Google Search Console

Darmowe i wszechstronne narzędzie od Google

GSC to jedno z najpopularniejszych narzędzi do analizowania widoczności naszej domeny w wyszukiwarce Google. Dzięki codziennej aktualizacji danych możemy na bieżąco:

  • dowiadywać się o najważniejszych informacjach dotyczących strony,
  • skutecznie reagować na błędy,
  • analizować statystyki.

W Search Console najdłuższy okres, jaki można porównać to 16 miesięcy wstecz, wcześniejsze dane nie są przechowywane.

Jak przebiega instalacja Search Console?

Instalacja jest bardzo prosta, pozwala na szybkie wprowadzenie nowej domeny do usługi GSC. Jednak pierwsze dane pojawią się dopiero po 24h.

Istnieje możliwość integracji naszej domeny na 5 sposobów:

  • plik HTML, który dodajemy na serwer tak, aby był dostępny z poziomu domeny
  • tag HTML - krótki metatag z hashem naszego konta
  • tag Google Analytics - weryfikacja przez tag z innej usługi Google
  • menedżer tagów Google
  • rekord DNS TXT - który wprowadzamy do ustawień domeny na serwerze
Jak przebiega instalacja Search Console?
Agencja pozycjonowania stron
My lubimy robić SEO!

Dla kogo jest Google Search Console?

Każdy właściciel strony internetowej, któremu zależy na ilości odwiedzających powinien zainstalować Search Console na swojej stronie. Wszechstronna wiedza na temat pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki, analiza błędów - zanim wpłyną na pozycje w wyszukiwarce to podstawa marketingu internetowego. GSC to świetne darmowe narzędzie od Google do monitorowania skuteczności działań w obrębie naszej strony internetowej tj pozycje fraz kluczowych i monitorowanie ruchu.

Funkcjonalność Google Search Console

Google Search Console jest nieodzownym narzędziem pracy dla całego środowiska związanego ze stronami internetowymi. Użyteczne informacje znajdzie tutaj copywriter, programista, czy marketingowiec.

Funkcjonalność przydatna Copywriterowi

Copywriter to osoba odpowiedzialna za pisanie nowych treści na stronę internetową. Takie treści są wartościowe, kiedy ich twórca wie, o co pytają użytkownicy i jak konstruują zapytania do wyszukiwarki. Dzięki temu zdobywa wiedzę, jak odpowiedzieć na ich zapytania. Dlatego copywriter w marketingu internetowym powinien wykorzystywać te funkcje GSC:

  • Zgłaszanie nowych podstron do indeksu Google
    Najpopularniejsza funkcja GSC, która umożliwia indeksowanie treści nawet w ciągu kilku minut od dodania aktualizacji do strony.
  • Wyszukiwanie nowych fraz kluczowych
    Sprawdzanie statystyk nowych fraz kluczowych, które pojawiły się w systemie dla różnych podstron.
  • Analiza zasięgu fraz kluczowych
    Sprawdzanie współczynnika CTR dla fraz kluczowych oraz ilości zapytań w skali miesiąca dla danej frazy.

Funkcjonalność przydatna Webdeweloperowi

Programista strony internetowej powinien skorzystać z Google Search Console po to, aby po pierwsze, na bieżąco sprawdzać, czy widoczność w wyszukiwarce nie jest blokowana przez błędy związane z kodem strony internetowej. Po drugie, czy strona nie została zawirusowana.

  • Informacje o błędach na podstronach
    Błędy wyświetlania na urządzeniach o różnych szerokościach ekranu, błędy schema.org, złe linkowanie wewnętrzne, brak dostępności danych podstron - wszystkie problemy jakie roboty wyszukiwarek napotykają na swojej drodze podczas analizy witryny.
  • Informacje o zawirusowaniu domeny i alerty bezpieczeństwa
    Konto GSC wysyła na adres e-mail administratora strony informacje na temat wirusów oraz wstępne informacje o tym, co należy zrobić, aby usunąć je z plików źródłowych domeny.

Funkcjonalność przydatna Agencji SEM

Agencja SEM powinna wykorzystywać wszystkie opcje, które pojawiają się w Google Search Console, aby sprawnie wykonywać swoje zadania i w razie problemów reagować jak najszybciej.

  • Analiza ruchu pochodzącego z wyszukiwarki
    Szczegółowe informacje na temat pozycji fraz kluczowych, ilości wyświetleń w wyszukiwarce, a także współczynnika CTR to tylko ułamek możliwości GSC.
  • Analiza pozyskiwania ruchu przez podstrony
    Lista podstron, które są wyszukiwane pod konkretnymi hasłami, a także jakie hasła wyświetlają konkretne podstrony. Podstawowa analiza podczas sprawdzania kanibalizacji fraz kluczowych, a także skuteczności artykułów.
  • Zgłaszanie map strony
    Wysłanie informacji do wyszukiwarki o tym, że na naszej stronie jest plik informujący o architekturze witryny oraz najnowszych podstronach, jakie dodano.
  • Wyindeksowanie niepotrzebnych podstron
    Funkcja pozwalająca na usunięcie z wyszukiwarki podstron, które są niepotrzebne, zostały błędnie zindeksowane, lub w których zmieniliśmy link.
  • Analiza linków przychodzących
    Tutaj znajdują się szczegółowe dane na temat stron linkujących do naszej witryny z zewnątrz i z jakich anchorów, ważny może okazać się również czas, kiedy dany link się pojawił.
    • Najczęściej linkowane strony.
    • Witryny z największą liczbą linków przychodzących.
  • Analiza linków wewnętrznych
    Linki wewnętrzne pokazują jakie podstrony i frazy są najczęściej linkowane, co pozwala poprawnie wzmacniać podstrony wewnętrznie i kontrolować ich ilość.
    • Tekst z największą liczbą linków przychodzących.
    • Najczęściej linkowane strony.
  • Możliwość wyindeksowania złych linków
    Zrzekanie się niewłaściwych linków, które prowadzą do naszej witryny.
  • Ustawienie poprawnego adresu domeny
    Można zgłosić domenę z lub bez certyfikatu SSL, z subdomeną www lub bez www. Poprawne indeksowanie witryny, a także konfiguracja domeny na serwerze pozwoli uniknąć duplikatów treści, a także zwiększyć szybkość indeksowania strony.
  • Indeks podstron witryny
    Informacje na temat ilości podstron zindeksowanych przez wyszukiwarkę, strony oczekujące na indeksację, a także błędy, które pojawiły się podczas indeksowania. Ciekawą informacją jest również wykrywanie linków kanonicznych oraz podstron, które powinny takowe mieć.
Przeprowadź darmowy audyt

Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.

Eksperymenty i personalizacja

Stosunkowo nowy dział - Eksperymenty i personalizacja - pozwala sprawdzić najnowsze wytyczne Google dotyczące Core Web Vitals. Opierają się na największym wyrenderowaniu treści (LCP), opóźnieniu przy pierwszym działaniu (FID), skumulowaniu przesunięcia układu (CLS).

Dodatkowo przeanalizujemy tam dane na temat podstawowych wskaźników internetowych, informacjach na temat naszych adresów URL dla wersji mobilnej i desktopowej oraz zmianach w czasie.

Ulepszenia w Google Search Console

Ten dział w opiera się na znacznikach schema.org umożliwiających przedstawienie wyszukiwarce informacji na temat każdego wpisu na naszej stronie. Możemy przedstawić plik logo, FAQ strony czy oceny i komentarze użytkowników.

Charakterystyka tekstów naszej strony może przyjąć formę:

  • opisów produktów i usług
  • wpisów blogowych
  • artykułów branżowych
  • recenzji

Wyniki podstron z elementami rozszerzonymi często są widoczne w wynikach wyszukiwania, więc warto o nie zadbać.

84 %
Skuteczność
TOP 1-3
93%
Skuteczność
TOP 4-10
98 %
Przedłużanych
umów
Zapraszamy do kontaktu