Google oferuje wiele narzędzi oraz aplikacji, które pomogą Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji pozyskiwać klientów, wypromować brand, a przede wszystkim lepiej prezentować się w wynikach wyszukiwania.
Jednym z takich narzędzi jest Google Moja Firma. Za jego pomocą możemy w prosty, a zarazem profesjonalny sposób przedstawić informacje na temat firmy w wyszukiwarce stron oraz Mapach Google.
Google Moja Firma to całkowicie darmowe narzędzie pozwalające stworzyć wizerunek firmy poprzez wykreowanie indywidualnej wizytówki. Posiadanie takiej wizytówki jest niezmiernie istotne i atrakcyjne dla właścicieli firm, ponieważ ponad 95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google, której wyniki możemy podzielić na kilka różnych sekcji występujących bardzo często naprzemiennie:
Jeżeli prowadzisz sklep lub działalność, bardzo istotne jest to, aby użytkownicy wyszukiwarki - potencjalni Klienci - mogli odnaleźć właśnie Twoją firmę. Wizytówka Google to doskonałe narzędzie do wspierania pozycjonowania lokalnego na dane miasto. Nasza strona / dane kontaktowe mogą widnieć w wynikach organicznych oraz jako dodatkowe rozszerzenie z prawej strony wyszukiwania bądź z TOP 10
Dzięki Google Moja Firma ułatwiamy wszystkim potencjalnym Klientom możliwość skontaktowania się z nami oraz zdobycia najważniejszych informacji w prosty i szybki sposób. Jeżeli firma nie posiada wizytówki, oddaje szerokie pole możliwości pozyskiwania klientów w swojej branży dla konkurencji, która takową zarządza.
Systematyczne prowadzenie profilu Google Moja Firma pozwala na wyświetlanie się coraz większej liczbie użytkowników wyszukiwarki. Marka naszej firmy staje się bardziej rozpoznawalna i wiarygodna, a dobrze prowadzony profil, skierowany do odpowiednich osób będzie na pewno ciekawym kanałem pozyskiwania klientów.
Google Moja Firma to narzędzie stale aktualizowane i rozwijane. Często zmienia się tam interfejs i pojawiają nowe funkcje. Przez to niedoświadczeni użytkownicy mogą mieć problemy z odnalezieniem się w niektórych opcjach a kursy dostępne na stronach internetowych szybko stają się nieaktualne.
Bardzo ważne jest systematyczność jak i trafność dodawanych na wizytówce informacji. Profil Google nie jest profilem takim jak Facebook czy Instagram, tutaj użytkownicy wyszukiwarki skupiają się bardziej na szybkim zdobyciu informacji o firmie, danych kontaktowych.
Wpisy odgrywają dużą rolę w wizytówce Google Moja Firma. W ten sposób możemy udostępniać różne informacje, zmiany czy oferty sezonowe, budując przy okazji autorytet i zaufanie do firmy. Potencjalny Klient uzyskuje informacje bez konieczności wchodzenia na stronę internetową.
Narzędzie Google Moja Firma poza promowaniem naszej firmy pozwala także na uzyskanie bardzo pomocnych statystyk dotyczących wyszukiwań. Dzięki statystykom widzimy, pod jakimi hasłami użytkownicy wyszukiwarki szukają firm, produktów czy usług z naszej branży. Dostajemy także konkretne informacje na temat ilości wyświetleń naszej wizytówki z podziałem na urządzenia mobilne i stacjonarne. Widzimy liczbę kliknięć w zdjęcia i ilość ich wyświetleń.
Statystki pokazują trendy wyszukiwania oraz działania klientów i wykonywane konwersje:
Możliwość dodania produktów, które wyświetlane są pod wizytówką to także wielka zaleta narzędzia od Google. Możemy w ten sposób zwrócić uwagę Klientów na topowe produkty naszego sklepu bez wchodzenia na stronę. Po kliknięciu rozwija się opis produktu, z możliwością bezpośredniego przejścia do strony, na której można dokonać jego zakupu.