Tworzenie zaplecza SEO

Czym jest zaplecze SEO i dlaczego warto je budować?

Jednym z elementów strategii zdobywania najwyższych pozycji w Google, jest tworzenie zaplecza SEO. Czym są pozycjonerskie zaplecza, jakie zasady obowiązują przy ich budowaniu i o czym warto pamiętać? Zyskaj dawkę przydatnej wiedzy w wyścigu do TOP10!


Zaplecze SEO -> Więcej linków przychodzących -> Wyższe pozycje w SERP -> Więcej użytkowników na stronie

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch
CEO SEMLife. Search Engine Marketing

Zaplecze SEO - co to jest?

Zapleczem SEO nazywamy strony internetowe, które wykorzystuje się w celu pozycjonowania strony internetowej i ściśle związane z daną branżą lub firmą.

Ilość stron i tekstów na zapleczach pozycjonerskich zależy od konkurencyjności fraz kluczowych, a także budżetu przeznaczonego na kampanię SEO.

Jak zaplecze SEO wspomaga proces pozycjonowania?

Pozyskanie wartościowych linków przychodzących do pozycjonowanej witryny nie należy do najłatwiejszych (i najtańszych) rozwiązań. Z tego powodu agencje SEO tworzą zaplecza pozycjonerskie, które zaopatrzone w bogate i wartościowe treści linkują do właściwych stron.

Ilość linków przychodzących do danej witryny jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych dla algorytmów Google. Działają one na zasadzie polecenia, w dużym uproszczeniu im więcej linków z obcych domen kieruje do innej strony, tym bardziej wartościowa i godna zaufania staje się dla potencjalnych użytkowników. Dlatego te domeny, które posiadają dużo linków zwrotnych, widnieją wysoko w wynikach wyszukiwania.

Nic zatem dziwnego, że wykorzystywanie witryn do tworzenia zaplecza SEO jest tak powszechną praktyką wśród specjalistów marketingu internetowego.

Bezpieczeństwo
Zadbamy o bezpieczeństwo Twojej strony
Optymalizacja
Usuniemy zbędny kod i przyśpieszymy stronę
Użyteczność
Zadbamy o wygodę użytkowników

Najważniejsze zalety budowania zaplecza SEO

  • Wyższe pozycje strony w wynikach wyszukiwania.
  • Zwiększenie autorytetu strony.
  • Zwiększenie świadomości marki.

Wady zaplecza SEO

  • Wysokie koszty tworzenia zaplecza.
  • Wartościowość zaplecza rośnie z biegiem czasu.
  • Wartościowe zaplecze to wiele domen.

Jak wygląda strona z zaplecza pozycjonerskiego?

Na zaplecze SEO może składać się dziesiątki, setki, a nawet tysiące domen. Powinny być one dostosowanie do aktualnych wymagań wyszukiwarki i cechować się m.in.:

  • responsywnością - wyświetlać się na urządzeniach mobilnych w różnych rozdzielczościach,
  • certyfikatem bezpieczeństwa SSL,
  • tematycznym powiązaniem z domeną, do której linkują,
  • regularnym rozwojem o nowe treści i podstrony,
  • atrakcyjnym i przyjaznym interfejsem,
  • odpowiednio dobraną domeną.

Na każdej stronie z zaplecza SEO powinny dominować atrakcyjne treści. To właśnie z nich wypuszczane są linki wychodzące, a ich “moc” zależy przede wszystkim od użyteczności i urozmaicenia tekstu.

Jak zrobić zaplecze SEO?

Odpowiadając na to pytanie, skupimy się na jednej domenie, a dokładnie jej treściach. Tego typu witryna powinna być nastawiona na jedną branżę, a najlepiej, o ile to możliwe, na jeden konkretny temat.

Najbardziej wartościowymi linkami są te, które wychodzą z najlepszych treści. Content is a king - powiedzenie to sprawdza się zarówno na stronach pozycjonowanych, jak i tych służących do pozycjonowania.

Przykład zaplecza SEO

Jeśli zależy nam na wysokich pozycjach w usłudze pozycjonowania stron internetowych, powinniśmy zbudować zaplecze, które wiarygodnie podniesie wartość naszej witryny. Pozycjonowanie stron jako usługa jest bardzo konkurencyjna w Google, dlatego powinniśmy skupić się na frazach długiego ogona, dodając do słów kluczowych miasta Polski tj. pozycjonowanie Kielce, Agencja SEO Kielce czy pozycjonowanie sklepów Kielce.

Zaplecze SEO powinno więc zawierać 30-40 artykułów nawiązujących tematycznie do naszej witryny. Najłatwiej osiągnąć taką architekturę witryny budując wpisy blogowe o tematyce marketingu internetowego i skupiać się na działaniach w obrębie wyszukiwarki internetowej.

  • Wpisy blogowe o pozycjonowaniu
  • Rozwiązania problemów SEO na witrynach
  • Narzędzia SEO
  • Strategie SEO i SEM
  • Porównania kampanii PPC
  • itd.

Jak napisać tekst na zaplecze SEO?

Teksty SEO powinny w pełni omawiać wybrany temat, tak, aby potencjalny użytkownik znalazł na niej odpowiedź na wszystkie nurtujące go pytania. Podczas tworzenia treści SEO warto też posługiwać się narzędziami do typowania najczęściej szukanych fraz kluczowych, np. Senuto.

Jednak najważniejszą i niepodważalną cechą każdego tekstu na zaplecze pozycjonerskie jest oryginalność treści. Wiadomo, że tematy wpisów będą się powtarzać na innych stronach internetowych, ale bardzo istotne, żeby były napisane w niepowtarzalny sposób.

Pisz teksty SEO dla użytkownika nie dla wyszukiwarki

Poza tym, że tekst powinien być oryginalny i poprawny (gramatycznie, ortograficznie, interpunkcyjnie), istnieje kilka aspektów, które sprawią, że będzie jeszcze bardziej atrakcyjny.

  • Poprawna semantyka tekstu. Każdy tekst powinien zawierać jeden nagłówek H1 z frazą kluczową, nagłówki H2, H3 itd. w zależności od długości i zagłębienia w tematykę. Poprzedzielany nagłówkami tekst jest przyjemniejszy dla oka i od razu widać w nim poszukiwany akapit. Warto także wstawiać pytania w nagłówkach.
  • Urozmaicenia tekstu typu pogrubienia, pochylenia, listy wypunktowane, podział na akapity - wszystkie te elementy wpływają na jakość wizualną, ale także techniczną z punktu widzenia algorytmów.
  • Frazy kluczowe. Naturalne, nienachalne, z odmianami - takie frazy powinny znajdować się w treści. To właśnie one są anchorem naszych linków wychodzących.
  • Zdjęcia, grafiki, ikony, wideo - wszystkie te elementy uprzyjemniają czytanie, sprawiają, że tekst jest atrakcyjny wizualnie.
  • Długość tekstu zależy od tematu. Przyjmuje się, że tekst na zaplecze SEO nie powinien być krótszy niż 2000 znaków ze spacjami. Zbyt krótkie mogą mieć problemy z indeksacją.
Poradnik SEM i PPC
Nasze artykuły na temat SEM

Przechwytywanie domen

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak kupować domeny z historią i wykorzystać je do promocji?

Remarketing

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jak wykorzystać remarketing w sprzedaży?

Domena internetowa

Jarosław Snoch
Jarosław Snoch -

Jakiej nazwy nie wybierać? Przeczytaj, a zarejestrujesz niepowtarzalną domenę!