąć wszystkie te kroki?
Jeżeli jeszcze nie wiesz, czym jest Firebase, wyjaśniamy. To opracowana przez Google platforma, umożliwiającą tworzenie aplikacji mobilnych i internetowych. Choć pierwotnie była firmą założoną w 2011 roku, 3 lata później została wykupioną przez Google, stając się flagową ofertą do tworzenia aplikacji.
Głównym przeznaczeniem aplikacji jest możliwość tworzenia i optymalizacji aplikacji internetowych oraz webowych bez potrzeby znajomości zagadnień back-endowych. Najczęściej jest używany przez developerów i marketerów. API platformy umożliwia synchronizacje z innymi narzędziami i przechowywanie danych w chmurze Firebase. Większość usług, oferowanych jest za darmo.
Pierwszym krokiem, który musimy wykonać, jest rejestracja aplikacji w konsoli Firebase, podając ID aplikacji. Gdy otworzysz swój pierwszy projekt, zobaczysz cztery kategorie w głównym menu:
Warto mieć na uwadzę, że aplikacja może być dopracowana pod kątem SEO i UX. Pomimo że Firebase nie służy do pozycjonowania, można dzięki niej poprawić ranking domeny, na której znajduje się aplikacja. Więcej na temat SEO i Firebase dowiesz się poniżej.
Tak jak wspomnieliśmy wyżej, Firebase nie służy do pozycjonowania i nie ma, szczególnego wpływu ma ranking, jednak znacząco może przyśpieszyć odpowiedź Twojej strony lub aplikacji. Warto jednak wziąć pod uwagę, że może się przydać w kontekście aplikacji internetowych - mniej mobilnych.
Firebase jest bardzo pomocny podczas optymalizacji aplikacji. Do działań SEO nie należy tylko dbanie o pozycję i widoczność, ale także komfort użytkownika. Dzięki możliwości wykorzystania UX aplikacja może stać się bardziej przyjazna dla użytkownika.
Jeżeli posiadasz własną aplikację i chcesz zadbać o jej pozycjonowanie, skorzystaj w pierwszej kolejności z pomocy specjalistów SEMlife, którzy z pomocą dedykowanych narzędzi takich jak Firebase, zoptymalizują Twoje oprogramowanie tak, by mogło się wyświetlić wysoko w wyszukiwaniach Google.
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?