SEO marketing
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jednym z elementów strategii zdobywania najwyższych pozycji w Google, jest tworzenie zaplecza SEO. Czym są pozycjonerskie zaplecza, jakie zasady obowiązują przy ich budowaniu i o czym warto pamiętać? Zyskaj dawkę przydatnej wiedzy w wyścigu do TOP10!
Zaplecze SEO -> Więcej linków przychodzących -> Wyższe pozycje w SERP -> Więcej użytkowników na stronie
Zapleczem SEO nazywamy strony internetowe, które wykorzystuje się w celu pozycjonowania strony internetowej i ściśle związane z daną branżą lub firmą.
Ilość stron i tekstów na zapleczach pozycjonerskich zależy od konkurencyjności fraz kluczowych, a także budżetu przeznaczonego na kampanię SEO.
Pozyskanie wartościowych linków przychodzących do pozycjonowanej witryny nie należy do najłatwiejszych (i najtańszych) rozwiązań. Z tego powodu agencje SEO tworzą zaplecza pozycjonerskie, które zaopatrzone w bogate i wartościowe treści linkują do właściwych stron.
Ilość linków przychodzących do danej witryny jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych dla algorytmów Google. Działają one na zasadzie polecenia, w dużym uproszczeniu im więcej linków z obcych domen kieruje do innej strony, tym bardziej wartościowa i godna zaufania staje się dla potencjalnych użytkowników. Dlatego te domeny, które posiadają dużo linków zwrotnych, widnieją wysoko w wynikach wyszukiwania.
Nic zatem dziwnego, że wykorzystywanie witryn do tworzenia zaplecza SEO jest tak powszechną praktyką wśród specjalistów marketingu internetowego.
Na zaplecze SEO może składać się dziesiątki, setki, a nawet tysiące domen. Powinny być one dostosowanie do aktualnych wymagań wyszukiwarki i cechować się m.in.:
Na każdej stronie z zaplecza SEO powinny dominować atrakcyjne treści. To właśnie z nich wypuszczane są linki wychodzące, a ich “moc” zależy przede wszystkim od użyteczności i urozmaicenia tekstu.
Odpowiadając na to pytanie, skupimy się na jednej domenie, a dokładnie jej treściach. Tego typu witryna powinna być nastawiona na jedną branżę, a najlepiej, o ile to możliwe, na jeden konkretny temat.
Najbardziej wartościowymi linkami są te, które wychodzą z najlepszych treści. Content is a king - powiedzenie to sprawdza się zarówno na stronach pozycjonowanych, jak i tych służących do pozycjonowania.
Jeśli zależy nam na wysokich pozycjach w usłudze pozycjonowania stron internetowych, powinniśmy zbudować zaplecze, które wiarygodnie podniesie wartość naszej witryny. Pozycjonowanie stron jako usługa jest bardzo konkurencyjna w Google, dlatego powinniśmy skupić się na frazach długiego ogona, dodając do słów kluczowych miasta Polski tj. pozycjonowanie Kielce, Agencja SEO Kielce czy pozycjonowanie sklepów Kielce.
Zaplecze SEO powinno więc zawierać 30-40 artykułów nawiązujących tematycznie do naszej witryny. Najłatwiej osiągnąć taką architekturę witryny budując wpisy blogowe o tematyce marketingu internetowego i skupiać się na działaniach w obrębie wyszukiwarki internetowej.
Teksty SEO powinny w pełni omawiać wybrany temat, tak, aby potencjalny użytkownik znalazł na niej odpowiedź na wszystkie nurtujące go pytania. Podczas tworzenia treści SEO warto też posługiwać się narzędziami do typowania najczęściej szukanych fraz kluczowych, np. Senuto.
Jednak najważniejszą i niepodważalną cechą każdego tekstu na zaplecze pozycjonerskie jest oryginalność treści. Wiadomo, że tematy wpisów będą się powtarzać na innych stronach internetowych, ale bardzo istotne, żeby były napisane w niepowtarzalny sposób.
Poza tym, że tekst powinien być oryginalny i poprawny (gramatycznie, ortograficznie, interpunkcyjnie), istnieje kilka aspektów, które sprawią, że będzie jeszcze bardziej atrakcyjny.
Znacznie więcej niż pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Jak działa Google i czy wykorzystuje sztuczną inteligencję?
Dlaczego Google zmienia swoje algorytmy?