Pozycjonowanie grafiki

Popraw konwersje sprzedaży z Google Grafika!

„Jeszcze tylko zdjęcia i gotowe" - mówisz z dumą w głosie po napisaniu artykułu. Po postawieniu ostatniej kropki wreszcie mamy chwilę wytchnienia. I tak... przeglądając stockowe fotografie, zapominamy o najważniejszym — optymalizacji grafik pod SEO. 

Błąd to mało powiedziane. Każdy copywriter powinien zdawać sobie sprawę, że jego praca nie kończy się na tworzeniu contentu. Oprócz formatowania tekstów należy również optymalizować grafiki, którymi urozmaica się publikowane treści. Bez dodania odpowiednich opisów zdjęć uniemożliwiamy sobie osiągnięcie wyższej pozycji w Google.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak sprzedawać więcej, dzięki oryginalnym obrazom produktów z Twojego sklepu?
  • Na co zwracają uwagę użytkownicy, którzy wyszukują grafiką?
  • Jak przygotować grafiki, aby pozycjonować się w Google grafika?

Pozycjonowanie stron - grafika

W Google codziennie trafiają się niespodzianki. Wystarczy zajrzeć w wyniki wyszukiwania w Google Search Console. Zdarza się, że Klienci częściej znajdują Cię po grafikach niż artykułach! Z tego względu pozycjonowanie w Google Graphics stało się nie tylko dobrym dodatkiem do SEO, ale też istotną czynnością, którą warto praktykować na co dzień, po to, by w miesiąc podbić ilość wejść na stronę ze stu na tysiąc!

To możliwe - szczególnie jeśli działasz w branży modowej, fotograficznej, projektujesz wnętrza lub prowadzisz hotel. Pozycjonowanie grafiką może zmienić oblicze Twojego biznesu, kiedy:

  • Publikujesz oryginalne i autorskie zdjęcia,
  • Dodajesz do grafik atrybut ALT,
  • Nadajesz swoim fotografiom unikalne nazwy, które opisują to, co znajduje się na obrazie. 
Jak sprawdzić statystyki wejść po grafikach w GSC?

Jak sprawdzić statystyki wejść po grafikach w GSC?

W sekcji „Wyniki wyszukiwania" przefiltruj „Typ wyszukiwania", zawężając wyniki do opcji „Grafika". Tym sposobem dowiesz się, na jakie słowa kluczowe pozycjonują się zdjęcia na Twojej stronie www. 

Jak pozycjonować grafiki w Google Image?

Pozycjonowanie zdjęć w Google

Pozycjonowanie w Google Grafika nie jest skomplikowane. Wystarczy postawić na autentyczność, wysoką jakość i skompresować pliki do odpowiednich rozmiarów, po to, by nie obciążać strony i nie opóźniać czasu jej ładowania. Zaleca się, aby pojedyncza grafika nie przekraczała 150 kB. Co do formatu, to nie ma on większego znaczenia. Domyślnie stosuje się .jpg dla średnich i większych grafik, .png, jeśli chcemy zachować dobrą jakość fotografii lub .svg dla logotypów.

Masz sklep internetowy?
Dowiedź się jak zbudować jego wartość wizualną!

Jak pozycjonować obrazy? 

Zamieszczając swoje zdjęcia na stronie, nie można zapomnieć o atrybucie ALT. Opis zdjęcia za pomocą fraz kluczowych to podstawa w pozycjonowaniu grafik w Google. ALT to parametr dodawany do IMG, który w HTML-u sygnalizuje użycie obrazu w tekście. Atrybut informuje roboty, o tym, co znajduje się na fotografii. Wiedza o tym, jakie zdjęcia zamieszczamy na swojej stronie, pomaga im „kojarzyć" ze sobą grafiki. Zaleca się, aby opis ALT był krótki i liczył nie więcej niż 4 słowa. W przypadku sklepów internetowych najlepiej używać fraz długiego ogona, które występują w opisie danego produktu.  

Równie istotnym aspektem pozycjonowania grafik jest także nazwa samego zdjęcia, pisana, oczywiście z „-" zamiast spacji. Tworząc opis, warto powołać się na słowa kluczowe, po to, by Google pozytywnie oceniło fotografie i zamieściło ją na początku wyników wyszukiwania pod daną frazą.

UWAGA! Opisy muszą być adekwatne do tego, co znajduje się na zamieszczanych przez Ciebie fotografiach. Roboty są w stanie ocenić poprawność opisu, sugerując się tekstem otaczającym! Jeśli w tej treści nie ma wyrazów z tej samej rodziny, co opis zdjęcia - algorytm na pewno to zauważy i nie da się oszukać. 

Optymalizacja grafiki pod SEO

Google Image dynamicznie się rozwija. Najlepiej widać to przez pryzmat narzędzia Google Lens, które nie tylko potrafi rozpoznać to, co znajduje się na grafice, ale także przypisać obraz do odpowiedniej lokalizacji. I nie mowa tu wyłącznie o fotografiach zabytków. Na Google Lens zyskuje przede wszystkim branża e-commerce, która czerpie ogromne korzyści z wyszukiwania wizualnego. 

Szukanie po zdjęciu

Jeśli Twoje fotografie będą zgodne z wytycznymi Google, użytkownicy nie tylko szybciej odnajdą Twoją firmę w Google Grafika, ale także w sekcji Google Lens ,,Powiązane grafiki". 

Przykład: Wyobraź sobie, że prowadzisz e-sklep z sukienkami na wszystkie okazje. Pani Iwona, która niebawem wybiera się na ważną rodzinną uroczystość, szuka w sieci idealnej kreacji. Jednak zamiast z Allegro, korzysta z Google Grafika. Po chwili jej oczom ukazuje się świetna propozycja. Pudrowo-różowa sukienka z bufkami, a do tego odcinana w talii. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie jej cena. Pani Iwona jednak się nie poddaje i sprytnie przechodzi do wyników wyszukiwania Google Lens, gdzie szuka „tańszych zamienników" kreacji. 

I tutaj może natknąć się właśnie na Twój e-sklep! Znajdzie go na jednej z pierwszych pozycji w dziale Dopasowania wizualnego, o ile Twoje obrazy będą wystarczająco oryginalne, odpowiednio skadrowane, skonwertowane i równie atrakcyjne wizualnie, co zdjęcie pierwszej sukienki, którą upatrzyła sobie pani Iwona.

Jak wybierać zdjęcia do pozycjonowania grafiki? 

To fakt. Oryginalne zdjęcia pozytywnie wpływają na konwersje. E-klienci doceniają ciekawe i przede wszystkim wiarygodne ujęcia. Jeśli jednak nie posiadasz własnych grafik i korzystasz ze stocków - to nie znaczy, że Twoja strona nie będzie rankować w Google Grafika. 

Przed wstawieniem zdjęcia z Unsplash lub Pexels, warto jednak sprawdzić, czy i jeśli tak, to gdzie zostało już wykorzystane. Chcąc się o tym przekonać, należy skorzystać z opcji wyszukiwania grafiką. Klikając na fotografie prawnym przyciskiem myszy i wybierając opcje Przeszukaj obraz za pomocą narzędzia Google Lens, można znaleźć źródło obrazu, a także inne strony, na których ono występuje. 

Jeśli fotografia znalazła się już na wielu stronach, warto poświecić jeszcze chwilę na to, by znaleźć mniej popularną fotografię. To tylko pięć minut, a nasza witryna będzie sprawiała znacznie lepsze wrażenie wizualne i to nie tylko dla Google, ale również Użytkowników. 

Pozycjonowanie sklepu przy pomocy grafik

Wiedza o tym, jak szukać i jak pozycjonować grafiki w Google ma ogromne znaczenie, szczególnie dzisiaj, w czasach, w których konsumenci kupują oczami. Materiały graficzne to, bezsprzecznie, klucz do sukcesu dla  e-sklepów, które trudnią się handlem wysyłkowym. 

Dokładne ujęcia z dystansu, zoom na detale i fotografie z różnej perspektywy - to jednak nie wszystko, by pozycjonować się w Google Grafika. Oprócz atrakcyjności wizualnej należy poświęcić uwagę także nie mniej istotnym kwestiom technicznym. 

Słowa kluczowe w opisach, uzupełnione ALT-y i dopasowanie obrazu to decydujące aspekty optymalizacji grafik pod kątem wyszukiwania w Google. Pamiętaj o nich po napisaniu każdego artykułu, czy dodaniu produktu do oferty e-sklepu, a przekonasz się, że warto pozycjonować zdjęcia w Google.

Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

SEO marketing

Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce