Co to jest CTR?

CTR (ang. click through rate)

Objaśniamy definicję CTR, a także wyjaśniamy wysoki współczynnik klikalności naszych wyników oznacza sukces w branży.

Definicja CTR (ang. click through rate)

Współczynnik klikalności w reklamę czy link wyrażany w wartości procentowej. Dla przykładu 7 kliknięć na 100 wyświetleń daje 7% CTR.

CTR to miara skuteczności pozyskiwania wejść na stronę internetową.

Poprawnie liczony CTR to liczba kliknięć podzielona przez liczbę wyświetleń. Wysoka wartość CTR odzwierciedla skuteczność dopiero przy wysokiej ilości wyświetleń. Dla przykładu CTR 50% można uzyskać poprzez 2 kliknięcia na 4 wyświetlenia.

Dlaczego CTR jest istotny zarówno w reklamach PPC jak i SEO?

CTR wyznacza skuteczność w pozyskaniu kliknięcia. W internecie najwięcej zyskamy, przyciągając użytkownika na naszą stronę internetową. To wtedy użytkownik witryny może stać się naszym klientem, zamawiając towary czy usługi. Najważniejszy czynnik podnoszący CTR to pozycja, dotyczy to zarówno reklam jak również wyników organicznych w wyszukiwarce. Im nasza pozycja jest wyższa tym chętniej użytkownicy klikają w nasze odnośniki.

Co wpływa na wyższy CTR?

Na wysokość CTR wpływa wiele czynników, a najważniejsze omówimy poniżej:

  • Pozycja w reklamie płatnej w wyszukiwarce jak i w wynikach organicznych największe znaczenie ma pozycja, na jakiej się wyświetlamy. Im jest wyższa, tym więcej osób klika w nasze linki.
  • Tytuł, który prezentujemy użytkownikowi, powinien być prosty i trafnie opisujący zawartość witryny, powinien zawierać frazę kluczową i CTA.
  • Call to action, zwrot namawiający do akcji taki jak kliknij, sprawdź, zobacz. CTA powinno być zwrotem angażującym i zwracającym na siebie uwagę.
  • Znaki szczególne (encje HTML) w tytule reklamy czy strony. Wstawienie kropki, ikony telefonu itd. przykuwa wzrok użytkownika a przez to podnosi klikalność nawet na niższych pozycjach.
  • Fraza kluczowa w adresie strony utwierdza użytkownika w przekonaniu, że trafi w odpowiednie miejsce, natomiast fraza kluczowa w opisie będzie pogrubiona
  • Dane strukturalne takie jak cena, dostępność, ocena użytkowników czy data publikacji
  • Znana marka lub adres strony to jeden z kluczowych czynników. Jeśli znamy już daną witrynę, bardziej jej ufamy.
  • Rozszerzenia reklam urozmaicają wygląd reklamy, pozwalają lepiej zobrazować firmę i stronę internetową.

Wzór na CTR

CTR = kliknięcia / wyświetlenia * 100%

Zainteresowany kampanią PPC ?

Wyprzedź konkurencję
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Czym jest lejek sprzedażowy?

Dlaczego warto analizować lejek sprzedażowy?

Analiza konkurencji pozycjonowanie

Dlaczego powinniśmy zacząć od analizowania działań konkurencji?

Pozycjonowanie vs Google ADS

Co okaże się korzystniejsze dla Twojego sklepu internetowego? Porównujemy!

SEMLife. Agencja SEM i SEO Kielce

Zadbaj o wizerunek w sieci

Wyszukiwarki internetowe to bardzo skuteczne narzędzia pozyskiwania klientów!