GSC to jedno z najpopularniejszych narzędzi do analizowania widoczności naszej domeny w wyszukiwarce Google. Dzięki codziennej aktualizacji danych możemy na bieżąco:
W Search Console najdłuższy okres, jaki można porównać to 16 miesięcy wstecz, wcześniejsze dane nie są przechowywane.
Instalacja jest bardzo prosta, pozwala na szybkie wprowadzenie nowej domeny do usługi GSC. Jednak pierwsze dane pojawią się dopiero po 24h.
Istnieje możliwość integracji naszej domeny na 5 sposobów:
Każdy właściciel strony internetowej, któremu zależy na ilości odwiedzających powinien zainstalować Search Console na swojej stronie. Wszechstronna wiedza na temat pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki, analiza błędów - zanim wpłyną na pozycje w wyszukiwarce to podstawa marketingu internetowego. GSC to świetne darmowe narzędzie od Google do monitorowania skuteczności działań w obrębie naszej strony internetowej tj pozycje fraz kluczowych i monitorowanie ruchu.
Google Search Console jest nieodzownym narzędziem pracy dla całego środowiska związanego ze stronami internetowymi. Użyteczne informacje znajdzie tutaj copywriter, programista, czy marketingowiec.
Copywriter to osoba odpowiedzialna za pisanie nowych treści na stronę internetową. Takie treści są wartościowe, kiedy ich twórca wie, o co pytają użytkownicy i jak konstruują zapytania do wyszukiwarki. Dzięki temu zdobywa wiedzę, jak odpowiedzieć na ich zapytania. Dlatego copywriter w marketingu internetowym powinien wykorzystywać te funkcje GSC:
Programista strony internetowej powinien skorzystać z Google Search Console po to, aby po pierwsze, na bieżąco sprawdzać, czy widoczność w wyszukiwarce nie jest blokowana przez błędy związane z kodem strony internetowej. Po drugie, czy strona nie została zawirusowana.
Agencja SEM powinna wykorzystywać wszystkie opcje, które pojawiają się w Google Search Console, aby sprawnie wykonywać swoje zadania i w razie problemów reagować jak najszybciej.
Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.
Stosunkowo nowy dział - Eksperymenty i personalizacja - pozwala sprawdzić najnowsze wytyczne Google dotyczące Core Web Vitals. Opierają się na największym wyrenderowaniu treści (LCP), opóźnieniu przy pierwszym działaniu (FID), skumulowaniu przesunięcia układu (CLS).
Dodatkowo przeanalizujemy tam dane na temat podstawowych wskaźników internetowych, informacjach na temat naszych adresów URL dla wersji mobilnej i desktopowej oraz zmianach w czasie.
Ten dział w opiera się na znacznikach schema.org umożliwiających przedstawienie wyszukiwarce informacji na temat każdego wpisu na naszej stronie. Możemy przedstawić plik logo, FAQ strony czy oceny i komentarze użytkowników.
Charakterystyka tekstów naszej strony może przyjąć formę:
Wyniki podstron z elementami rozszerzonymi często są widoczne w wynikach wyszukiwania, więc warto o nie zadbać.