
Tytuł SEO strony a nagłówki w treści
Jak poprawnie tworzyć nagłówki i tytuły stron
Pozycja naszej strony w wyszukiwarce zależy od wielu czynników. Nie jest tajemnicą, że linki przychodzące, tytuły strony i nagłówki w treści są jednymi z najmocniejszych czynników wpływających na ranking Google.
Nie rozróżniasz podziału na tytuł i nagłówek? Nie wykorzystujesz ich potencjału.
Tracisz klientów.
Co to jest tytuł strony internetowej?
Tytuł strony internetowej w kodzie witryny jest zawarty w znaczniku, umieszczony w sekcji. Definiujemy w tej sekcji wiele informacji na temat naszej strony, m.in. opis podstrony, język czy wygląd na urządzeniach mobilnych.
Tytuł strony a nagłówek w SEO
Tytuł strony określany jest jako tytuł seo i meta title. Tekst wpisany w znacznik jest widoczny w kluczowych miejscach:
na karcie przeglądarki
w wynikach wyszukiwania Google
w social mediach podczas udostępniania
Co to jest nagłówek strony internetowej?
Nagłówek strony internetowej jest bardziej złożony niż title strony. Nagłówkami przyjęło się nazywać tekst umieszczony w znacznikach od h1 do h6, według semantyki kodu HTML oraz wytycznych wyszukiwarek:
Tytuł strony a nagłówek - różnice i problemy
- Nagłówki powinny mieć coraz mniejszą czcionkę wraz ze stopniowaniem (h1 największy - h6 najmniejszy)
- Nagłówek h1 jest najważniejszy i powinien występować tylko raz w danej sekcji
- Nagłówek h1 może różnić się od title strony
- Stopniowanie nagłówków powinno wyglądać tak jak podział książki na rozdziały i podrozdziały
Audyt pozwoli na skontrolowanie strony pod kątem użyteczności w wyszukiwarce. Znajdziesz błędy, które należy niezwłocznie poprawić, a także podpowiedź co poprawi Twoja pozycję.
Problemy z tytułami SEO
Podczas wielu audytów przeprowadzanych na różnych systemach takich jak Wordpress, Joomla, Prestashop czy Magento napotykamy ciągle na te same problemy, które wynikają z niewiedzy klientów jak i ograniczeń systemowych.
Duplikat znacznika title
Podstrony powinny mieć różne znaczniki title.
Powód, dla którego musimy zastosować się do tej reguły jest prosty - podstrony prezentują różne treści. Opis o firmie, kategorie produktów, wpisy blogowe - ustalenie takiego samego znacznika title w całej witrynie jest błędne. Title musi przekazywać konkretne informacje na temat danej podstrony. W innym wypadku zostanie źle odebrany przez użytkowników i wyszukiwarki.
Za długi tekst title
Wyszukiwarki internetowe wyświetlają około 70 znaków tytułu
Nasza strona internetowa w znaczniku <title> może zawierać bardzo dużą ilość znaków, a przeglądarka wyświetlać długi tytuł na karcie witryny. Najważniejszą rolą tego znacznika jest jednak widoczność w wyszukiwarce i mediach społecznościowych, gdzie tytuł jest limitowany do około 70 znaków (w zależności od użytych symboli oraz liter). Właśnie w tym przedziale ilości znaków powinniśmy zaproponować słowo kluczowe oraz zachęcić do kliknięcia w nasz link za pomocą zwrotów CTA.
Zbyt dużo fraz kluczowych
Optymalizowanie ilości fraz kluczowych
Dodawanie wielu fraz kluczowych do tytułu nie poprawi rankingu w wyszukiwarce, a może obniżyć CTR w wynikach wyszukiwania.
Tytuł witryny: Hotel Kielce, Hotele w Kielcach, Hotel blisko Centrum Kielce będzie wyglądał jak spam i wręcz zniechęcał do kliknięcia, a wyszukiwarka może obniżyć ranking ze względu na duplikaty fraz kluczowych.
Dane StatCounter.com z początku 2021 roku
Problemy z nagłówkami treści
Nagłówki mają za zadanie usystematyzować treść nadając jej hierarchię. Im nagłówek jest ważniejszy tym powinien przyjąć niższy numer. Znacznik H1 jest najważniejszy. Wydawałoby się to proste, jednak i z tymi znacznikami mamy problemy wynikające z niezrozumienia ich funkcji.
Duplikat nagłówka i znacznika title
Title i H1 mogą się różnić
Treść umieszczona w title nie musi być odpowiednikiem pierwszego nagłówka. Tytuł witryny jak i pierwszy nagłówek dają jasny sygnał czego dotyczy dana podstrona i ta zasada jest najważniejsza. W title zawieramy CTA - zwroty zwiększające klikalność w wynikach wyszukiwania czy social mediach. Nagłówek H1 natomiast ma zachęcić do przeczytania całego artykułu i poinformować o jego temacie.
Brak znaczników H2 i H3
Przejrzystość treści to podział na nagłówki i akapity
Jeśli tekst zawiera kilka akapitów, dodajemy kolejne nagłówki H2 i H3, które nadają przejrzystości całej treści, a także pozytywnie wpływają na pozycjonowanie.
Nietrafiony nagłówek
Problemy wynikające z wykorzystanego CMS
Jeśli używamy takich systemów jak Wordpress czy Prestashop, bardzo często spotkamy się z problemem poprawnego znacznika H1, gdzie domyślnie w wielu szablonach jest to nazwa podstrony lub kategorii sklepu.
Dla przykładu, w sklepie z odzieżą sportową mam kategorię Buty. Nagłówek powinien być bardziej rozbudowany np. Buty do biegania, Buty na każdą okazję.
Złe formatowanie nagłówków
Czytelny podział wielkości nagłówków
Nagłówki H1-H6 muszą różnić się od siebie wielkością czcionki i marginesu, a jednocześnie zachowywać pewną spójność (rodzaj czcionki, wyśrodkowanie).
- H1 powinien być największy,
- H2 powinien być mniejszy od H1, większy od H3,
- i analogicznie dalej.
Wygląd nagłówków powinien intuicyjnie podpowiadać użytkownikom ich znaczenie w kontekście witryny tak, aby potrafili odróżnić je od innych znaczników np. pogrubienia.
Oferta pozycjonowania lokalnego
- Pozycjonowanie Kielce
- Pozycjonowanie Katowice
- Pozycjonowanie Częstochowa
- Pozycjonowanie Bytom
- Pozycjonowanie Bydgoszcz
- Pozycjonowanie Kraków
- Pozycjonowanie Bielsko-Biała
- Pozycjonowanie Gorzów Wlkp.
- Pozycjonowanie Piotrków Trybunalski
- Pozycjonowanie Chorzów
- Pozycjonowanie Rybnik
- Pozycjonowanie świętokrzyskie
- SEO dla firm
- Jędrzejów
- Staszów
- Strony internetowe Kraków
- Strony internetowe Toruń
- Strony internetowe Starachowice
- Pozycjonowanie Warszawa
- Pozycjonowanie Wrocław
- Pozycjonowanie Poznań
- Pozycjonowanie Radom
- Pozycjonowanie Opole
- Pozycjonowanie Olsztyn
- Pozycjonowanie Rzeszów
- Pozycjonowanie Sopot
- Pozycjonowanie Włocławek
- Pozycjonowanie Zielona Góra
- Pozycjonowanie Kędzierzyn-Koźle
- Pozycjonowanie Starachowice
- Sandomierz
- Busko-Zdrój
- Skarżysko
- Strony internetowe Katowice
- Strony internetowe Wałbrzych
- Strony internetowe Sandomierz
- Pozycjonowanie Łódź
- Pozycjonowanie Wałbrzych
- Pozycjonowanie Szczecin
- Pozycjonowanie Gdańsk
- Pozycjonowanie Białystok
- Pozycjonowanie Lublin
- Pozycjonowanie Gliwice
- Pozycjonowanie Toruń
- Pozycjonowanie Bełchatów
- Pozycjonowanie Zabrze
- Pozycjonowanie Tarnów
- Pozycjonowanie Ostrowiec Świętokrzyski
- Końskie
- Włoszczowa
- Strony internetowe Kielce
- Strony internetowe Częstochowa
- Strony internetowe Gdańsk
Jak poprawnie stworzyć tytuły witryny?
- Zastosuj indywidualne tytuły dla każdej podstrony
- Wprowadź frazy kluczowe - podniesie stronę w rankingu wyszukiwarki oraz będzie czytelna w SERP
- Stosuj zwroty CTA - poprawią współczynnik kliknięć
- Wykorzystaj brand firmy - poprawia wizerunek firmy w wyszukiwarce
- Zamiast myślników (-) używaj kresek (|) - oszczędność ilości limitowanych znaków
- Unikaj spamu - powielanie fraz kluczowych, pisanie wielkimi literami
Jak poprawnie tworzyć nagłówki w treści?
- Połącz kontekst nagłówków i akapitów
- Skup się na najlepszych frazach kluczowych
- Stosuj różne wielkości nagłówków
- Twórz rozbudowane tytuły składające się nie tylko z pojedynczej frazy kluczowej
- Nagłówki mogą przyjąć formę pytań lub zdań wykrzyknikowych
- Stosuj w artykułach nagłówki do h3