SEO Dropshiping
A gdyby tak... otworzyć własny sklep internetowy i zrezygnować z pracy od 8 do 16? To jest rozwiązanie! Jeśli mowa o dropshippingu, oczywiście!
Znasz już pojęcie przyjaznych linków (User Friendly URL)? Większość stron internetowych już korzysta z tego rozwiązania, jednak zdarzają się zapytania o ofertę SEO dla stron, których linki nadal wyglądają mało przyjaźnie.
Przeczytaj, co to znaczy i dlaczego jest ważne dla użytkownika, jak i wyszukiwarki.
Dlaczego tak nazwiemy poniższy URL:
Przede wszystkim dlatego, że już na pierwszy rzut oka wiadomo co znajdziemy, na takiej podstronie.
Będzie to podstrona "Pozycjonowanie stron www" w kategorii "Pozycjonowanie" witryny semlife.pl
Czyli nie musimy klikać w link, aby zobaczyć, co na nie jest. Przydatne, zwłaszcza gdy dostajemy link od znajomego z opisem "ej zobacz", albo gdy zapisujemy sobie szereg linków w notatkach i chcemy wrócić do konkretnego z nich.
Nieprzyjazny link zwykle nazywamy taki, który nic nam nie mówi o treści podstrony. Może to być jakiś identyfikator kategorii lub produktu. np
[domena]/kategoria.php?id=17
Ciężko przekonać kogoś do kliknięcia takiego linku lub – co gorsza – zapamiętania co się tam znajdowało.
Do wszystkiego potrzebny jest plik htaccess oraz odpowiedni kod witryny.
Przyjazne linki włączamy w .htaccess jako:
RewriteEngine on
RewriteRule nieprzyjazny_link przyjaznylink [opcje]
Plik .htaccess jest ważnym plikiem serwerowym, którego zmiany powinny być przemyślane. Złe reguły będą powodować pętle lub brak dostępności podstron stąd, też niezbędna jest wiedza jak takie reguły napisać.
A gdyby tak... otworzyć własny sklep internetowy i zrezygnować z pracy od 8 do 16? To jest rozwiązanie! Jeśli mowa o dropshippingu, oczywiście!
Jak działa DNS i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania?
Jak poprawić pozycje strony działaniami on-site?